Mijn vraag is wie heeft er goede of minder goede ervaringen met 1 van beide. Heb nu zelf de baby bubble bakerslaapzak, maar hij wurmpt zich er uit en zijn voetjes zijn bloot. Heb dus geen ervaring met de puckababy... Is de ruimte van deze zak niet te groot om zijn armpjes te bewegen?
Onze ervaringen met de puck-a-baby zijn ook goed! Ik gebruik hem niet altijd, alleen als ze heeeeel erg moe is en zichzelf echt niet in slaap kan krijgen doordat haar armpjes dan steeds bewegen.
hier ook de puckababy! daimy kan op zich haar armpjes nog wel bewegen, maar dat vind ik ook wel fijn, dat ze niet helemaal strak in zon doek ligt. maar ze kan zichzelf dus niet meer in haar gezicht slaan en dat soort dingen, ze is nogal wild namelijk Hier slaapt ze er al 3 maanden heerlijk in!
Ik ben ontzettend tevreden over de Puckababy! Ik heb voor deze gekozen omdat ze hier juist niet strak ingwikkeld ligt. Ze sliep er heerlijk in. Ze kunnen gewoon hun armpjes bewegen maar kunnen zichzelf niet wakker slaan.
Ik heb ook nog een vraagje over de Puckababy. Zijn jullie deze op eigen initiatief gaan gebruiken of op advies van het cb en misschien ook wel onder begeleiding van het cb? Omdat het toch een soort van inbakeren is, ook al is de Puckababy meer een soort van slaapzakje. Ik wil er namelijk ook eentje gaan bestellen maar weet niet goed of ik het nou eerst moet laten adviseren door het cb of dat ik het gewoon zelf kan doen.
wij hebben het gewoon zelf gedaan hoor, het is inderdaad gewoon een slaapzakje. ik zou gewoon je eigen gevoel volgen, hier heeft het wonderen gedaan, ons meisje slaapt al maanden heerlijk door snachts
Hier hebben wij het op eigen initiatief gedaan, omdat hij erg rustig werd van het vasthouden van zijn armpjes. Heb vandaag de puckababy besteld. Ben benieuwd... Tot nu toe is iedereen tevreden zo te horen.
Wij zijn gaan inbakeren op advies van de verloskundige en daarna kwam het cb ook met het advies. Wij hebben de pacco, maar ik krijg morgen de puckababy. Hopelijk vind Senna dit prettiger dan de pacco want ze heeft er een hekel aan om helemaal omsloten te zitten en zich te kunnen bewegen.
Ik geloof niet dat het hier zijn werk doet.. Hij slaapt nog steeds niet zelfstandig, moeten m altijd eerst in onze armen in slaap laten vallen en hij wordt beetje nijdig omdat hij zijn armpjes niet goed kan bewegen.. Vind het niet echt een verandering met puckababy of gewoon zonder..
Op zich is het normaal dat ze de eerste keren flink protesteren... Dan kun je twee dingen doen eigenlijk: In jullie armen in slaap laten vallen met de puckababy aan, en dan wegleggen. Tot hij er wat meer aan gewend is en dan daarna proberen zelf in bedje in slaap laten vallen met de puckababy. Of hem in de puckababy in bed leggen en echt even laten huilen. Kookwekker op 30 minuten zetten, en zelf gaan douchen of stofzuigen of ze was doen ofzo, zodat je ook niet in de verleiding komt om erheen te gaan. Hij moet het waarschijnlijk echt even leren, en het is wel moeilijk als ze zo krijsen, maar hier werkte dat wel! Nikky heeft het bij elk slaapje even nodig om te huilen, soms 20 seconden en soms 5 minuten. Maar eerst was dat ook wel eens 20 minuten, het wordt steeds minder. Tijdens dat huilen verwerken ze de indrukken van het uurtje dat ze wakker zijn. Pas je ook echte regelmaat toe?
