Hoi dames, Ik vroeg me af of er hier meer meiden zijn die graag weer snel zwanger willen worden na hun 1e kindje. Ik ben zelf afgelopen januari bevallen van ons 1e kindje. En we willen eigenlijk meteen gaan voor nummer 2. Dit omdat we het zowiewo leuk vinden om 2 kids dicht op elkaar te hebben maar ook omdat we een hele geschiedenis hebben. We hebben met de 1e zwangerschap ruim 2 jaar in het ziekenhusi gelopen omdat we zelf niet zwanger zouden kunnen worden. We februari 2009 starten met icsi behandelingen. Maar 20 januari 2009 had ik ineens een psoitieve test in handen, Het ziekenhuis stond voor een raadsel omdat dat eigenlijk via de natuurlijke weg niet mogelijk zou zijn voor ons. Helaas liep dit uit in een miskraam en volgde 10 maart een curretage. Het ziekenhuis gaf meteen aan dat dit een wonder geweest was en dat we dit niet meer zouden mee maken. We zouden juni 2009 weer starten met icsi. Maar 10 mei 2009 had ik weer een positieve test in handen via de natuurlijke weg dus. En groot wonder en daar is ons zoontje Jens uit geboren. We hebben nu dus zoiets van we weten dat we zo zwanger kunnen worden en wat 2 keer kan kan ook 3 keer (ook zeggen artsen dat het niet kan maar we hebben gezien dat het wel mogelijk is) kost misschien wat meer tijd maar het kan wel. Maar ik ben dus benieuwd of er hier meer meiden direct weer zwanger willen worden voor een 2e. Kunnen we hier ervaringen delen en met elkaar de spannende dagen voor de NOD beleven.
Als eerste gefeliciteerd met jullie kleintje! Gaat het goed met hem? Ik kan me helemaaaaaal voorstellen dat jullie er direct weer voor willen gaan. Het lijkt mij ook erg leuk om kinderen redelijk dicht na elkaar te krijgen, maar in jullie geval zou ik er helemaal niet over twijfelen! Wat ontzettend fijn dat jullie een zoon hebben kunnen krijgen via de natuurlijke weg! Goed om te weten. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger kunnen zijn van een kleintje! Veel succes!
Beetje dubbel. Ikzelf heb de eerste drie maanden na mijn zwangerschap veilig gevreeën en daarna ook niet. Niet beuwst gekeken wanneer mijn eisprong was, maar het laten gebeuren als het gebeurt. Ben nu nog niet zwanger.. en dat was in okt/nov. Maar een vriendin van mij dacht hetzelfde en die was na drie maanden weer zwanger. Ik kan je vertellen; zij heeft het zwaar. Ook omdat haar lichaam nog niet zo sterk is door de 1ste zwangerschap. Maar dan nog, je weet het nooit. Ik vond het zonde om aan de pil te gaan..
Jois dank je voor je reactie! Het gaat super met hem. Hij is erg tevreden en doet het helemaal volgens het boekje haha. Het si echt genieten van zo'n wonder!!! Roema: Kan me voorstellen dat je vriendin geschrokken is maar ze wist toch dat die kans er altijd in zit dat je snel zwanger bent. Ik heb ook zoiets van die pil is opok maar rommel in je lichaam en nu wachten we gewoon af of het ons weer gegund is om zwanger te worden. We duimen gewoon dat we snel zwanger morgen worden.
Marleen: Wij wouden na esther ook gewoon weer gaan voor de 2e, omdat we voor haar 3 miskramen hebben gehad.En we moesten 2 keer 2 jaar wachten voor we zwanger waren, daarna duurde het een half jaar. Esther is geboren in 2008 en ik had begin januari 2009 voor het eerst weer een posi-test in handen. Je weet hoe deze is afgelopen, maar daarna na 1 ongi weer zwanger. Hoop voor jullie dat het snel weer raak is, maar reken er goed op dat het heel erg zwaar kan zijn én een kleine én zwanger terwijl je lichaam er nog niet klaar voor is. Ik vond deze zwangerschap van de 2e echt best zwaar. Wat betreft de doktoren, denk niet dat ze gelijk hebben, dat heb je nu bewezen met jens.Naderhand hebben ze toch ook niet weer gekeken, dus het kan zijn dat ze het mis hadden destijds en dat je ook nu dus weer gewoon zwanger kan worden. Ik wens je heel veel geluk!
Jee wat een verhaal zeg.....kan me voorstellen dat je dan direct voor een tweede wil gaan, echter luister goed naar je lichaam. Niks voor niks zeggen de medici dat je 9 maanden de tijd moet nemen om te ontzwangeren. Maar thats up to you! Wel waanzinnig verhaal. Geniet van je kleine man.
Ja, ik wil ook snel een tweede!!!!!! Maar ik geef volledig bv en ben dus nog niet ongesteld geweest. (Julia is van 30 november 2009). Ik gun haar 6 maanden bv, dan stop ik. Maar ik word moeilijk ongesteld. We hebben 3 1/2 jaar moeten wachten op Julia (2 mk's) dus ga ik ervan uit dat ik nu ook moeilijk ongesteld word en dat we weer de MMM in moeten. We genieten ontzettend veel van Julia en zien wel wat de toekomst ons brengt. Veel geluk en succes!
Bedoel je niet dat je moeilijk zwanger raakt, ipv moeilijk ongesteld worden? Want voor de ongi zijn toch medicijnen? En volgens mij kun je niet 100% vertrouwen op bv als anticonceptie. Ik hoop dat jullie allemaal snel een zwangerschap gegund is!