provoceren voeding bij KMA

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Moesje78, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo,

    Wij zijn sinds donderdag aan het provoceren met de voeding, eerst donderdags 10 cc, toen vrijdags eenderde en vandaag tweederde, maar we zijn ermee gestopt. Het gaat helemaal mis, veel huilen, spugen, krampen en hij lijkt dus echt KMA te hebben.

    (Provoceren= na 4 weken KMA voeding langzaam gaan proberen om normale voeding toe te voegen om te kijken of het daadwerkelijk koemelkallergie is)

    Hoe reageerde jullie kindjes op de provocatietest en hoe snel?
     
  2. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    hoi!

    Ik heb hier op woensdag 10 cc gegeven, donderdags inderdaad eenderde voeding maar dat ging na 2 voedingen al he-le-maal mis!
    Ben toen meteen weer terug gegaan naar de Nutramigen!
    Anderhalve week na provoceren kreeg ze nog ff een verlate reactie...ze stond helemaal onder eczeem :(
     
  3. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hier is het na 1 dag ook helemaal mis gegaan. Wat zielig zeg! Nooit meer dus! Ik dacht dat ik zou gaan twijfelen en het verschil misschien niet zou gaan zien, nou het was overduidelijk
     
  4. mamakaatje

    mamakaatje Fanatiek lid

    15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Even een vraagje, wij zijn afgelopen vrijdag naar een KA geweest voor onze dochter. Ze blijkt reflux te hebben en we hebben hier medicijnen voor gekregen. Nu gaf de KA ook aan dat we haar voeding moesten gaan veranderen, we geven nu Friso Extra (hongerige baby) en moeten weer ws ha voeding gaan geven tegen evt KMA.
    Wat waren de klachten bij jullie kindjes waardoor er gedacht wordt dat ze een KMA hebben?
    En wat voor voeding gaven jullie en wat krijgen ze nu?
    Alvast bedankt!
     
  5. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    klachten: hele erge krampen, spugen, waterig uit de ogen kijken, verkouden, niezen....uitslag om de mond
     
  6. Cindy71

    Cindy71 Actief lid

    18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Mijn dochtertje haar klachten waren: heel erg benauwd, spugen, amper wat willen drinken, na elke voeding flink de hik en ontzettend onrustig.

    Na het provoceren heeft het nog 2 dagen geduurd voor ze weer een beetje "normaal" was.
     
  7. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    uuuuuren huilen en later bloed bij haar ontlasting en bij elke luierwisseling een poepluier.
    Heel veel persen deed ze ook!
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    toch wel heel verschillende klachten als je dit zo leest....bij ons was Sem na het provoceren ook weer bijna gelijk de oude...
     
  9. billie78

    billie78 Actief lid

    25 nov 2007
    148
    1
    0
    Ons mannetje heeft het ook, exceem over het hele hoofdje en kramp.
    na het proveceren dat was afgelopen donderdag, heeft het 4 dagen geduurt voordat het ecxeem weer terug kwam, helaas toch kma.
    We zijn sinds maandag weer helemaal terug op pepti en nog niet heel veel verbetering...kan dus een paar dagen duren.
    Ik denk dat ieder kindje er weer anders op reageert en ook hoelang het duurt...
     

Deel Deze Pagina