Radeloos. Knip (genezing) zo'n pijn!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Prettykitty, 26 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het er allemaal bijhoort, maar ik weet me haast geen raad meer.

    Ik heb een flinke knip gehad tijdens de bevalling. Onze zoon is met de vacuümpomp gehaald. (22 December)

    En ik heb toch z'n vreselijke last van de knip. De kraamzorg zegt dat het er prima uit ziet, en goed aan het genezen is. Maar ik heb z'n pijn. Echt ik doe de bevalling nog liever over! (En dat was echt een hel)

    Ik weet dat je er het beste op kunt zitten, maar vandaag kan ik dat echt niet opbrengen.

    Ik ga alleen al zowat out als ik er aan denk erop te moeten zitten.

    Ik slik paracetamol.
    Maar hoopte eigenlijk op wat tips voor wat verlichting ofzo. (Ik weet het ook niet haha, maar ik ben zo radeloos dat ik alles zou aangrijpen om het minder pijn te laten doen)


    Fijne kerst, en bedankt voor het lezen!
     
  2. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Vreselijk en herkenbaar! Ik slikte paracetamol én ibuprofen, dit mocht in combinatie met bv. Verder werkte een bevroren verbandje ook verlichtend.
    Na een week had ik nog steeds heel veel pijn en heb er toen toch de gynaecoloog naar laten kijken. Toen bleek er een lichte ontsteking te zitten en nadat die was open gesneden werd de pijn pas een beetje dragelijk.
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Oh wat een ramp he?
    Echt niet normaal hoeveel pijn zoiets kan doen. Ik zie nu al op tegen morgen!
    Ik ben bang dat het morgen nog meer pijn gaat doen. Maar ik hoop zo dat het minder zal worden!

    Mooi dat lijkt me ook pijnlijk dat je dan naar de gynaecoloog moest en het open moest laten snijden.
    Kreeg je er zeker nog een spuit in ook? Hoop dat dat me bespaart zal blijven.
    (Ik zou nu al op zien tegen de weg er naar toe. Ik kan niet eens meer zitten haha)
     
  4. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Oh bah wat naar. Beetje verdoven door kou idd en ter troost...dag 3-5 na de bevalling zijn echt heel pittig!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Bij mij plakte die bovenste laag van het kraamverband aan de wond. Ik ben na een dag of 5 over gegaan op gewoon maandverband en toen werd de pijn rap minder.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Tiarah

    Tiarah Actief lid

    30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Heel herkenbaar. Bij de eerste knip gehad en het enigste wat enige verlichting gaf waren die bevroren maandverbandjes. Uiteindelijk bleek dat er een hechting op een vervelende plek te strak zat en niet oploste. Die is uiteindelijk losgeknipt en dat was zo'n verademing.
    Ik heb van een vriendin gehoord dat zo'n aambeien kussentje ook een uitkomst is, zelf niet geprobeerd.

    Overigens: Bij de tweede heb ik een subtotaal ruptuur gehad en daar heb ik zoooooooveel minder last van gehad dan van die rottige knip bij de eerste. Nu bij de derde moet ik preventief een knip volgens de vk vanwege die eerdere ruptuur, maar zou nu nog liever uitscheuren dan die knip te laten zetten (weet uiteraard niet hoe ik er in dat geval na afloop in sta :p).
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Leo78

    Leo78 Bekend lid

    10 feb 2012
    910
    394
    63
    Herkenbaar! Bij mij ging het na een kleiene week opeens over. Van het ene op het andere moment geen pijn meer! De vk zei dat het kon komen doordat een laatste knoop vanzelf was opgelost. Laat er anders bij jou thuis even iemand naar kijken, misschien is het bij jou ook zoiets. Sterkte!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat ook kan helpen aan herstel is een bad nemen met vrouwenmantel.

    "Na de bevalling kun je ook een zitbad nemen met sterke thee. Dit werkt weefselherstellend en dat mag ook als er nog hechtingen aanwezig zijn, het helpt juist enorm goed."
    Zie hier: https://mamalogisch.nl/vrouwenmantelthee/

    Sterkte!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Herkenbaar bij de eerste een knip gehad en ik har veel last. Bij de tweede had ik geen persweeen en riep ik naar de vk dat se een knip moest zetten. Wat ze niet wilde en ze zei dat ik haar er dankbaar voor zou zijn. Klopt, uiteindelijk geen knip en toen liep ik dag 2 al vrolijk rond haha.

    Ik heb bij de knip veel paracetemol geslikt, koud kompressen en het werd na een week beter. Maar pfoe het was afzien. Goed in de gaten houden en zodra het kan je hechtingen laten verwijderen!

    Sterkte en gefeliciteerd trouwens!
     
