Puckababy of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LydiaRichie, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LydiaRichie

    5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

    Vorige week maandag is ons zoontje geboren.
    Het is overdag een heel rustig en tevreden mannetje
    wat eigenlijk weinig tot niet huilt.
    Zodra wij na de laatste voeding willen gaan slapen gaat hij met zijn armen maaien (heeft in mijn buik ook met zijn handjes bij zijn hoofd gelegen) en houdt zichzelf wakker.
    Op advies van de kraamverzorgster hebben we hem 's nachts een paar keer ingebakerd met een doek, dit werkt op zich prima, maar vind het zo zielig dat hij totaal niet meer kan bewegen met zijn armen.
    Nu lees ik op internet veel over de puckababy en vind dit wel een veilige en mooie manier van inbakeren, omdat ze nog wel gewoon hun armen kunnen bewegen alleen niet meer zo in het gezicht kunnen slaan etc.

    Zou de puckababy voor mijn zoontje een uitkomst zijn en zijn hier veel moeders met ervanaring?
    Nog even ter verduidelijking; ik heb geen huilbaby en hou zou puur zijn om hem wat rust te geven in de nacht door zijn maaiende handjes.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Gold

    Gold Actief lid

    14 mei 2011
    135
    2
    18
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

    Hier heb ik ook geen huilbaby, maar wel een puckababy.
    Ook omdat ze onrustig was met het inslapen en als ze sliep, was het met een half uurtje weer over omdat ze zich wakker maakte.

    Wij hebben het eerst ook met een hydroluier geprobeerd maar daar werd ze juist boos van, om zo strak met haar armpjes naast haar te liggen. In de puckababy slaapt ze heerlijk nu! Ze kan zichzelf niet meer wakker slaan, maar heeft nog wel wat bewegingsruimte en sabbelt zelfs door de doek op haar knuistjes :D Ze is nu bijna uit de piep uitgegroeid en gaan straks gewoon over op de mini!

    Succes!
     
  3. Sabrine1984

    Sabrine1984 Niet meer actief

    Ik wou dat ik de puckababy eerder was gaan gebruiken. Zoontje slaapt er nog steeds in (puckababy mini) Absolute aanrader! Wij hebben ook zeker geen huilbaby, maar meneer hield zichzelf wel wakker door zijn maaiende armpjes.
     
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Wij gebruiken ook een puckababy. Niet alleen 's nachts, maar alle slaapjes. Hij slaapt echt super goed! De eerste 2 weken was de puck niet zijn grootste vriend. Maar nu gaat hij er lachend in.
     
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Hier een tevreden ex-Pucky gebruikster. Gekocht op dag 3 vanwege veel maaien, en bijna dagelijks gebruikt tot ze ongeveer twee maanden was en met haar handjes bij haar hoofdje wilde frutten bij het in slaap vallen. Overigens legden we haar vaak slapend in de Pucky, ze viel vaak bij de voeding in slaap maar hield er niet van om in de Pucky te drinken, en ik vond t ook niet fijn dat ik haar armpjes niet makkelijk uit de weg kon leggen.
     
  6. ice19

    ice19 Actief lid

    12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hier hetzelfde verhaal.
    Nacht onrustig omdat ze zichzelf wakker sloeg.

    Ik heb geen ervaring met de Puck maar wel met de dreamswaddle van mum 2mum.
    Werkt super goed en is een stuk goedkoper.
    In het begin was t drama omdat ik deze na. Fles aan deed.
    Maar toen ik dr eerst inpakte en daarna de fles deed ging het super!
    Ik gebruik m overigens alleen snachts omdat ze m op het kdv niet mogen gebruiken. Wil haar dr overdags dus niet aan laten wennen.
     
  7. Amytje

    Amytje Fanatiek lid

    7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wij hadden eerst een swaddle me, maar later toch een Puckababy gekocht.
    Ze sliep er heerlijk en rustiger in! Zowel overdag als 's avonds.
    Hij is ook fijn om er tzt het inbakeren weer mee af te bouwen.

    Succes!
     
  8. wimjo

    wimjo Bekend lid

    19 jul 2009
    605
    0
    0
    Doen die puckababy!!!!geweldig dat die er zijn. Wij hebben er veel dankbaar gebruik van gemaakt.
     
  9. Mickys

    Mickys Actief lid

    30 okt 2005
    339
    0
    0
    Precies ons verhaal! Ons manneke bleek daarnaast n buikslaper. Met de Puckababy stopte t armzwaaien en kon hij ook weer op zijn rug slapen.
    Afbouwen was ook geen probleem!
     
  10. Suzzert

    Suzzert Fanatiek lid

    12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Erg tevreden over de puckababy! Wij hebben een lange tijd lopen klote met slapen omdat ze zich zelf ook wakker maakte. En we trokken haar voor eerst aan en je zag der tot rust komen! Ik deed hem voor de nacht altijd aan voor het drinken en als ze lag te slapen maakte ik hem pas dicht, zodat ze met drinken nog wel der handjes vrij had.

