Puckababy teddy 2,5 TOG

Discussie in 'Verzorging' gestart door ZomerBloemen, 17 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    122
    103
    43
    Vrouw
    Voor mijn zoontje heb ik via Vinted de puckababy teddy 2.5 TOG gekocht. Hij slaapt bij ons op de kamer en wij hebben geen verwarming aan. Hij slaapt nu in een slaapzak van 1 TOG, een boxpakje, romper en twee dekens. Dit is een goede combi voor hem want hij slaapt zon 6-7 uur door wat zal ik hem aantrekken met de teddy?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hoe is de temperatuur in de kamer? Dr zijn gewoon togwaarde v.s. omgeving overzichten te vinden (zie je plaatje vsn romper+pyjama bijv). Altijd wel ff checken in t nekje. Te koud hoor je ze vanzelf wel klagen, bij te warm hoor je ze niet.

    Slaapzak én deken overigens liever niet doen.

    Slaapkamer hier is 16 gr in de diepe nacht, R slaapt in romper zonder mouw, katoenen pyjama en zn hema winterslaapzak zonder mouw of de prenatal variant met mouw. Zit geen bewuste keuze in, het ligt meer aan de wasmachine en droogtijd. :roflmao:
     
    ZomerBloemen vindt dit leuk.
  3. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    122
    103
    43
    Vrouw
    Bij ons in de nacht ook zo’n 16 graden.

    ik had op zo’n afbeelding van puckababy romper, pakje, slaapzak en deken gezien. Dan zal ik dat plaatje niet goed begrepen hebben :roflmao: wat is de reden dat je niet en een slaapzak en een deken doet?

    maar een romper, pakje en warme slaapzak is dus voldoende? En sokken?
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.609
    113
    Vrouw
    Romper korte mouw en sokken in de 2,5 tog

    evt dun broekje
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Sokken zijn we hier continue kwijt, meneer maakt er een missie van die dingen zsm uit te krijgen :roflmao:. Als newborn - 4mnd hadden we van die lange pyjama pakjes met voetjes er aan. Vond die van de hema wel lekker met drukkers aan beide benen.
     
    ZomerBloemen vindt dit leuk.
  6. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Met 16 graden zou ik zeker een romper lange mouw aandoen, en dik boxpakje/pyjama... Je kunt ook altijd in het nekje voelen:)
     
    ZomerBloemen vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Het wisselt ook per kind ene heeft kouder dan andere. Hier is zo 16/17 graden in slaapkamer.
    En heeft een hemdje aan en dan de winterslaapzak van puckababy 2,5 toch
     
    ZomerBloemen vindt dit leuk.
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje slaapt ook in de Puckababy teddy. Op zijn kamer is het 16/17 graden en hij heeft een romper zonder mouwen of korte mouwen aan en een katoenen pyjama.

    Als je even zoekt op google naar Puckababy TOG waarde krijg je de plaatjes te zien. Even de slaapzak opzoeken. Bij de 2,5 TOG slaapzak en 16 graden staat de slaapzak, pyjama lange mouwen en romper korte mouwen afgebeeld.
     
  9. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Ik ben groot fan van de puckababy! Wij hebben echte koukleumen.
    Ze droegen de puckababy 4 seizoen wintervariant met een romper en een pyjama. En ook nog een dekentje. Zonder werden ze geheid wakker om 5 uur.
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    hier ook een koukleum, mijn jongste slaapt in de teddy, met romper lange mouw en dikke pyjama en daarover een wollen dekentje. 16/17 graden ook. Als ik hem minder aan doe heeft hij het koud en slaapt hij niet.
     
  11. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.306
    7.260
    113
    Hier wisselt het een beetje, ik kijk naar het weerbericht voor de nacht. Maar meestal romper zonder mouw, dunne katoenen pyjama en de Meyco 4 seizoenenslaapzak (binnen en buitenslaapzak) 2,5 TOG. Soms als het echt koud wordt een dekentje.

    Wij hebben een handige thermometer die aangeeft hoe koud het op z'n koudst is geweest en hoe warm op z'n warmst. Daar kan je de volgende dag weer een beetje op inspelen als het weer redelijk gelijk blijft.
     

Deel Deze Pagina