pyamapap/rijstebloem/nutrilon/nestle?

Discussie in 'Voeding' gestart door Florida13, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

    Florida13 Fanatiek lid

    25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ons meisje is bijna 6 maanden. Op dit moment geef ik nog nutrilon 1.
    Nu heb ik een paar vragen. Nu ze bijna 6 maanden is, gaat er weer en hele nieuwe wereld open voor bijvoeding. Ik geef haar wel groete/fruithap, maar een paar hapjes, meer eet ze gewoon niet.

    -wat is het verschil tussen pyamapapje en rijstebloem? En je hebt ook pyamapap voor ontbijt :(
    -moet ik dadelijk naar nutrilon 2? Dat lijkt mij de meest logische keuze, maar ik kreeg laatst een proefzakje van nestle opvolgmelk, is dat hetzelfde???

    ik zie soms door de bomen het bos niet meer :)
     
  2. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    De rijstebloem gebruikte ik bij de oudste voor zijn laaste fles van 20.00 uur om hem lekker door te laten slapen en het ochtendpapje is met meergranen, dusss geen rijstebloem.
    Rijstebloem vanaf 4 maanden
    meergranen vanaf 6 maanden.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Opvolgmelk heb je net als nummer 1 weer van verschillende merken: Nestle groeiestart 2, Nutrilon 2, Friso 2, Bonbebe 2 etc.
    Maakt op zich niet uit, als je nu Nutrilon 1 geeft kun je inderdaad met nummer 2 verder.

    Bijvoeding: is nog bijvoeding hoor! De een eet het meteen alsof hij nooit anders heeft gedaan, de ander vindt het na een paar hapjes wel klaar en heeft liever de borst of fles. Komt vanzelf wel dat ze meer gaat eten.

    Pap: rijstebloem geef je vaak om goed te slapen, maar is niet noodzakelijk. De mijne hebben het nooit gehad, ik vind het onzin en ze slapen/sliepen allebei keurig door. En er zijn er ook genoeg met rijstebloem die niet doorslapen. Avondpapje/ontbijtpapje en weet ik veel nog meer zijn zuiver commerciele benamingen, vaak zit er ook allerlei toevoegingen in. Mijn zoontje eet `s morgens soms een bordje bambix lichtvolkoren of een fles melk en boterham. Maar hij is inmiddels wel al weer wat ouder. Met 6 maanden at hij nog geen pap.
     
  4. fafje

    fafje Niet meer actief

    rijstebloem voegt volgens mij niet echt iets toe..hooguti extra verzadiging voor de nacht...met of zonder smaak..

    ik geef sinds een week Fijne granen pap van bambix
    Ik geef Friso standaard 2...maar bij sommige papjes moet je alleen water toevoegen en dat is dus ene ander merk opvolgmelk...buiten dat..ik gebruik deze pap nu voor de overgang naar brood in de ochtend met de tijd...
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rijstebloem heb ik niet veel gebruikt, en vanaf 6 maanden helemaal niet meer. Ik gebruikte wel papgranen (bambix 6+) voor de ochtendfles/bordje.
    Ik geloof dat pyjamapapjes wat zoeter zijn, naar mijn idee niet echt nodig voor een kindje van 6 maand. ;)

    Die nestle is vast ook nr2 voeding. Maar wel een andere dan je nutrilon. Die zakjes zijn handig om te bewaren als je een keer weg gaat. Ik zou haar eerst gewoon laten wennen aan de nutrilon2.

    Die bijvoeding komt wel. Ze krijgt nu waarschijnlijk ook nog genoeg melk. Als ze straks richting de 3/4 flessen gaat, krijgt ze vast ook wel meer zin in vaste voeding. En sommige kindjes hebben een paar maanden nodig om er aan te wennen.
     

Deel Deze Pagina