pylorushypertrofie, ervaringen hier graag!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by renaatje86, Nov 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

Op 16 oktober ben ik de trotse moeder geworden van een prachtige zoon. Toen hij zo'n 4 weken oud was kreeg ik het idee dat hem iets niet lekker zat. Hij begon iets meer te spugen maar nog wel wat je een mondje spuug kon noemen. Vrijdags begon hij meer te spugen en ook oude bruine voeding. Zaterdag met hem naar het ziekenhuis en zondags is pylorushypertrofie geconstateerd en is hij overgebracht naar groningen waar hij afgelopen donderdag is geopereerd. Zondagmiddag mocht hij eindelijk met ons mee naar huis!

Gister was hij de hele dag wat aan het huilen (logisch na een week ziekenhuis en een operatie) Vandaag begon hij heel vrolijk (sinds zondag lacht hij zooo schattig!!) Maar vanmiddag helaas weer veel verdriet, duidelijk last van krampen en alleen bij mij op de arm willen slapen en als ik hem dan weg leg word hij na zo'n 2 min wakker en gaat huilen. Eind van de middag en het begin van de avond waren z'n krampen wel erg. Heel erg met z'n beentjes optrekken en tijdens het huilen af en toe wat gillen (zo sneu)
    Nou vind ik nergens op internet of meer baby's hier ook last van hebben na de operatie.

Het lijkt mij wel logisch die krampen want de laatste dagen kwam er al minder voedsel in z'n darmen waarna in zijn geval hij 5dagen geen voeding heeft gehad dus de darmen ook hebben stil gestaan. Ook vullen ze de maag aan het eind van de operatie met lucht om te controleren op lekkage.

Iemand ervaring die dat hier wil delen?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoi! Mijn dochter had ook pylorushypertrofie en is daar met 6 weken aan geopereerd. Heftig hè!

Ik moet zeggen dat ze sindsdien veel krampen heeft rondom de voeding en ook slecht slaapt overdag, maar ik weet niet of het een met het ander te maken heeft. We zijn inmiddels een aantal maanden verder sinds de operatie, maar hebben vorige week een doorverwijzing gekregen naar een maag-, lever-, darmarts die haar gaat onderzoeken, ook om te kijken of de pylorusoperatie iets met haar kramp te maken heeft.

Ben dus net als jij benieuws naar de reacties.

Sterkte!

Suus

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn zoon heeft ze niet echt rondom de voeding, hij heeft ze vooral eind van de middag en begin van de avond.

Maar idd wel heftig zo'n kleintje en dan al een operatie!

Ik maak nu zijn voeding klaar met gekookt water ipv water dat rechtstreeks uit de kraan komt en volgens mij werkt dat bij hem ook wel!

Succes met je dochter!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hier is het einde middag ook het ergst. Ik geef nog bv. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Suus

5. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Vandaag had mijn zoon een goede dag! Nog wel wat meer huilen dan hij normaal deed maar ook erg vrolijk! Denk dat het voorgekookte water ook wel goed helpt! Jammer dat er verder nog geen reacties zijn!

6. jacqie83

jacqie83 Lid

Feb 11, 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

onze jongste zoon in 17 oktober geboren
    en is met 2,5 week geopereerd
    wij waren er zo vroeg bij omdat onze oudste zoon ( nu 7) het ook heeft gehad en we dus snel gelijkenis zagen

van de oudste weet ik niet meer of hij veel krampen had maar volgens mij niet

bij de jongste zijn we op donderdag naar het ziekenhuis gegaan
    en is hij vrijdag geopereerd en pas woensdags mochten we naar huis
    juist omdat hij ook nog veel pijn leek te hebben en hij maar 50 ml per fles dronk terwijl hij 100 ml moest drinken.
    ze hebben het na de operatie nog binnenste buiten gekeerd zo een beetje.

maar omdat ik het er echt uit vond zien als krampjes ben ik in het ziekenhuis begonnen met infacol ( wel eerst gevraagd of het mocht en dat was geen probleem)
    binnen een dag dronk hij in eens zijn flesjes leeg en mochten we naar huis
    thuis heeft hij ong nog 2 dagen last gehad van die erge krampen maar daarna ging het een heel stuk beter
    en nu heeft hij af en toe nog maar een beetje last

misschien hebben ze inderdaad meer last van krampen omdat ze dan een tijd niet mogen eten en zo een operatie is natuurlijk ook niks.

oh en gekookt water gebruikte wij al (nog gewent van de andere kids :)

7. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    @jacqie83 Ik weet dat baby's sowieso tot de eerste 3 maanden krampjes hebben omdat hun darmen zich nog ontwikkelen in die periode, de gewone krampjes vind ik niet zo erg want dat hoort erbij. Maar begin van deze week gilde hij het gewoon uit zo zielig! Dat was vooral dinsdag heel erg en vanaf woensdag werd het minder. Heb wel vaker wat gehoord over inflacol, gebruik je dat nog steeds? Mijn zoon drinkt z'n fles ook echt super snel leeg. Met z'n laatste fles krijgt hij 120 (de rest van de dag nog 100) hij drinkt dat incl boermoment tussendoor in 10min leeg. Heb nutriton in huis (johannesbroodpitmeel ofzoiets) denk dat ik dat maar ga gebruiken want van zo snel drinken krijg je ook krampen natuurlijk!

Share This Page