Punctie 30+ follikels

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Do1981, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ha dames, ben benieuwd naar een ervaringen. As zaterdag heb ik een punctie van 30+ follikels (volgens mij zelfs 35, maar ze zijn maar opgehouden met tellen, haha). 1e ronde IVF. Was nog bang dat het afgeblazen zou worden, maar bloedwaarden zijn goed (of zoals ze zeggen ‘passend bij echo beeld’) (oestradiol gisteren 8000, vandaag ook binnen norm, maar ben exacte hoogte vergeten te vragen). Geloof dat het niet boven 15.000 uit mag komen. Dus gelukkig.

    natuurlijk wordt het heel erg afwachten hoe goed de kwaliteit is en of er ook echt eicellen inzitten. Ik heb 150 gonal f gebruikt en daarnaast deca. Vanavond ovitrelle. Leeftijd is 38.

    De arts zei vandaag dat mijn eierstokken dicht bij de vaginawand liggen en follikels heel goed liggen. Beide erg gunstig voor de punctie zelf gelukkig. Kijk er niet naar uit, maar kijk er ook niet tegenop.

    Oh en het is voor 2e kindje nadat eerste mbv iui is geboren (iui 3). Helaas hebben nu 6 rondes iui niet mogen baten.

    mijn vragen:
    1. Wie heeft ook zoveel follikels gehad en wat was de uiteindelijke oogst?
    2. Heb je ook een verse terugplaatsing gehad (ze hebben me al gewaarschuwd dat er grote kans is dat, dat niet kan)
    3. Omdat er nu zoveel follikels zijn, hoe lang duurt het dan voordat je ongesteld wordt? Zonder utrogestan dus. Normaal is het bij mij na 9 a 10 dagen.
    4. Wie heeft er met zoveel follikels geen overstimulatie gehad? Of is dan bijna standaard. Ben alvast gewaarschuwd dat ik volgende week rust moet houden

    hoop dat er hier dames zijn die ervaringen kunnen/willen delen. Ook andere ervaringen dan specifiek over bovenstaande vragen zijn welkom (op dit onderwerp dan, haha).

    dank alvast :)
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wel.ervaring met veel.folikels, maar geen 30+.
    Hier waren er 13 op de echo te zien, het bleken er 18 te zij.n, 15werden bevrucht..
    Ik kreeg wel.een verse terugplaatsing , maar wel strikte orders dat ik rust moest houden, en veel water moest drinken omdat ze bang waren voor overstimulatie, gelukkig niet gehad.
    Ik kreeg wel utrogestab na verse tp, maar bij de cryo's nirt, dan moest ik alleen ovitrelle zetten om de eisprong in gang te zetten.

    Hier ook 150eh gonal f en decapeptyl:) was ook mn 1e ivf behandeling, nu nog 12 cryo's over :D
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dank voor je reactie. En wow, 12 cryo’s, dat lijkt me een heel gerust gevoel geven.

    weet niet hoe lang het terug is. (Vrij recent als het bij je laatste zwangerschap was denk ik?) Maar weet je nog op basis waarvan ze hebben vastgesteld of je de terugplaatsing kon krijgen. Was dat op basis van bloedtest of echobeeld?

    Ik ga in ieder geval tussen punctie en terugplaatsing helemaal niets doen.... alleen beetje liggen en idd veel drinken. Haha.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Op basis van beide is t vastgesteld, ja ben 4 juli bevallen :D
    Het is idd een hele geruststelling om zoveel cryo's te hebben :)
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dank voor je reactie. Heel fijn vooruitzicht en ik kan alleen maar hopen op iets richting dat aantal. Leeftijd gaat dan op meespelen.

    mochten er nog meer dames met ervaringen zijn dan hou ik me aanbevolen!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  6. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Bij mij telde ze de laatste keer 30 follikels op de echo. Uiteindelijk zijn er 24 eicellen gevonden. Ik heb toen inderdaad strikte rust opdragen gekregen, 3 liter drinken, niet tillen en dagelijks wegen. Op de dag van de terugplaatsing moest ik bloedprikken en een echo en op basis daarvan hebben ze de knoop doorgehakt. Op de echo zagen ze nog flink vergrote eierstokken en vocht in de buik maar het bloed was goed. Daarom toch een terugplaatsing gekregen, zie hieronder het resultaat:D neemt niet weg dat ik nog steeds best veel pijn in de buik/eierstokken heb.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oeh, dat is nog maar net. Spannend! Gefeliciteerd! Super mooi resultaat :) :)

    Dat geeft wel hoop! En super goed dat je het zo onder controle hebt kunnen houden qua pijn. Heb je nu ook nog veel pijn?

    en hoeveel cryos zijn er van die 24 overgebleven?
     
  8. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ja de pijn blijft nog wel. De eierstokken gaan weer harder aan het werk zodra je zwanger bent. Ik zit dus ook nog in de ziektewet, fysiek zwaar beroep.
    Veel eicellen klinkt leuk maar de kwaliteit laat daardoor vaak wel te wensen over. Er waren er 10 in de race en er zijn er uiteindelijk 4 de vriezer in gegaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik bij mijn vorige poging ook nooit veel cryos had (en ook veel eicellen maar niet zoveel als dit keer).
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  9. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    4 in de vriezer is op zich ook mooie score toch?
    Hoop dat het snel beter gaat met je. Inderdaad erg verstandig om het rustig aan te doen als je ook een fysiek zwaar beroep hebt!

