check je verzekeringen

Discussie in 'De lounge' gestart door anne82, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    hallo allemaal,

Even een tip! Check je verzekeringen.
    Ik heb bij univé een autoverzekering lopen. Vandaag berekende ik wat een nieuwe verzekering mij zou kosten met onze huidige auto (die is daar dus al verzekend). Het scheelt 100 euro per jaar!!! Helaas kan deze wijziging pas doorgevoerd worden vanaf juni 09. Dan scheelt dat straks toch een hoop.

Ook ben ik even gaan kijken naar de zorgverzekeringen;
    Nu zit ik bij groeneland Achmea voor 122 euro pmnd.
    Misschien ga ik overstappen naar VGZ; 123 euro per maand, maar de aankomende eigen bijdrage van de kraamzorg (vorige keer toch zo'n 170 euro) hoef je niet zelf te betalen.

Je kan je ook via United Consumers aanmelden voor dezelfde zorgverzekering. Je betaal wel 3 euro meer voor de basisverzekering, maar uiteindelijk krijg je daar weer korting over en komt het uiteindelijke bedrag op 117 euro.

Heeft iemand ervaring met United Consumers? Nadeel is dat je de korting niet rechtstreeks krijgt, maar via UC weer teruggestort krijgt op je rekening.

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

pff wat een gedoe lijkt me dat zeg, en dan voor die paar euro wat ook nog weer op een hele irritante wijze wordt terugbetaald..
    ik blijf gewoon bij menzis, want wie weet verzeker je je bij een nieuwe maatschappij en dan een jaar later maken ze de premies hoger... ik vertrouw dat nooit zo.. zit vaak wel een addertje onder het gras..

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik zit bij Trias, en daar heb ik basis voor ons + een beperkte aanvulling voor ons allebei + voor mij uitgebreid tandpakket voor € 213 per maand. Oh ja, € 0 vrijwillig eigen risico.

En ze hebben een goede klantenservice en nooit gedoe met rekeningen. Voor die paar euro zou ik me echter ook niet al die ellende op mijn nek gaan halen.

Tip voor je autoverzekering: check de bonus malus treden even. Dus wat gebeurt er met je premie als je een schade claimt, hoe ver val je terug.

United Consumers ben ik lid van geworden voor de benzine maar de Picobello is toch goedkoper. Dus verder kan ik je daar weinig over vertellen.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik had ook een tijdje geleden gekeken naar een nieuwe auto verzekering bij onze huidige auto verzekering (is de auto al bij verzekerd)
    En ook wij kwamen een stuk goedkoper uit.
    Meteen gemaild en sinds oktober dit jaar betalen we bijna 100 euro minder per jaar.
    Scheelt idd toch een hoop voor precies hetzelfde!

Deel Deze Pagina