Dat laten huilen zou ik best wel willen, alleen hij is zo'n baby die zijn adem inhoud met huilen en helemaal rood aanloopt, vind het beetje eng om m dan te laten huilen.. We krijgen Danny ook niet in zijn eigen bedje, hij ligt voornamelijk in de box of bij ons en s'nachts in zijn wiegje en soms tussenin. Als hij bij je is, dan is hij stil, tenzij hij honger heeft... Als ik m niet bij me zou nemen zouden we echt een huilbaby hebben, maar hij is over het algemeen stil als hij bij je is! Dus regelmaat zit er dan ook niet in! We zijn al zo met de voedingen bezig dat dat er een beetje inschiet, hij komt echt om de 3 uur, ook s'nachts nog en als we een rot avondje hebben om de 2 uur en dan spuugt hij ook nog eens heel zijn fles uit! normaal spuugt hij een mondje..wat me opvalt is dat hij na een uur zijn fles te hebben gehad nog steeds boert en beetje spuugt... We hebben daar al contact over gehad met het cb en die zeggen dat we teveel voeding geven, we zitten nu op 120/4, we moeten hem 110 geven en we moeten hem echt stipt om de 3uur voeden en hem vaker de speen geven om zijn zuig behoefte te bevredigen. maar de speen wil hij niet, gaat hij kokhalzen.. ach gaven ze tijdens de bevalling maar een gebruiksaanwijzing erbij..
Wij zijn de puckababy op eigen initiatief gaan gebruiken! @eliesja: als straks de puckababy wel zijn vruchten afwerpt, dan zou ik toch gaan proberen hem in zijn eigen bedje te gaan leggen. En probeer er wel 3 uurtjes tussen te laten. Sanne kreeg ook eerst op verzoek, zij was erg onrustig en huilerig. Wij zijn toen de puckababy en regelmaat gaan toepassen en Sanne is nu wel rustiger. Dit is wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor! En idd, soms zou ik ook willen dat we er een gebruiksaanwijzing bij hadden gekregen . Maar het komt goed hoor , het moet allemaal even zijn weg vinden.
@driekeerdaan 30 minuten laten huilen? Het kindje is 2 weken oud! Ieder moet doen wat hij denkt dat goed is, maar dit zou mijn manier niet zijn.
Hier ook de puckababy gebruikt SUPER! Ik zou niet al teveel naar het consulatiebureau luisteren, maar je eigen intuitie volgen. Je bakert je kindje niet strak in, dus kan geen kwaad hoor! Ik heb overigens toen de kleine meid 8 weken was eerst de miracle blanket gebruikt werkt en super handig!(voor hele kleintjes)
Heehee, Wij hebben ook hele goede ervaringen met de puckababy! Ze moest er wel even een weekje aan wennen, maar daarna sliep ze ineens door! Zij blij, wij blij (vooral niet meer zo moe haha). Inmiddels slaapt ze al wel weer bijna 2 maanden in een gewone slaapzak omdat ze ging rollen. Wat we ook probeerden, ze moest en zou op haar buik slapen. Nu slaapt ze vaak op haar zij en soms op haar buik. Het is meer het idee dat ze op haar buik KAN rollen als ze wil geloof ik, want nu hoeft het niet altijd perse van haar. Maar goed, voor ons was de puckababy echt het verschil tussen een jengelende baby met allerlei krasjes in haar gezicht van het slaan in dr eigen gezicht, naar een vrolijke uitgeruste lieve baby .
Het is ook zeker heel erg moeilijk, echt! Maar het was echt de enige manier die hier hielp... En na die ene vreselijke keer doorbijten, slaapt ons meisje nu overdag ook goed en is ze tussendoor als ze wakker is heel tevreden, ook veel rustiger met drinken enzo... Het is inderdaad lang, en nogmaals, heel moeilijk, maar heeft hier dus wel geholpen...