Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier kletsen wij verder.. de mama´s van kindjes na meerdere miskramen of overleden kindjes.

    Ik ben vandaag begonnen met een non cry slaaptraining. Eerste slaapje was al huilen binnen het kwartier, ontroostbaar. Dus nu in de draagdoek. Dit gaat een lange week worden.. :)

    Ik wil graag dat Kb leert om zelf in slaap te vallen omdat hij maar hele korte slaapjes maakt (max 45min) en vaak oververmoeid is.
    Hopelijk kan hij straks langer achter elkaar slapen..
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik meld mij hier ook :)

    Die slaaptraining ken ik niet, wat houdt het in?
    Hier is het de laatste weken ook echt dramatisch. Savonds blijft hij krijsen en zijn we heel lang bezig om hem in slaap te krijgen. Overdag slaapt hij ook heel weinig, hij kan uren wakker blijven, terwijl je ziet dat hij heel moe is. Gapen en in ogen wrijven. Daarom is hij Savonds vast zo huilerig, hij is te moe. Lastig he..
     
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #3 conejita, 21 jun 2016
    Laatst bewerkt: 21 jun 2016
    heel lastig! vooral als je ziet dat hij moe is...
    en oververmoeid kunnen ze al helemaal niet in slaap komen.

    en in de draagzak? hier slaapt hij wel goed in de draagzak (langer dan 45 min) en op één van ons. Maar ik wil graag dat hij ook langer dan 45 min in eigen bed leert slapen.

    ik volg zo ongeveer deze methode:
    Pick up and put down method - Netmums

    maar als hij heel slecht nog te troosten is, stop ik en laat ik hem in de draagdoek slapen. ik weet niet of dat een goede methode is, maar langer doorgaan voelt niet goed. volgens mij raakt ie dan nóg meer over zijn toeren (er zit nogal een kop op ;)).
    dus tot nu toe 3 x in de draagdoek geslapen :D (was ook even koffie drinken met de buurvrouw en haar baby)
    hopen dat ie het wel gaat snappen één dezer dagen
     
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Slaapt Kb 's nachts wel goed? Of ook maar zo kort?

    De draagzak vind ik zelf erg onhandig. Ik kan er het huishouden of de was niet echt mee doen en als ik ermee ga zitten blijft hij huilen. Buiten dat vind ik het erg zwaar en krijg ik last van m'n schouders :(
    Vandaag kreeg hij een fles om 6.30 en viel pas om 12 uur weer in slaap. Op mijn schoot helaas, want in z'n bedje wilde hij steeds niet. Gelukkig sliep hij daarna in z'n bedje tot 14 uur. En nu ligt hij ook te slapen in z'n bedje, dat lukt me bijna nooit op dit tijdstip.
    Las op internet 1,5 uur wakker per keer, dus ik blijf het gewoon proberen om hem na 1,5 uur weer in z'n bedje te krijgen. De aanhouder wint zeggen ze toch ;) Gelukkig slaapt 's nachts wel van 20/21 tot 6/7 uur. (al moeten we er een paar keer uit om z'n speentje te zoeken...)
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    edit: de methode toch maar gedaan zoals ie omschreven staat: doorzetten dus tot hij in slaap valt. net 1 uur en 20 min bezig geweest:$. toen heeft hij 25 min geslapen. nu weer wakker.

    pffff maar ik ga wel doorzetten
     
  6. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oh zie nu je bericht pas.

    oh dat klinkt niet slecht, hij slaapt iig wel langer aan één stuk. en de nachten!! wow!

    nee hier niet hoor, hij wordt ook heel vaak wakker en wil dan weer de boob. tis een onrustig mannetje ;).
    maar zijn vader en ik waren ook totaal geen rustige babies.
    in de nacht komt hij elke 2.5 uur of vaker (vóór twaalfen). hij gaat in principe om 19.30 naar bed en slaapt 11 of 12 uur per nacht (met heel veel onderbrekingen dus)
     
  7. mickey83

    mickey83 Bekend lid

    30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Vinden jullie het goed als ik hier ook zo nu en dan meeschrijf? Ik heb de andere topic trouw gelezen, maar zelden geschreven.

    Conejita: heel veel geduld gewenst!! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat! Als hij in de nacht wakker is drinkt hij dus niet?
     
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #8 conejita, 22 jun 2016
    Laatst bewerkt: 22 jun 2016
    Heey Micky, ja natuurlijk schrijf je mee!
    Jouw zoonjte is nu drie maanden? Nog gefeliciteerd :)

    Hij drinkt soms, maar soms wil hij ook gewoon de borst om weer in slaap te vallen.