    Roosje87 en Prettykitty vinden dit leuk.
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit dus!!
    Bij op het gevoel kan je bad thee bestellen.
    Dit gaat je echt helpen, daarnaast het is nog zo vers joh, spoelen met kamille thee en arnica gaan gebruiken!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O en idd PCM en ibuprofen gaan slikken.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  12. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Herkenbaar van mn eerste,heel naar.
    Mn knip was helaas te strak gehecht en daarna ook nog gaan ontsteken toen sprong de boel open en was de pijn weg!
    Wel een winkelhaak eraan over gehouden.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Fijn he, hier ook ontzettend pijn :( voel me er gewoon de hele dag slecht door eind van de dag is het niet meer te doen. Helaas geen tips, ik slik flink wat ibruprofen maar dat geeft weer bloedingen. Zijn jou hechtingen al opgelost? Die van mij zitten er nog in volgens mij zie steeds witte draadjes maar vraag me af of dat nog wel zolang er in hoort te zitten.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. poekien

    poekien Niet meer actief

    Vreselijk ik had t ook na een vacuumpompbevalling en knip. Twee weken last van gehad, kon bijna niet gaan zitten/lopen/liggen. Ik gaf geen borstvoeding en ben na een paar dagen enorme pijn flinke pijnstillers gaan slikken terwijl ik daar normaal nooit zo van ben, ik dacht alleen maar it has got to stop!! en heb na 2 weken hechtingen laten verwijderen, toen ging het wel een stuk beter. Maar klote is het wel. Ik had ook boterhamzakjes met paar lepels pindakaas/appelstroop erin in de vriezer die ik er tegenaan legde (plakt namelijk niet vast zoals met kraamverband) :D Sterkte ermee!!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Vervelend dat ik niet de enige ben die ook zo moet afzien.

    Ik zal morgen aan mijn kraamhulp vragen of het er goed uit ziet, (en of ik oplosbare hechtingen heb?)
    Misschien kan ik ook aan de verloskundige vragen die binnekort langskomt of ze anders iets los kan knippen ofzo?

    Ik heb geen idee hoe het eruit ziet beneden, maar volgens de kraamhulp ziet het er goed uit.
    Weet dat mijn pijnlijkste gedeelte links zit.

    @Irisje24 Wow heb jij er nog z'n last van? Niet normaal. Dat duurt dan wel erg lang!
    Is het ook elke dag erger? Misschien kun je er iemand naar laten kijken.

    Ja ik ben al best veel bloed verloren in totaal, dus helaas durf ik geen andere medicijnen te slikken dan paracetamol. (Neem ik ook voor de stuwing)


    @Mythique Ik heb inderdaad ook al dunner maandverband gepakt. Z'n dikke lap tussen je benen is helemaal een grote ramp!


    @cinniz Brrrr dat klinkt ook gruwelijk pijnlijk. Hoop dat ik die pech niet heb!
    Lijkt me echt een ramp.

    @Elisabetta Ik heb helaas geen bad. Maar misschien kan ik er wel mee spoelen inderdaad. Al zou het maar een procent verlichting geven ben ik al blij.
     
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    @poekien Ja ik heb zakjes met Jam in de vriezer liggen haha. Ben wel een beetje bang om ze er tegen aan te houden. Maar ga het snel proberen.

    @Hopsatee Dank je wel. ♡ Wat een eerlijke verloskundige haha, kun je nagaan dat bevallen met een knip nog meer pijn doet. Je zou toch denken dat het juist "prettiger" is. Maar niets is minder waar.
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook een flinke knip gehad en echt heel veel hechtingen maar weinig last van gehad ( heb een ontzet stuitbeentje over gehouden asn de bevalling en die pijn was zo overheersend dat ik de knip daardoor waarschijnlijk niet gevoeld heb).
    Heb arnica druppels gebruikt en PCM gezien mn stuit. Is het wel goed gehecht? Je gebruikt nu toch geen gewoon maandverband? Dat wordt nl afgeraden in de kraamtijd. De enige zijn de ouderwetse dikke maandverbanden die je nu kunt gebruiken.
     
  18. poekien

    poekien Niet meer actief

    Ik zou zeker de kraamhulp en verloskundige vragen er naar te kijken. Ik denk achteraf dat bij mij een paar hechtingen eerder losgeknipt hadden kunnen worden (waren ook oplosbaar maar had er toch erg last vast). Na een paar dagen/week genezen zat het gewoon veel te strak denk ik.Mijn kraamhulp zei ook elke keer dat het echt wel goed uitzag en eerlijk, het is ook mooi genezen maar pijn deed t wel! Dus zou zeker checken bij je vk. En je misschien je huisarts checken of hij nog iets voor je kan betekenen qua pijnstilling, het is zo zonde van je kraamtijd om zoveel pijn te hebben. :(
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  19. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Ook zonder bad kun je weken:
    Grote zak om je toiletbril heen.. en daar water ingieten. Ik deed er badedas classic in, tegen ontstekingen.

    Zeker je vlos vragen even te kijken! Evt wat knoopjes knippen


    Ik gebruikte ook bevroren maandverbandjes en arnica tabletjes
     
  20. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou op dat moment wel want het hoofdje heeft bij m’n oudste maar heel kort gestaan. De knip voelde ik niet en de bevalling was verder peanuts maar het herstel inderdaad lang en pijnlijk. En heel soms (3 jaar naar dato) denk ik dat ik nog voel soms waaar hij is gezet..al zie je echt niks meer en doet het ook geen pijn ofzo. Bij m’n tweede heeft het hoofdje bijna 18 minuten gestaan en dat vond ik echt de hel! Vandaar dat ik die knip wilde en de verloskundige niet leuk vond toen. Maar ze had wel gelijk ik was haar daarna dankbaar want het herstel was veel beter haha!

    Hopelijk werken een paar tips en anders inderdaad even de week door. Hopelijk snel beter!
     

Deel Deze Pagina