provera eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poohbear226, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Effe een vraagje,
    Ik slik nu 6 dagen Provera om mn menstrautie op gang te laten komen.
    Moet nog 4 dagen slikken en danover op de Clomid voor een eisprong.

    Maar ik temperatuur al een tijdje en vul de laatste dagen steeds in de ik Provera gebruik, maar nu geeft Fertility friends (het comp programma) aan dat ik waarschijnlijk een 3 dagen geleden mn eisrpong heb gehad.

    Mijn vraag dus...ik dacht dat die Provera een kunstmatige ongi maakte, dat er geen eisprong aan te pas komt...
    Klopt dat? Of krijg je toch een eisprong?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Provera zorgt ervoor dat je een onttrekkingsbloeding krijgt, dus je kunt het niet vergelijken met een echte menstruatie. Ik weet eigenlijk niet of je eigen lichaam tijdens het Provera-gebruik nog voor een eisprong kan zorgen, ik denk het niet... Je neemt toch bepaalde hormonen om een bloeding op gang te brengen, dus ik neem aan dat je eigen hormonen dan niet werken. Maar zeker weten doe ik het niet. Trouwens, ik weet ook niet hoe betrouwbaar temperaturen is, als je aan hormonen zit. Volgens mij kan alles wel eens in de war geschopt worden, dus ik zou niet te veel van je temp uitgaan.

    Succes met alles!

    Groetjes,
    Jippie
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Provera zorgt ervoor dat je temperatuur stijgt, heeft dus niets met een eisprong te maken... Er zit een soort progesteron in en progesteron zorgt ervoor dat je temperatuur na een eisprong stijgt.
     
  4. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    thanks!
     

Deel Deze Pagina