Radboud of CWZ

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Orchid24, 20 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik weet sinds iets meer dan 2 weken dat ik zwangerschapsdiabetes heb, in mijn regio is het protocol dat je dan eerst bij de vk mag blijven in combinatie met dieet. Heel erg mijn best gedaan maar helaas 2 keer 0,1 te hoog. Echt minimaal te hoog dus, maar ze moeten ergens een grens trekken. Alleen maar goed ook natuurlijk! Dat betekent wel dat ik dus nu overgedragen word aan het ziekenhuis. Krijg een afspraak bij gynaecoloog en diabetesverpleegkundige, de controles en groeiecho’s gaan dus daar nu plaatsvinden in plaats van bij de verloskundige. De verloskundige had wat voor- en nadelen opgenoemd van beide ziekenhuizen ook met betrekking tot de bevalling (mocht ik insuline moeten gaan spuiten dan volgt er waarschijnlijk een inleiding en dat ik na geboorte wat langer moet blijven).

    Maar ik heb qua fertiliteitstraject ervaring met het cwz en dat was niet altijd een hele fijne ervaring. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen tijdens jullie zwangerschap/bevalling en als jullie moesten blijven na de bevalling. Hoe is de communicatie, de persoonlijke aanpak etc. ? Je mag me ook pb’en! Bedankt alvast!
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou je topic even laten verplaatsen naar de bevalling.
    Kans op meer reacties daar ;)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    :p heb de keuze al gemaakt haha! Moest snel kiezen dus het maakt ook niet meer uit
     
  4. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ben wel nieuwsgierig naar wat het is geworden? Ik heb zelf een geweldige ervaring in het Radboud, in het kader van ernstige aandoening van mijn baby en het feit dat zij daar geboren moest worden. Ik hoor echter ook verhalen dat ook in het Radboud de fertiliteitspoli niet geweldig is, maar dat is van horen zeggen.
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Heb toch weer voor het cwz gekozen en de doorslag was eigenlijk van wat na de bevalling. Begeleiding had ik ergens nu wel bij het Radboud willen hebben, maar mocht ik langer moeten blijven dan kom je in het radboud op kamer met andere vrouw (vind ik niks), partner mag niet blijven (ook niks) en als ons zoontje verkeerde suikerwaardes heeft word hij naar een andere kamer gereden. Mijn vk vertelde dat bij zoiets ons zoontje wel op de kamer in het cwz erbij mag blijven dus dat gaf wel de doorslag. (Uiteraard is altijd de kans dat er iets is waardoor zoontje naar andere afdeling moet, maar hoeft dus niet bij alles wat afwijkend is al meteen in het cwz) Ze gaf ook aan dat beide ziekenhuizen kundig zijn en beide hebben mensen negatieve en positieve verhalen over.. dus dat als een gynaecoloog niet fijn voelt dat ik altijd bij een andere nog kan proberen en wel een fijne ervaring kan krijgen. Heb morgen intake dus ben benieuwd!

    Als het gaat om een ernstige aandoening dan lijkt mij de kennis van radboud dan wel weer een enorm fijne gedachte ja! (Niet dat het cwz geen kennis heeft maar radboud loopt toch voor)
     
  6. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik snap dat je gekozen hebt voor cwz gezien de kamers. Vriendin van mij is ook in cwz bevallen en heeft de 1persoonskamer als heel prettig ervaren.
    Ik ben zelf 3x in het radboud bevallen, laatste 2 moest ivm voorgeschiedenis. Wat jouw vk zegt over hoge suiker bij de baby en dan op een andere kamer, dat klopt niet. Die ervaring hebben wij niet. Ik had geen suiker, maar wel een groot kindje. Hij werd meerdere keren geprikt op suiker en ineens was hij ook enorm gezakt. Ze hebben toen glucose in zijn wangetjes gesmeerd, maar hij mocht gewoon bij mij op de kamer liggen (lag wel alleen).
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh vreemd! Misschien omdat je alleen lag dan, maar geen idee hoe dat dan precies zit.. heb nu wel vrede met de keuze en we gaan zien hoe de komende periode gaat zijn!
     

Deel Deze Pagina