Pukkeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cookie, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Sinds Arend zo'n 3 weken oud is, heeft hij last van pukkeltjes in zijn gezicht. Ik las dat dat normaal is (door de hormonen). Maar nu staat ook heel zijn buikje er vol mee. Is dat ook normaal?
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Poeh, ik heb geen flauw idee meid. Ik herken het in ieder geval niet... Hopelijk hebben de andere dames wel een antwoord voor je!

    Liefs.
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza had en heeft dit ook. Ze heeft een hele droge huid en ik smeer haar dagelijks in met een vettige creme.
    Helpt wel redelijk, ik mag dr ook niet vaak in bad doen..
    Hoe vaak doe je je kleine in bad? Als het elke dag is, zou ik toch iets gaan minderen..
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dat was hier ook maar dat kwam ook door de hormonen
     
  5. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    bij ons veel pukkeltjes in het gezicht, door de hormonen.
     
  6. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    @Kalush: Arend gaat om de dag in bad. Dus dat is niet te vaak.

    @Lente: Heeft jouw kindje al een half jaar pukkeltjes? Ik dacht dat ze sneller weg zouden trekken.
     
  7. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Volgens mij is het een droge huid, maar je komt binnenkort wel eens op het CB of de wijkverpleegkundige komt bij jou, kun je het eens navragen.
     
  8. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    Indy had dit toen ook...bleek bij haar door de flesvoeding (van kruidvat) te komen...daarna ben ik toen overgestapt op Friso en ze verdewene als sneeuw voor de zon!
     
  9. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Maandag gaan we voor 't eerst naar het cb. Dan zal ik eens vragen wat het is.
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura heeft ook pukkeltjes in haar gezicht, maar ik dacht dat dit door het kwijlen kwam?
     
  11. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn had ook pukkeltjes in zijn gezicht door de hormonen. Verder had hij ook een erg droge huid, en toen mocht Tijn op aanraden van het CB maar 1 keer in de week in bad! Dit hielpt! Dit hebben we 2 maanden gedaan en zijn huidje is nu helemaal zacht! Hij gaat nu om de dag in bad, en maar 1 keer per week met zeep. Verder was ik hem gewoon.

    kus miek
     
  12. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ashley heeft sinds een paar dagen ook pukkeltjes,volgens mij hoort dat er een beetje bij!
    wordt nu al wat minder,smeer gewoon sudocreme erop
     
  13. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Het komt idd vaker voor bij babies.
    Het zoontje van me vriendin had het ook heel erg en het bleek baby acne te zijn.
    Er is helaas niks aan te doen het gaat vanzelf over.
    Maar ik vond het wel heel zielig om te zien dat zo een kleintje onder zat.
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    @ Cookie: oh nee hoor, nu niet meer. Maar in die periode wel. haha, niet zo duidelijk he. Ze heeft er ongeveer een maand 'last' van gehad.
     
  15. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Kan ook gewoon komen dat hij erg heeft gezweet of een overgevoeligheid aan de voeding (wasproducten...)
    Grtz x
     
  16. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Jolijn heeft ok sinds een aantal dagen pukkeltjes, vuurrood zijn sommige! Maar het jeukt of in ieder geval de krabt niet.
    Zij heeft ook een gevoelig huidje en gaat maar 2 keer per week in bad! De ene keer met olie en de andere keer alleen water zodat we haar haartjes kunnen wassen. (die worden namelijk erg vet van de olie!

    Gr Tamar
     
  17. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Finn had ze ook, ik hoorde dat het kwam door mijn hormonen...
     
  18. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Waarschijnlijk gewoon baby-acne. Gaat vanzelf wel weer over. Ze hebben er (als het goed is) geen last van. Mijn middelste had het ook, en na een paar weken was het weg. En mijn jongste is nu acht weken, en bij haar kwam het rond de vierde week. En nu begint het weg te trekken.
     

Deel Deze Pagina