Banden/bekkenpijn of indalen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Beste verloskundigen,

Eergister had ik erg last van een ongesteldheidsgevoel en sinds dinsdagnacht als ik me omdraai in bed heb ik het gevoel erge spierpijn in m'n liezen te hebben. Gisteravond gewinkeld met m'n schoonzus; was op een gegeven moment blij dat ik in de auto zat, pfff... Steken in m'n onderbuik, drukkend gevoel van onderen...
    M'n VK zei dat het te maken had met bandenpijn en dat ik ook last van m'n bekken kon hebben. Toen ik haar vroeg of ons kindje aan het indalen was zei ze dat dat niet de symptomen waren die ik had. Nu moet ik zeggen dat ik hier toch aan twijfel.. Want ik voel ons kindje als ik in bed lig laag, boven m'n schaambot. De VK zei dat het helemaal niet erg zou zijn overigens als ons kindje nu al aan het indalen was, dat zegt niets over het eerder geboren worden.
    Maar vooral omdat ik ons kindje in bed laag voel, zou het dan toch niet aan het indalen zijn, of kan dit ook bij banden/bekkenpijn horen?
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je ziet vaker in dit stadium dat kindje even in het bekken gaan en er dan weer makkelijk uitwippen. Dus ze dalen eventjes in maar blijven vaak ivm de ruimte zo nog niet liggen. Waarschijnlijk heb je dat gevoeld,dat heb je zelf goed gevoeld! Hou het wel in de gaten want indien de klachten steeds verergeren bij activiteit kan het toch met je bekken te maken hebben en dan is een bezoek aan de fysio een aanrader.
    Ook een blaasonsteking kan deze klachten veroorzaken, je kan voor de zekerheid je urine laten controleren, Je kan het maar zeker weten!

Imke

Deel Deze Pagina