puckababy en de koudere nachten

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elise75, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoe doen jullie het met de puckababy en de straks koudere nachten.
    Ze slaapt nu met een pyama eronder en zo in bed met een lakentje.
    Maar nu wordt in mijn omgeving afgeraden om een dekentje erop te doen en een dikkere slaapzak te kopen.
    Maar mijn dame slaapt alleen mar in de puckababy.

    Hebben jullie wel gewoon dekens in het bedje of kleden jullie je kind dikker aan of zijn er nog andere opties???
     
  2. Kiekeboe4

    Kiekeboe4 Niet meer actief

    Bij ons is het altijd vrij koel in de kamer. Hij heeft zijn dunne pyjama aan en lakentje met dekentje.

    Als het warmer is heeft hij ipv een pyjama alleen een romper aan met lange mouw/korte mouw
     
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.493
    1.090
    113
    Onze zoon heeft er ook 5 maanden in gelegen, wij hadden er gewoon een laken en deken overheen hoor. Nooit niks over gehoord dat het niet mag, zou ook niet weten waarom niet.
     
  4. Upkedupke

    Upkedupke Bekend lid

    30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Bij ikbenmama.nl krijg je slaapzakken van Ergopouch. Deze kun je ook gebruiken voor afbouwen van inbakeren en krijg je in verschillende diktes.
     
  5. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje sliep vannacht voor het eerst in de wintervariant van de Puckababy (slaapkamerraam staat altijd op een kiertje).

    Zij heeft alleen romper met lange mouwtjes aan in de slaapzak en een dekentje er overheen.
    Ze is trouwens wel een koukleumpje
     
  6. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Wanneer het echt kouder word is je kindje weer een maand of 3 ouder en pas de 4 seizoenen slaapzak vanmpuckababy wel. Hier zitten ook handschoenen aan en dit hielp hier ook net als de zak omdat zijn handen zachter waren en hij dus zichZelf minder hard in zijn gezicht sloeg enzo.
    En op zich is de zak plus deken en pyjama ws warm genoeg. Tenzij je een koud en tochtig huis hebt.
     
  7. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welke puckababy gaat het om?

    Die van mij slaapt momenteel in de Newborn Bag Teddy variant en dan zonder dekentje er over heen. Bij ons koelt het in de slaapkamer snachts af tot ongeveer 18 graden momenteel. Voor nu is dat prima.

    Voor de echt koudere maanden heb ik inmiddels twee Ergopouch slaapzakken van 3.5 Tog aangeschaft. Daarbij heb je helemaal geen dekens nodig, ongeacht de temperatuur.

    Hij heeft op dit moment in de puckababy het volgende aan: romper korte mouw, boxpakje en sokjes.
     
  8. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Bedankt voor de tip wat betreft de ergopouch, zal eens kijken.

    En bedankt voor de reacties.... Het niet onder een dekentje slapen is meer omdat ik bang ben dat ze eronder terecht komt.
     
  9. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik heb een dekentje over de puckababy heen maar doe deze tot zijn middel, hij heeft zelf een pyama en sokjes aan en blijft op deze manier goed op temperatuur.
     
  10. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij hebben ons ventje ook gewoon onder een laken en dekentje gelegd toen hij nog ingebakerd lag (ook Puckababy). Het was toen hartje winter en pas een paar weken oud dus moesten wel.
     

Deel Deze Pagina