Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TikTik

    TikTik Lid

    27 jan 2017
    21
    10
    3
    NULL
    NULL
    #1 TikTik, 3 jul 2019
    Laatst bewerkt: 4 jul 2019
    Heeft iemand hier ervaring mee? Over twee weken onderga ik deze behandeling i.v.m lage AMH 0.34 en slechte kwaliteit eicellen.
     
  2. TikTik

    TikTik Lid

    27 jan 2017
    21
    10
    3
    NULL
    NULL
    #2 TikTik, 4 jul 2019
    Laatst bewerkt: 4 jul 2019
    Ik had dit eigenlijk al een beetje verwacht ,omdat het vrij nieuw is en volgens mij nog niet overal wordt toegepast. Heel weinig te vinden op het internet in het Nederlands.
    Ik wil dit toch graag met jullie delen vooral met diegene aan wie eiceldonatie is aangeraden maar toch nog een laatste poging willen doen. Met PRP zou het mogelijk zijn om de eierstokken te verjongen waardoor de hormoonwaarden beter wordenAMH,FSH) Mijn leeftijd is 36 jaar en al in pre-menopauze! November 2018 had ik een AMH van 0.58 en een FSH van 9.7 vervolgens IVF geprobeerd 4 follikels 2 eicellen van hele slechte kwaliteit en geen bevruchting. Nu Juli 2019 AMH 0.34 en FSH 11.5 en advies van verscheidene dokters is eicel donatie.Ik hoop alsnog dat iemand hier ervaring mee heeft en op een reactie. Ik ga jullie zoiezo op de hoogte houden of dit echt helpt want dan zou ik het met hoofdletters aan iedereen aanraden!
     
    Roeltje vindt dit leuk.
  3. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat spannend dat je dit gaat doen! Waar doe je dit en hoe werkt dit? Hier ook de diagnose vervroegde overgang. Maar een dochter met mijn eigen eicellen kunnen krijgen en een zoon via ecd. Wij willen ons gezin graag uitbreiden maar ik wil dit inmiddels niet meer met mijn eigen eicellen.
    Maar ben toch altijd nieuwsgierig naar alles wat met vervroegde overgang te maken heeft vandaar dat ik reageer.
    Ik wil jou heel veel succes wensen in dit traject! Keep us posted!
     
  4. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Jouw naam en avatar, hoe toepasselijk:roflmao:
     
  5. TikTik

    TikTik Lid

    27 jan 2017
    21
    10
    3
    NULL
    NULL
    Hi Kes, wat fijn eindelijk een reactie! Nou hier nog wat meer info(knip en plak werk) over deze nieuwe techniek:

    In de Atheense ivf-kliniek Genesis werkt een team artsen en biologen onder leiding van dokter Konstantinos Pantos aan een verjongingskuur voor eierstokken, die het mogelijk maakt om de menopauze af te wenden. Het gaat om een injectie met PRP (plateletrijk plasma) afkomstig uit eigen bloed, waardoor vrouwen weer gaan menstrueren. PRP gaat verouderingsprocessen tegen, en wordt al toegepast in de plastische chirurgie en dermatologie, waar een PRP-behandeling beter bekend staat als de ‘vampire facelift’. PRP werkt verjongend: een injectie van PRP in de eierstokken zorgt ervoor dat ze weer actief worden, en eitjes laten rijpen.’ Fertilititeitsartsen in onder meer Nederland zijn zeer sceptisch over de mogelijkheden van PRP, maar Pantos is een optimistisch man. ‘We moeten nog veel meer data verzamelen; van de postmenopauzale vrouwen die nu PRP krijgen toegediend, gaat ongeveer de helft weer menstrueren.

    https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/597956/wetenschappers-vinden-manier-om-menopauze-ongedaan-te-maken.html
     
  6. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Interessant, ik heb hier inderdaad wel eens over gelezen! Maar menstrueer jij niet meer? Ik heb nog altijd een keurige cyclus namelijk. Het probleem bij mij is niet dat er geen eitjes zijn of dat ik geen eisprong heb. Al zal de kwaliteit van de eisprong heel slecht zijn.
    Kunnen ze kwalitatief ook een verschil maken door die injectie? Of word de boel alleen wakker geschud?
     
  7. TikTik

    TikTik Lid

    27 jan 2017
    21
    10
    3
    NULL
    NULL
    #7 TikTik, 7 jul 2019
    Laatst bewerkt: 8 jul 2019
    Ik heb ook nog een normale cyclus iedere 26 a 28 dagen. Mijn behandelend arts heeft mij verteld dat het kwalitatief en kwantitatief kan verbeteren. Ieder lichaam reageert hier natuurlijk anders op. Ook heeft hij mij 75 mg dhea per dag voorgeschreven en speciale multivitaminen om de vruchtbaarheid te bevorderen.
     
  8. TikTik

    TikTik Lid

    27 jan 2017
    21
    10
    3
    NULL
    NULL
    Hier een update;): PRP behandeling gehad en het stelde eigenlijk niks voor. Er is eerst bloed afgenomen vervolgens heb ik een roesje gekregen waarbij het gecentruficeerde bloed terug in mijn eierstokken is gespoten. Je kan het vergelijken met een eicel pick up alleen nu wordt er niks uitgehaald.
    Ik heb daarna nergens last van gehad en nu maar hopen dat het gaat werken,ik heb er een goed gevoel bij:thumup:
    September is er een nieuwe icsi gepland. Voorbereiding Dhea ,ubiquinol,maca, vitamine C ,multivitamins met inositol en PRP. Fingers crossed ,keep you posted xxx
     
    maartje84 en Louise11110 vinden dit leuk.
  9. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Spannend! Fijn dat de behandeling peanuts was. Hoe lang werkt het effect door? Ik duim voor je in september!
     
  10. Shan84

    Shan84 Actief lid

    1 mrt 2018
    117
    37
    28
    Vrouw
    He! Ben benieuwd naar de uiteindelijke resultaten of je verhoging zit in je eicelvoorraad en de nieuwe poging voor betere kwaliteit zorgt. Kun je me op de hoogte houden? Hier ook lage amh, waar ben je in behandeling als ik vragen mag?
     

Deel Deze Pagina