    Ik zal zodra ik meer weet een update plaatsen. Ik vind het zelf altijd erg prettig als ik Google (op zoektermen waarmee ik oa weer op dit forum terecht kom) om dan ook de uiteindelijke uitkomst te kunnen lezen. Dus zal die hier ook vermelden zodra bekend.
     
  10. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb ook een punctie gehad met veel follikels, maar geen 30+. Ik dacht 20-25 als ik me goed herinner. Hier werden 16 rijpe eitjes uit gevonden en ontstonden 11 bevruchtingen.
    Ze twijfelden toen ook over een terugplaatsing, maar bloed was binnen de normen en dus wel een terugplaatsing gehad. Van de 11 dus 1 verse tp, eentje viel nog af en 9 cryo’s. Helaas resulteerden die allemaal niet in een zwangerschap, of ontdooiden ze niet goed. De eerste cryo van poging 2 werd uiteindelijk onze dochter.
    Veel succes alvast!
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat fijn dat poging 2 wel resultaat opleverde!
    Er zijn zoveel afhankelijkheden in het ivf traject. Alles moet goed gaan om een zwangerschap op te leveren. Vind het echt andere ‘koek’ dan iui.
    En dank je. Het begint vandaag steeds zwaarder aan te voelen en vanmorgen op de weegschaal leek er al flink wat bijgekomen. Maar dat kan ook met ‘snelheid van spijsvertering’ te maken hebben. Ik ga het zien morgen....
     
  12. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Mijn vrouw had 26 follikels, 20 eicellen en hiervan hebben we 10’dag 5 embryo’s over gehouden. Ze werd na een ruime week ongesteld. De tp ging door, maar die was bij mij ipv haar (interrelationele ecd)

    drink veel en rust goed uit na de punctie, dan knap je het snelste weer op. Heel veel succes ❤️
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    bijzonder om te zien dat je eerst een biochemische zwangerschap had en daarna helemaal zwanger. Dat had ik ook :)

    dank voor de succeswens en heel goede zwangerschap gewenst!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Vanmorgen de punctie. Verdoving met pethidine prik en tablet dormicum. Het was goed te doen. Heel prettig is het niet en paar keer echt wel naar adem moeten happen. Maar overall is het me erg meegevallen. Hsg was vele malen pijnlijker. Werd nog een modelpatient genoemd omdat ik zo netjes stil bleef liggen en rustig deed. Als er nu ook een model bevruchting en terugplaatsing gaat komen...... haha

    ik had wel het geluk dat eierstokken dicht bij vaginawand liggen en de follikels als ‘trosjes’ bij elkaar. Een aantal verder weg liggende follikels deden meer pijn.

    opbrengt 26 eicellen. Wel erg tevreden mee, maar me er ook heel erg van bewust dat, dat nog niet zoveel zegt.

    nu starten met utro en fluimicil. Dinsdag bloed en echo om te bepalen of ik een terugplaatsing kan krijgen. Hoop het heel erg.

    nu lekker rustig aan op de bank en veel drinken. Heb nu niet echt pijn. Vooral nog suf gevoel van verdoving.
     
    Kimmetjuh90 en Killy88 vinden dit leuk.
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hopelijk krijg je een verse tp! Ik duim voor je :)
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    1. niet zo veel als jij, maar ik had meer dan 20 follikels en uiteindelijk hebben ze 20 eitjes geoogst.
    2. Uiteindelijk wel een verse TP gehad. Was wel lang twijfelachtig, omdat ik een milde overstimulatie had. Bloedwaardes waren wel goed en daarom mocht het uiteindelijk toch door gaan.
    3. Geen idee? Ik gebruik ook duphaston en geen utrogestan (weet niet of dat wat uitmaakt), maar nog niet ongesteld geworden.
    4. Ik dus wel een milde overstimulatie; vocht in de buik, kortademig, opgezette buik, maar bloedwaardes waren wel oké.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  17. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat fijn dat je wel een terugplaatsing had. Ben je nog aan het wachten om te testen?

    Ik ben net terug van extra controle.

    1e mooie nieuws was dat er gisteren einde dag 17 bevruchtingen en doordelende eicellen waren. Super goed nieuws.

    echo en controles gehad. Wel vocht en grote eierstokken, wel stuk minder dan obv aantallen eicellen verwacht. Geen vocht rond lever of longen. En ademhaling klinkt normaal. Dus dat is ook goed nieuws. Bloed afgenomen en straks uitslag en dan wel/geen tp vanmiddag nog. Spannend, maar ik verwacht zelf van niet eigenlijk. Dan kan het alleen maar meevallen.
     
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Helaas toch geen tp. Bloedwaarden zitten net onder opname grens. Helaas pindakaas. Nu vooral rust houden (Bed, toilet, tv) en veel blijven drinken. Hopelijk dan snel ongesteld.
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wat balen zeg :(.
    Maar alles voor jouw gezondheid hoor!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik zie dat je de punctie al gehad hebt dn helaas geen tp.
    maar hier bij nog mijn verhaal.

    Ze dachten bij mij met de controles er ong 12 te zien. Tijdens de punctie bleken het er meer te zijn en waren ze te tel kwijt
    Uit eindelijk waren het er 44, waarvan 33 bevrucht (volgens mij) en 30 ingevroren. Ik heb dus geen verse tp gehad .
    2 keer een terugplaatsing gehad en beide keren zwanger en nu 2 prachtige dochters.
    Ik werd zoals normaal gewoon na een week weer ongesteld.
    Ik heb geen overstimultie gehad maar zat er wel tegen aan. Nu dacht ik er zelf veel te makkelijk over en dacht komt wel goed. Achteraf gezien had ik misschien meer rust moeten houden.

    Heel veel succes in jullie traject
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina