Ramen wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nic1976, 14 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Hey hoi,

    We hebben meerdere ramen in ons nieuwbouw huis waarvan er een niet te bereiken is. Nu wil ik een telescoop steel halen van leifheit om dat raam te wassen. Heeft iemand er ervaring mee?

    En ik lees dat autoshampoo goed is en dat je ramen niet zo snel vies worden ... iemand hier ervaring mee?

    Tot hoors! Dank!
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.755
    6.923
    113
    Vrouw
    Ja, mega zwaar ;) Ik wil zelf nu zo’n magnetische kopen. Lees en hoor er goede ervaringen over!
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  3. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.714
    1.523
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er ook 1 maar ik maak er alleen de ramen mee nat, droogmaken lukt me er niet mee omdat de steel toch te veel doorbuigt.Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede glazenwasser....met magneten lukt het niet omdat het triple glas is.
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  4. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.620
    2.982
    113
    Vrouw
    Man gebruikt ook altijd autoshampoo om de ramen te wassen, en ze blinken altijd heel mooi. Zou ook helpen tegen strepen (die hebben we inderdaad niet)

    Wij hebben zo een stok ook, maar dat was om aan de buitenkant van het glas van het terras te geraken. Daarvoor ging het wel prima. In de hoogte geen ervaring mee

    Hier wast man altijd de ramen, die doet dat graag :roflmao:
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.583
    3.474
    113
    Stuur hem even naar ons door :D!

    Ik vind het ook een rotklus, kan niet bij elk raam zo makkelijk komen. Heb zo'n spons en wisser op een telescoopsteel. Nou, het is net een soort optreden bij Cirque du soleil als ik de ramen ga lappen, want ik moet in de raarste posities half uit het raam hangen om ze te lappen. En bij 1 raam moet ik op de erker staan, maar het raam is best hoog om terug door te klimmen, dus moet mijn man mijn weer naar binnen trekken, wat vast ook een heel grappig gezicht is, want ik ben geen charmant poppetje wat zo terug vliegt ;).
    Een ramenlapper inhuren heeft ook weinig nut, want je kunt niet op de veranda staan.
    De tip van autoshampoo ga ik ook toepassen.
     
    Nic1976 en artie vinden dit leuk.
  6. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Wij hebben toch echt een glazenwasser genomen voor de hoge ramen, was niet te doen :|:roflmao:
    Autoshampoo zou ik dan weer niet gebruiken, daarmee creëer je een 'vettig' laagje op je raam. Azijn of een drupje Dreft met glansspoelmiddel werkt ook goed :thumup:
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  7. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Het gaat om een raam wat niet open gaat dus het is echt minimaal dat ik die telescoopstang moet gebruiken de rest is allemaal gewoon open te krijgen naar de binnenzijde toe. Heb serrieus al overwogen om dat ene raam te laten vervangen door eenzelfde draaikiep dat er naast is ...

    Dank voor alle reacties TOPPPPPP!
     

Deel Deze Pagina