pure moederliefde

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door chaya, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
  2. Maia

    Maia Niet meer actief

  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Weet niet eens wat ik moet schrijven.. Wat ontroerend en vooral heftig:(
     
  4. Marijke B

    Marijke B Actief lid

    20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Zou het dan totaal onmogelijk geweest zijn om chemo's te krijgen? Bij mij werd ook kanker ontdekt tijdens de zwangerschap en heb toch chemo's gekregen omdat het gewoon mogelijk was. Voor het kind kon het niet schadelijk zijn omdat de placenta als een filter werkt. Uiteindelijk heb ik een prachtige dochter gekregen.
     
  5. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    kippevel en even geen woorden.
     
  6. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Och jeetje, wat heftig!! :(
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Tranen in mijn ogen en een brok in de keel.
     
  8. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Same here..
     
  9. joycje

    joycje Fanatiek lid

    21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo Marijke,

    Ik las dat laatst in het onderschrift ja.. Is jouw kanker wel te behandelen ik las dat het hodgkin is.. Pfoe heftig hoor. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt. Respect hoor!!.
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Wat een heftig verhaal!!!

    Overigens vind ik het erg sensatiegericht geschreven, alsof we in 1950 leven. Waarom kon de baby niet eerder bij de moeder 'op bezoek' komen? Er worden babys dagelijks in een transport-couveuse heen en weer gereden, ook in een zware toestand. Tenzij de toestand van de baby levensgevaarlijk is, kan dat wel. Uit het verhaal lijkt het een enorme prestatie geweest om de baby naar de kamer van de moeder te brengen.
     
  11. Marijke B

    Marijke B Actief lid

    20 jul 2005
    409
    0
    16
    Rotterdam
    Hoi,

    Ja ben gelukkig helemaal genezen. En mag nu heerlijk van ons wondertje genieten. Zij heeft er overigens niks aan overgehouden gelukkig.
     
  12. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Dat was ook mijn idee...
     
  13. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    ja vind ik ook.
     
  14. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Jeetje....kippenvel over m'n hele lichaam en even geen woorden....
     
  15. blijmeisje

    blijmeisje Fanatiek lid

    16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Jeetje wat heftig. Ik heb zelf ook Hodgkin gehad en daarna mijn kinderen gekregen, maar ben nog altijd blij dat het niet tijdens een zwangerschap was.. Maar ik ken nog iemand die inderdaad ook de hele reeks chemokuren tijdens haar zwangerschap kreeg en een krappe maand later beviel van een gezonde zoon. Bijzonder dat dat dus blijkbaar niet bij het kindje komt!
    Fijn dat je helemaal genezen bent trouwens!
     
  16. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik ken ook iemand die behandeld is tijdens de zwangerschap
    (borstkanker). het kindje heeft nu een ASS. of het een met het ander te maken heeft heb ik echt geen idee van. moeder voelt zich wel schuldig, ik denk zelf onterecht. volgens mij is ASS genetisch bepaald en heeft dat niks met de chemo te maken.
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat een ontroerend verhaal.

    Doet me denken aan het verhaal van Tineke. Na 2 miskramen was ze weer zwanger, het was zo gewenst. Toen ze 7 weken zwanger was kreeg ze te horen dat ze kanker had en het kindje zou de kuren niet overleven en een miskraam zou gevaarlijk voor haar zou zijn. Ze heeft toen een abortus gehad onder narcose. Ik heb haar hele verhaal gevolgd van begin tot eind (ze schreef op het flair forum waar ik toen ook actief was, toen ze tussendoor beter was, heb ik het met haar nog over eiceldonatie gehad), uiteindelijk is ze op 31 jarige leeftijd in 2006 overleden.
     
  18. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Idd een heftig verhaal.

    Zou het kunnen zijn dat de baby bijv. heel erg vroeg geboren werd zodat verplaatsing niet mogelijk was?
     
  19. adi

    adi Niet meer actief

    Ik weet natuurlijk niet wat de toestand van het kindje is, maar in Nederland blijft de baby gewoon in de couveuse aan alle apparaten. Die staan allemaal op wieltjes en kan de baby in een transportcouveuse (is een couveuse op wieltjes) verplaatst worden.

    Net zoals iemand in het zkh rondloopt met zijn infuus op wieltjes zeg maar.

    Maar ik weet niet of dat ook kan als het kindje heel erg ziek is, of volledig beademd wordt, geïntubeerd is oid. Dat is een stuk heftiger en dan mag de baby ook helemaal niet uit de couveuse. Dit kindje mocht bij de moeder op de borst liggen, dus dacht ik dat dat niet het geval was.
     
  20. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ah ok, ik snap het. Ik dacht al wel dat jij er verstand van hebt gezien je onderschrift ;)
     

Deel Deze Pagina