    Ik zie trouwens erg op tegen vandaag ...
     
  9. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Ik meld me alvast voor een abbo, hopelijk kan ik dan over een aantal weken meeschrijven over ons regenboogventje :)
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat lastig zeg en ook zo vaak snachts. Ga je hem dan nu steeds oppakken en terug leggen? Die site is niet in het nederlands, dus begrijp ik niet en had even NL sites opgezocht.
    Mijn zoontje bleek gisteren koorts te hebben, daarom sliep hij ineens zo veel. Vanacht wilde hij helaas niet slapen en vandaag ook weer niet :(

    Mickey, welkom hier.

    Daisy, gaat opschieten voor jou :)
     
  11. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, wat vervelend, koorts.
    als hij vandaag niet wil slapen, is hij dan vrolijk of echt wel moe en hangerig?

    Dais, nog even!!

    ja is echt heel vermoeiend dat vele wakker worden. daarom ben ik nu ook zo gemotiveerd voor een slaaptraining ;)
    het komt erop neer dat je hem in zijn bedje legt, als ie huilt pak je ´m op en troost je hem, en dan leg je hem neer. net zo lang tot hij slaapt.

    resultaten tot nu toe:
    gistermiddag 80 min bezig en 25 min slaap
    vanmorgen 1e siesta: 10 min bezig en 55 min slaap (!!)
    2e siesta: 45 bezig en 1 uur slaap

    ik vind het een fijne methode omdat je nabijheid en troost kunt geven. nadeel is dat het wel pittig is. vooral gister. maar slaapje van vanmorgen geeft weer goede hoop :)
     
  12. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, moe en hangerig is hij dan. Vandaag overdag maar 2x een half uur geslapen en net een half uur. Veel te weinig lijkt mij.
    Jeetje wat kan jij dat lang volhouden, 80 minuten! Idd heel pittig. Ik troost hem 3x en dan haal ik hem er alweer uit.

    Hoe lang en hoe zwaar is Kb nu eigenlijk? Gewoon ff nieuwsgierig hoor :)
     
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    nou die 80 min is geen dagelijkse kost hoor ;). het komt dus omdat ik met die slaaptraining begonnen ben en het idee is dat hij uiteindelijk zelf kan inslapen én beter gaat slapen. de eerste dagen schijnt het zwaarst te zijn, maar het is wel de moeite waard hoor ik. misschien ook iets voor jou?
    ik ben nu van 17-19.30 :$bezig geweest net... mijn hemel!
    maar ik heb ook een eigenwijs kind (zijn ouders ook:D).
    als ie het eenmaal doorheeft en zich overgeeft geeft het volgens mij heel veel rust.

    het lijkt me idd wel weinig wat jouw zoontje slaapt. Kb heeft wel 4 uur nodig, soms meer.

    hij woog vorige keer (met 4 mnd) 7.5 kilo en was dacht ik 62 cm. hij is nogal een forse :)
    die van jou? en hoe heet hij ook al weer? (initiaal?)
     
  14. mickey83

    mickey83 Bekend lid

    30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    conejita: respect voor je geduld en doorzettingsvermogen!! Hopelijk gaat het steeds beter!!
    Jij deze week een pittige week met extra veel herinneringen aan Noa's geboorte etc. Heel veel sterkte daarmee!!
    Wat een lekkere kerel is het al zeg.
    Ik ben juist deze week geweest en T weegt nu met 3 maanden 5 kilo. Met de geboorte al een klein mannetje en dat is hij nog steeds.
    Hoe is dat bij jou Nijntje?
     
  15. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    dankjewel Micky. ja het was vooral vorige week heel zwaar.
    nu gaat het wel weer.

    dat scheelt weer een paar kilootjes met tillen ;)
    Kb is echt zwaar, iedereen klaagt over pijn in zijn armen maar ik heb nergens last van. :D ben het waarschijnlijk gewend.

    de middag hier ging niet best :(. weer 1.5 en hij sliep nóg niet. hij ligt tussendoor wel rustig in zijn bedje (vanmorgen een uur) maar slapen ho maar. pffff en dan haal je hem er uit om luier te verschonen en dan begint ie met grappen en grollen...
    in bed is het weer krijsen/ klagen/ huilen/ spelen

    zie nu al op tegen de volgende sessie...
     