    Uitbakkeren is geen probleem geweest overigens, het was toen zo snikheet en ze draaide zich toen op der buik en sliep heerlijk verder.

    Ik zou het doen!
     
  11. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Bij de jongste ervaring met de puckababy piep. Gebruiken het alleen 's nachts. Overdag is ze niet aan het 'maaien' met haar armpjes.

    Ze gaat na haar fles van 19:00 erin en gaat dan rustig slapen in de pucka. Ideale uitkomst. Bij zoon hebben wij de swaddleme ofzo gebruikt, die is ook goed.
     
  12. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook wegens onrustig slapen in de puck. Super!
    Inmiddels in de mini en af en toe een armpje los. Nu hij last heeft van aankomende tandjes heb ik ze weer vast, want dan houdt hij zichzelf weer wakker.

    De eerste weken wel in een hydrofiel ingebakerd. Dat is niet zielig hoor, dat vinden ze over het algemeen heerlijk!
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier goede ervaringen met de Swaddle Me.
    Een stuk goedkoper en net zo doeltreffend.
     
  14. Astrid1974

    Astrid1974 Bekend lid

    26 feb 2010
    555
    187
    43
    Hier ook een fan van de puckababy zowel de piep als de mini. Een wereld van verschil was het voor ons zoontje. Hij was ook zeker geen huilbaby, maar mepte zichzelf steeds in het gezicht, zowel overdag als 's nachts en krabte zich zo ook wel eens z'n huidje open. De puck gaf hem echt rust en de mini was ideaal om af te bouwen.
     
  15. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Puckababy hielp hier goed, ook zoveel maaien. En weet je wat ik het mooiste vond aan bakeren. Als ze wakker werd en ik deed hem open, ging ze zich zo heerlijk uitrekken.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Hier eerst met een hydrofiel gedaan, en daarna een dood normale slaapzak gekocht en de armsgaten dichtgenaaid :D scheelde me heeeel veel geld en werkte super :)
     
  17. Bilou

    Bilou Bekend lid

    29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde. Baby huilt niet veel en slaapt op zich wel goed, maar hij werd wel steeds wakker van zijn gandjes. Met ongeveer 2 maanden ben ik begonnen met puckababy. En na een paar dagen slaapt hij nu 8 uurtjes. Nachten worden steeds langer.

    Ik gebruik het alleen savonds. Overdag laat ik hem zo slapen.
     
  18. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hadden ook een druk zwaaiend dametje. Wij zijn de dreamswaddle gaan gebruiken en dit werkte bij ons heel goed.Toen ze daar uitgegroeid was zijn we overgestapt op de Puckababy en dit was voor haar te ruim. Zij had het echt nodig om strak ingebakerd te zijn. Vreemd genoeg was het bij haar bijna van de een op andere dag gedaan met het zwaaien en heeft ze na de dreamswaddle maar 2x gebruikt gemaakt van de Puckababy.

    Over inbakeren ben ik dus zeker positief, maar helaas kan ik je weinig vertellen over het gebruik van de Puckababy. Wel vind ik het een heel goed systeem!
     
  19. Son1980

    Son1980 Bekend lid

    2 jun 2012
    689
    1
    0
    Geweldig ! Love de Puckababy. Gebruik hem sinds ze 7 dagen is. Heb de piep en ga zeker ook voor de grotere.

    Na het bad savonds ( laat) leg ik haar schoon er in en krijgt ze haar laatste voeding. Ze is dan lekker kalm en relaxed.
     
  20. Ona

    Ona Fanatiek lid

    8 mei 2011
    1.469
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal als Yil. Wij gebruiken al enige tijd de swaddleme met veel succes. Ze is er enkel aan het uitgroeien dus heb ik de Puckababy geprobeerd maar helaas zonder succes. Waarschijnlijk ook omdat ze er nog niet helemaal inpast. Er is daarom teveel ruimte waardoor ze zich alsnog wakker houdt. Ik heb de Puckababy Mini. We zijn toen gauw weer overgestapt naar de swaddleme door er extra klitteband op te naaien kunnen we 'm nog een tijdje gebruiken. Ze is nu 2,5 maand en ik wil proberen bij 3 maanden over te stappen op de Puckababy. Ook om de overstap naar een gewone slaapzak makkelijker te maken. De tip die ik hoorde over het flesje geven in de Puckababy ga ik zeker uitproberen. Ik denk wel eens, had ik het maar eerder gedaan dan was ze er misschien al aan gewend geraakt. Tot nu toe dus juist nog niet zulke goede ervaringen met de Puckababy helaas.
     

Deel Deze Pagina