Raar gevoel down under 4+6 zwangerschap

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Muggleborn, 29 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Heb een hele gekke klacht vraag me af of jullie dit hebben of wel eens gehad hebben.
    Ik heb een soort raar drukkend gevoel in mijn vagina :rolleyes: een heel gek gevoel, heel irritant ook en ik vraag me af waar het door komt.. het lijken wel mijn bekkenspieren ofzo kan dat? Het gevoel dat je ook hebt als je je plas ophoud ofzo, daar kan ik het het meest mee vergelijken...
     
  2. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik zou even laten checken op blaasontsteking voor de zekerheid! Die symptomen veranderen aardig als je zwanger bent, maar was jij nu beschrijft was bij mij blaasontsteking. Was wel rond de 30 weken toen, geen idee of dat iets verschild
     
    Muggleborn vindt dit leuk.
  3. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Dankje, ik zal morgen gelijk mijn plas inleveren bij de dokter.. wie weet is dat het probleem inderdaad:thumup:
     
    Cookies vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Als t geen blaasontsteking is, bekkenfysio eens bellen. Zèker als je hypermobiel bent, of gewoon van nature erg lenig (en nog niet bekend met hypermobiel).

    Mijn eerste zwangerschap begon met een raar "zwaar" gevoel. Uiteindelijk werd dat "zwaar" alsof iemand met een honkbalknuppel tussen mn benen had geslagen. VK was op de hoogte maar het "hoorde er gewoon bij". (in retrospect, niet de beste vk op meerdere punten) Douchen moest ik doen met tegendruk geven, dacht dat mn hoeha verbonden was aan een bowlingbal aan een touwtje. Zitten, staan, lopen was een drama. Enige wat hielp was liggen met een voedingskussen tussen mn knieën.

    Had ik bij "zwaar" een bekkenfysio gehad was er vermoedelijk minder ellende geweest. Alleen de tips voor dagelijkse dingen bespaard al veel ellende.

    Wachten bij de kassa was een hel, voor 400 meter lopen moest er een rolstoel bijkomen. Dat begon bij week 26 en duurde tm 10 maanden na de bevalling.

    Mede omdat ik een beenlengte verschil heb en motorisch gezien de verkeerde spier is ingeknipt bij de bevalling is BI bij mij permanent. Regulier heb ik er 2 dagen in de maand last van, maar bij een zwangerschap begint die ellende al vroeg. Deze ronde nog voordat de CB zwanger aangaf (that freaked me out).

    Maar er zijn heel veel tips en tricks die ze evt kan geven voor de dagelijkse dingen die de belasting af nemen, gewoon door dingen net iets anders te doen. En sommige dingen expliciet te laten (stofzuigen bijv).
     
  5. Aline2021

    Aline2021 Actief lid

    28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    Ik ben precies even ver als jij! Ik voel dat ook achter mijn schaambot. Als je pijn hebt met plassen dan moet je wel even checken op een blaasontsteking. Een blaasontsteking voelt als een soort elektrische schok tijdens het plassen zegmaar
     
  6. mamabenyamin

    6 jan 2014
    51
    10
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook toevallig! Nu 9 weken zwanger en nog steeds voel ik het. Geen blaasontsteking denk echt bekken inderdaad. Maar gek gevoel is dat he!
     

Deel Deze Pagina