raad gevraagd...

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door dafne, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafne

    dafne Actief lid

    25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 27 juli ben ik bevallen van mijn sterretje Elize*, na 26w zwangerschap.
    Ongeveer 1( augustus was het bloeden minimaal, bijna niets, enkel wat bruinig-gelig verlies.
    Op 27 augustus begon ik opnieuw met hevig bloeden, er waren ook wat klontertjes bij. Naar de HA geweest -> die stuurde me naar een centrum voor echografisch onderzoek (dus geen gyn); Daar zeiden ze "bloedresten" en heb dan vervolgens 3 dagen methargindruppels gepakt en het bloeden stopte toen weer. Nu al zo'n 4 dagen gewoon witverlies. Gisteren controle-echo, zegt de echografist 'slijmresten'. Vandaag naar de HA geweest, zegt die, nee 't zijn toch nog wat restjes "oud bloed" en ik zou volgens haar toch een pil moeten gaan pakken, nl. de Deso 30. Want volgens de HA zou het gevaarlijk zijn om als er nog oud bloed zit, moest ik dan zwanger worden, dan zou dat kunnen een miskraam veroorzaken?

    Maar is dat echt zo? want ik hoor vaak verhalen van vrouwen die zwanger zijn, een beetje bloed verliezen en dat men dan zegt "ooh dat was een beetje oud bloed, niks aan de hand"


    want ik wil absoluut niet aan de pil, ik wil mijn lichaam de kans geven om zelf terug te herstellen
     
  2. Peet012367

    Peet012367 Bekend lid

    20 feb 2011
    579
    0
    0
    Hoi dafne,

    Ook ik ben te vroeg bevallen (18 wkn) mijn zoontje was heel erg ziek. Ik bloedde erg lang en ook af en aan. Dit is met verschillende echo's goed in de gaten gehouden. Er kunnen restjes placenta achterblijven ( is mij toen verteld) . Uiteindelijk heb ik hevig gebloed en vermoed ik dat mijn lichaam zelf de restjes eruit wist te krijgen. De latere waterecho wees uit dat er echt niets meer zat. Dit heeft mij erg opgelucht.
    Kun je het nog goed laten uitzoeken? Als er nog restjes zitten, moet je naar mijn idee goed geholpen worden, want dat is gewoon niet goed.

    Succes!
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vindt het wel raar dat ze er verder niets aan doen.
    Als er nog restjes zitten lijkt mij dat er idd iets aan gedaan moet worden. Vaak hoor je ook dat er nog een na curretage gedaan wordt als er nog iets achterblijft dat er niet vanzelf uit komt om te voorkomen dat het een infectie wordt.
    Ik zou denk voor een second opinion gaan vragen bij een andere gyn.
    Zou sowieso niet aan de pil gaan als jullie op kort termijn weer voor een kleintje willen gaan.Stop je alleen je lijf maar vol hormonen die er straks ook allemaal weer uit moeten.
     

Deel Deze Pagina