Rare cyclus na verwijderen spiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lilou17, 27 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik heb een vraag over mijn cyclus na het verwijderen van mijn spiraal.

    Op 10 januari heb ik mijn spiraal laten verwijderen omdat wij heel graag een tweede willen. Toen ik het spiraal nog had, had ik elke maand netjes een bloeding. Niet veel, niet lang, maar hij was er wel elke maand rond de zelfde tijd. De laatste maand, in december, had ik een gekke bloeding. Hij begon op de 30ste en duurde voor mij heel lang. 9 dagen in totaal. Het was niet veel, ik kon het met inlegkruisjes af. 10 januari laten verwijderen en kreeg het advies mijn eerste menstruatie af te wachten. Netjes gewacht en hij begon op 13 januari. Voor mijn gevoel te vroeg, maar mijn cyclus zal wel in de war zijn.

    Door mijn achterdocht heb ik ovulatietesten besteld om te kijken of ik een eisprong kan vinden. Hier ben ik iets eerder mee begonnen omdat ik geen idee heb wanneer ik eventueel een eisprong kan hebben. Alle testen bleven tot vandaag wit, terwijl ik over 2 dagen mijn eisprong zou kunnen hebben volgens de berekeningen.

    Het leukste is (not) dat ik gisteren wéér ongesteld ben geworden. En niet een beetje, gewoon echt een boel. Net zoals 2 weken geleden. Ik snap er niks meer van. Is dit een nasleep van het spiraal? Is dit normaal? Dames met ervaring?

    Volgens de assistente zou ik gelijk een normale cyclus hebben, maar dit lijkt me verre van normaal..

    *even een screenshot van hoe mijn ongesteldheid er deze maand uit heeft gezien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ior

    Ior Niet meer actief

    Het kan zijn dat je 1e bloeding, dus die van 13 januari nog was van het verwijderen van je spiraaltje en dat op 26e je 1e eigen cyclus is begonnen.
     
  3. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dat dacht ik inderdaad ook. Alleen vind het heel gek dat die eerste bloeding ook echt menstruatie waardig was. Inclusief de krampen en, voor mijn gevoel, 10 liter bloed. Ik ga er dan maar van uit dat dit mijn eerste menstruatie is. Dankjewel voor je reactie!
     

Deel Deze Pagina