Raar drukgevoel links boven schaambeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zomersproet, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

    Zomersproet Fanatiek lid

    17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben 21e week zwanger en heb sinds een paar dagen soms een raar 'druk' gevoel helemaal onder in mijn buik, zo'n beetje links boven het schaambeen. Het voelt soms alsof de baby ergens op drukt terwijl dat toch nog wel een beetje vroeg is, tenminste zo laag? Ik was gisteren hardlopen ( dat doe ik regelmatig) en ging op gegeven moment powerwalken omdat het drukgevoel te sterk werd. Het is onaangenaam, niet per se erg pijnlijk. Vannacht had ik er tijdelijk ook last van. Moet ik het laten nakijken? Wat zou het kunnen zijn? Een blaasontsteking? Het gaat trouwens om mijn tweede kindje.
     
  2. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

    het kan zijn dat je dan last hebt van een harde buik. Bij deze zwangerschapsduur kan je daar last van krijgen. Dit kan een wat onaangenaam drukkend gevoel geven. Het kan inderdaad ook komen van een blaasontsteking, dus het is wel aan te raden je urine te laten testen. Succes!

    Groetjes Monique
     
  3. Zomersproet

    Zomersproet Fanatiek lid

    17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je. Ik had inmiddels ook ergens gelezen dat je bekkenproblemen ook rond je schaambeen kan voelen, daar was ik niet bewust van. Ik ga volgende week maar eens bij de huisarts langs voor urine test. Maar dank iig.
     
  4. Monique

    Monique Verloskundige

    6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Inderdaad, klachten van het bekken kunnen deze pijn ook veroorzaken. Belangrijk is, bij deze klachten op tijd de juiste oefeningen te krijgen en tips om te voorkomen dat dit erger wordt. Vaak kan je hiervoor terecht bij een fysiotherapeut. Succes!

    Groetjes Monique
     

Deel Deze Pagina