  16. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, hoe gaat het met de slaapjes van Kb?
    Herkenbaar hoor, eerst huilen en als je dan met 'm bezig bent, luier enzo, gaat ie onwijs lachen. Eigenwijsjes he.
    Mijn zoontjes voorletter is T., ik zal hem zo ook gaan noemen ;)
    We zijn nu aan het proberen hem steeds na 1,5 uur weer in bed te leggen, ook al komt hij nog niet moe over. Denk dat we hem steeds net iets te lang uit bed hadden. Nu slaapt hij al 2 uur terwijl hij altijd de hele avond huilerig is! Nu hopen dat hij vannacht ook nog slaapt haha. Ga hem er zo wel uit halen hoor, want hij drinkt altijd tussen 20 en 21 uur zijn laatste flesje.

    T. woog met 3 maanden 6,4 kg en was 62,5 cm. Vorige week heb ik hem thuis gewogen (eerst mezelf met hem en daarna alleen mezelf) en kwam op 7,3 kg en hij is nog geen 4 maanden. Hij wint dus denk ik haha. Het is ook een dikzakje aan het worden en hij was zo dun bij z'n geboorte (3 kg).

    Mickey, hoe zwaar en hoe lang was jouw T bij geboorte? Toevallig zelfde voorletter ;)

    Alweer 2 dagen werken erop zitten... alsof ik nooit weg ben geweest, het voelt alweer een soort van normaal. Maar toch blijft het thuis leuker hoor ;)
     
  17. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden, wat leuk dat hier al volop gekletst wordt.
    Had eindelijk ook even wat meer tijd. Ik vind het behoorlijk druk met werk en 2 kids. Ben vaak hele avond nog druk met opruimen, vaat, was en flesjes steriliseren, en dan is het al weer tijd voor de late voeding (doe ik rond 22.00).

    Hier een lange slanke dame. We zijn al even niet bij cb geweest maar ik weeg haar thuis ook (moest destijds van kinderarts omdat ze zo weinig aankwam). Ze is nu net 7 kilo en ze is zo'n 70 cm. 4 juli is ze 6maanden en gaan we weer naar cb dus dan weet ik het precies.

    Conejita: wat een veldslag maakt K. er van. Wat raar om te zeggen misschien maar het is goed dat je zo volhoud want anders leert hij "oh ik moet gewoon langer huilen voordat ik in de draagzak mag". Ze zijn al zo slim:)
     
  18. mickey83

    mickey83 Bekend lid

    30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
     
  19. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, jouw T is ook een flinkerd inderdaad! :) Kb was ook klein bij de geboorte, echt een scharminkeltje (2770g bij 37.5 w). Hij is echt mega gegroeid :D.
    Het werken viel dus mee? Hoeveel werk je? En hoe ging het bij de oppas? (Opa en oma dacht ik)

    Y30, wat gezellig dat je er ook bent. Twee kids en werk lijkt me inderdaad heel druk! Knap hoor! Je moet wel natuurlijk ;). Helpt je man ook mee in het hh?

    Ja, ik ben nu echt gaan volhouden, echt alleen in bed slapen voor nu. Mijn man wil graag helpen en biedt dan aan (hij was gister vrij) om hem in de draagzak te doen maar beter van niet.
    Gisteren heeft hij elke keer maar 10 minuten geprotesteerd en toen viel hij in slaap! Wow! Wel al klagend, en ik schud dan een beetje het wiegje. Maar hij deed op een moment zijn ogen dicht, en dus al best snel! Alleen 's avonds was het weer raak. Hij heeft tweeëneenhalf uur in bed gelegen voor hij sliep :$. Maar gedeeltelijk was hij ook rustig, lag hij te sabbelen op zijn handjes (half uur of langer) dus heb hem gewoon laten liggen. Maar uiteindelijk gaat hij toch weer roepen en klagen en huilen. Dus dan weer even flink protest en uiteindelijk valt hij klagend in slaap. En slaapt dan 12 uur. (Wordt nog wel vaak "wakker" voor de boob maar binnen 5 min leg ik hem zonder probleem weg)
    We gaan vooruit!

    Micky, hoe slaapt jouw zoontje?
     
  20. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    edit: nu net in bed, rustig zelf in slaap gevallen! wat ben ik blij!!

    Nijn, ik denk, dat áls je T meer wil laten slapen, het idd een goed idee is om die 1.5 uur aan te houden. Kb kan het ook heeeel lang volhouden maar de keren dat het zo lang duurde voor hij sliep was denk ik omdat hij toch te moe was.
    ik doe hem soms eerder erin als ik twijfel. beter te vroeg dan te laat.
     

Deel Deze Pagina