raar onderbuik gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi,

    ik ben morgen 31 weken zwanger van mijn tweede kindje en ik heb een vreemd gevoel. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik bevallen met 39 weken, maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik dat dit keer niet ga halen.

    Ik heb al sinds week 14 last van bi, zit ook al lang thuis van mijn werk en heb sinds een aantal weken echt iedere dag veel harde buiken. Ik heb nu het gevoel, wat ik de vorige keer pas had op het einde, rond de 38 weken.

    Mijn buik zit ineens veel lager. Ik kan niet meer slapen en moet ineens vaker naar de wc.

    Ik ga morgen naar de verloskundige en bespreek het daar ook even, maar herkent iemand dit?
     
  2. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik ken hetn iet, maar ben wel benieuwd wat je vk zegt! Succes :)
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat het bij jou ook zo is dat het hoofdje al naar beneden zit. Heb ik zelf ook en die drukt dan meer op de blaas. De vk kan dat wel voelen.
     
  4. Serephina83

    Serephina83 Actief lid

    3 jan 2011
    356
    1
    0
    Luister naar je gevoel! Heel goed dat je dit uitspreekt naar je VK, ben benieuwd wat ze zegt!

    Zonder je bang te maken maar het had mijn verhaal kunnen zijn, en die van mij is met 32 weken geboren. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, en hoop ook echt voor je dat hj/zij nog een aantal weken blijft zitten, maar je wilt dat natuurlijk voorkomen dus zo belangrijk dat je je gevoel bespreekbaar maakt!

    Succes xxx
     
  5. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ken het...ik ben er heilig van overtuigd dat de kleine rond week 35 komt, vraag me niet waarom, maar dat gevoel heb ik al een hele tijd

    Mijn buik hangt sinds deze week ook al flink lager, mn moeder zei vorige week al, volgens mij is 'ie al goed ingedaald :$ en pis me ook helemaal suf op het moment
     
  6. Doe

    Doe Lid

    3 jun 2010
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow, wat een bekend verhaal!

    Zelf ben ik vorige week met 30+3 opgenomen omdat ik al een hele dag met enkele minuten tussenpauze harde buiken had. De baarmoedermond was inmiddels volledig verweekt, maar gelukkig leidde het niet tot ontsluiting. Toen het twee dagen rustig was, mocht ik eindelijk weer naar huis.

    Maar sindsdien blijf ik een kramperig gevoel houden. En volgens mij is ons meisje twee dagen geleden ineens gedraaid (ze lag nog in stuit) en ingedaald. Als ik nu loop, lijkt het wel of ze er uit zakt!

    Vandaag moet ik terug naar de gynaecoloog, ben ook heel benieuwd wat hij zegt, net als jouw verloskundige.
    Laat je het even weten als je bent geweest?
     
  7. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    meiden bedankt voor jullie antwoorden, ik ben dan in ieder geval niet de enige met dit gevoel en zo te lezen moet ik het wel serieus nemen.

    Ik hoop ook echt niet dat het nu al zover is Serephina, maar ik ga het zeker bespreekbaar maken om 14.00 uur. Bij jou wel alles goed gekomen uiteindelijk?

    Pandora ga je het ook bespreekbaar maken bij de verlos? Ik ben benieuwd of ons gevoel klopt!

    Doe jeetje bij jou is het menens. Nog meer reden om naar mijn gevoel te luisteren maar succes bij de gyn en sterkte, hopelijk blijft het nog even goed zitten.

    Ik laat vanmiddag even weten wat er gezegd is, maar laat me niet weer afschepen, dat heb ik de vorige keer wel gedaan en ik wil dat er nu eens goed gekeken wordt. Anders wordt ik boos!
     
  8. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik duim voor jullie dat de kleine nog mooi even blijft zitten!

    Maar ik heb ook een veel lagere buik dan bij mijn vorige zwangerschap. En deze kleine ligt al goed en ook al ingedaald, al minstens sinds week 28. Ook als ik loop dan heb ik een heel drukkend gevoel aan de onderkant.

    En soms lijkt het net alsof hij er al uit wil, met zoveel geweld duwt hij zich naar beneden! Maar al die dingen zijn in principe geen reden om aan te nemen dat de baby eerder komt.

    Een voorgevoel moet je wel altijd in acht nemen, maar ik denk dat als je zo'n gevoel hebt, je sowieso alerter bent en eerder aan de bel trekt.
     
  9. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    @Skatje, klopt en misschien praat ik mezelf daardoor ook wel teveel aan. Maar ik kijk even wat de verloskundige zegt.

    Hier wordt er als ik even zit ook zo druk getrapt, ik heb mijn zoon nooit zoveel gevoeld als dat ik mijn dochter nu voel dus dat stelt me wel weer gerust. Alleen die knoepharde buik de hele tijd...
     
  10. daphnek

    daphnek Actief lid

    14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    zo voelde ik me al weken bij de tweede al vanaf 17 weken bi en niets meer kunnen op het eind incl harde buiken maar hij kwam mooi pas met 41 weken :D

    en dit keer ook last van mijn onderbuik en blaas heb ik sinds een paar weken maar hij zit er nog steeds! ben nu 35 weken vandaag
     
  11. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    daphnek, dat hoor ik het liefst haha.

    Liever 1 week overtijd dan zoveel weken te vroeg. Ondanks dat het voor mij zwaarder is deze keer, wil ik natuurlijk gewoon dat alles goed gaat tot het einde. We moeten ook nog ZOVEEL doen voordat ze komt. De kamer is nog niet eens af. pfff haha
     
  12. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi,

    ik ben weer terug van de verloskundige en heb mijn zorg even voorgelegd. Ze gaf aan dat wat ik vertelde, op zich vrij normaal was bij een tweede zwangerschap, maar dat ik wel de regelmaat in de gaten moet gaan houden.

    Tijdens de controle was mijn buik zacht ,de baarmoederstand was goed en het meisje bewoog flink, dus geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is.

    Ik heb wel een te laag ijzergehalte dus moet weer bloedprikken en ik met mijn urine laten testen i.v.m. eventuele blaasontsteking die die harde buiken zou kunnen veroorzaken.

    thx voor jullie antwoorden!
     
  13. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat gevoel heb ik ook vaak, als ik loop of fiets voelt ik steeds een soort plop in mn vagina :) ben dan soms bijna bang dat ik dan ineens een hoofdje in mn broek heb hangen als ik mn benen niet stevig tegen elkaar aan druk :)
     
  14. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    haha pandora, ik moest echt lachen om je antwoord.
     
  15. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hahahaha, maar dat voelt echt zo :D ik wist het even niet anders te omschrijven :D
    echt zo'n gevoel van als ik nu niet rustig beweeg, valt 'ie er gewoon uit...net of hij dwars door mn bmm heen stampt ofzo....in ieder geval een erg vervelend gevoel
    en sinds mn buik lager hangt, voel ik dit steeds erger :(
     
  16. Serephina83

    Serephina83 Actief lid

    3 jan 2011
    356
    1
    0
    Voel je je wel een beetje gerustgesteld na je bezoekje aan de VK?
    Goed dat ze je urine laat onderzoeken. is je baarmoedermond verder nog dicht of heeft ze daar niet naar gekeken?

    Met mijn meisje is het gelukkig (na een heftig eerste jaar) helemaal goed gekomen!! Maar de vroeggeboorte van haar maar me nu wel alerter tijdens deze zwangerschap, hoop het niet nogmaals mee te maken!

    Jij succes in ieder geval, en gewoon weer bellen als je je zorgen maakt!
     

Deel Deze Pagina