Rare opmerkingen!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Bianca009, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Hallo Dames! Mijn dochter van 5 zit in groep 2 en sinds de start op school maken de juffen af en toe rare opmerkingen...zoals ook laatst in het 10 min gesprek... ik had aangegeven dat ze wat gepest word door een groepje.. toen gaf de juf aan dat dit niet kan ivb met andere buitenspeeltijden.Ok prima.. toen had ze kennelijk met mijn dochter gesproken en gezegd dat Mn dochter dit wel eerlijk aan mij mag zeggen en dat ze echt niet bang hoeft te zijn dat ik boos word en ze bleef maar door hameren op het woordje boos! En zo zijn er in het school jaar nog wel meer rare opmerking gemaakt.Ik heb het idee dat de juf denkt dat wij altijd boos zijn op onze dochter dit vindt ik heel raar...Vinden jullie dat ik als nog in gesprek moet met de juf over deze opmerking? Of zal ik het laten gaan? Hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel! Liefs Bianca een onzekere moeder op dit moment
     
  2. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Niemand met een reactie
     
  3. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik het probleem niet zo goed, sorry. Maar, als het jou niet lekker zit kan je zeker even in gesprek gaan met de juf.
     
  4. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Ik vindt het niet fijn dat ze tegen mijn dochter zegt dat ik niet boos word dat ze heeft gelogen...En elke keer rare opmerking maakt naar ons als ouders... en mijn dochter word voor leugenaar uitgemaakt!Terwijl ze wel degelijk gepest word.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik snap het verhaal eerlijk gezegd ook niet helemaal. Maar het lijkt alsof de juf zegt dat je dochter iets beweert wat onmogelijk is en ze haar ertoe wil bewegen eerlijk tegen jou te zijn of zo? Wat versta jij onder ‘doorhameren over het woordje boos’? Zoals ik het verhaal nu lees (maar nogmaals: je vertelt het niet heel duidelijk) lees ik niets waardoor ik denk dat je daar apart met de juf over moet gaan praten. Maar goed, als je dat zelf wel zo voelt, dan doe je dat toch gewoon wel?
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  6. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Doe wat je gevoel je ingeeft, als de juf echt iets doet of zegt wat niet fijn is, kun je haar daar altijd op aanspreken. Vraag jezelf alleen af of ze echt gekke dingen zegt of dat het je eigen onzekerheid is.
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap het ook niet helemaal? Zoals ik het lees heeft juf gezegd dat jullie niet boos op haar worden als ze naar jullie toe komt. En je dochter bleef maar doorgaan over het woordje boos?

    Vergeet niet dat kinderen nogal selectief kunnen onthouden en op 5 jarige leeftijd ook nog niet een heel verhaal (met juiste details) kunnen navertellen. Of ze halen bepaalde gebeurtenissen door elkaar of ze betrekken iets wat juf zegt tegen de klas op zichzelf.

    Als er naar jouw idee vaker rare dingen worden gezegd dan is het goed om een gesprek te hebben.
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt mij juist fijn dat de juf bevestigt dat mijn kinderen eerlijk tegen mij kunnen zijn en dat ik dan niet boos wordt. Maar goed, wellicht begrijp ik het niet helemaal.

    Als het niet goed voelt zou ik nog een gesprek aanvragen, ongeacht over wat het gaat. Een goede relatie met een leerkracht is altijd fijn.
     
  9. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Ik snap niet zo goed waarom ze dat zegt.En op zon overdreven manier! En er zijn vaker rare opmerkingen gemaakt...
     
  10. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Hoe zouden jullie zon gesprek aangaan? Wil ook niet onzeker overkomen namelijk.
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat je nog even duidelijk het probleem moet uitleggen (als je wilt). Zoals eerder aangegeven is je verhaal niet heel duidelijk:)
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ik snap er niets van....

    Is er niet gewoon een miscommunicatie tussen jullie?

    Zou gewoon een gesprek aanvragen en dan duidelijk het verhaal uitleggen vanuit het ik-perspectief.

    Ook kinderen van 5 zijn selectief met wat ze onthouden en hoe ze iets ervaren. Dus hou dat ook in je achterhoofd. Zie dat ook bij mijn bijna 4 jarige. Zijn waarheid kan ook een flinke portie fantasie bevatten.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Als ik het goed begrijp heeft je dochter gezegd dat ze gepest wordt, maar ontkent de juf dit omdat ze nooit gelijkertijd buiten spelen.

    Ik zou eerst bij je dochter navragen wanneer ze gepest wordt en of ze voorbeelden kan geven, zodat je het moment van pesten kan bespreken met de juf. Misschien is het wel tijdens de overblijf oid en als je dochter wel echt wordt gepest zou het heel erg zijn als ze daar niet serieus in wordt genomen.

    Daarnaast begrijp ik dat je dochter dus van de juf moet vertellen aan jou dat ze niet gepest wordt door die meiden en dat je niet boos zult zijn als ze dat verteld?
    Het kan zijn dat je dochter tegen de juf heeft gezegd dat je boos wordt als ze dat verteld, en dat ze die zorgen weg wilde nemen.

    Ik zou eerst uitsluiten of ze gepest wordt;
    - is dit wel het geval, zou ik een gesprek met de juf aan willen en aangeven dat het blijkbaar op een ander moment wel gebeurd en dat je het daarom vervelend vindt dat ze zo’n gesprek heeft gehouden met je dochter;
    - indien ze niet wordt gepest zou ik aan de juf voorleggen dat je dochter veel aangeeft dat de juf zegt dat jij boos wordt en dat je niet zo goed begrijpt waar dit vandaan komt.
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Zelfreflectie.

    Zoals ik het lees geeft de juf aan dat jou kind inderdaad aangeeft op school dat jij of je man boos wordt om bepaalde dingen.

    Ik zou de juf vragen waarom ze dat zo zegt en eventueel tips vragen.
     
  15. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Ja dat denk ik ook.. maar waarom zou mijn dochter dat doen? Wij zijn absoluut totaal geen ouders die overal boos over worden...Maar mijn dochter denkt al gauw dat iemand boos is.Ze verteld ook altijd dat de juf vaak schreeuw en vaak boos is.Ik vind dit echt heel lastig want wil ook niet onzeker overkomen enzo.
     
  16. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Ja klopt hoe jij het beschrijf zo is hetBen niet van Nederlandse afkomst dus om iets in het Nederland te beschrijven is wat lastig sorry!
     
  17. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Vinden jullie dat ik me hier druk om moet maken of het laten gaan?
     
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als ik het nu goed begrijp heeft je dochter het idee dat jullie snel boos (op haar) worden en ze misschien sommige dingen thuis beter niet kan zeggen. Het gevoel dat anderen snel boos worden heeft ze niet alleen bij jullie, maar ook bij anderen (de juf). Ik zou het niet fijn vinden als mijn kinderen met dit gevoel zitten. Ik kan me voorstellen dat dit een onveilig gevoel kan geven en dat je als kind dus nooit echt eerlijk en jezelf kunt zijn.
    Als dit niet enkel van de laatste tijd is, dan zou ik daar wel iets mee willen.
    Zelf zou ik denk ik het wel/niet pest-incident enkel als voorbeeld gebruiken en het onderwerp van het gesprek meer ‘hoe kan ik mijn dochter een veilig gevoel geven, zowel thuis als in de klas’ laten zijn.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ben je niet gewoon heel erg onzeker? Je trekt wel heel zwaar aan de woorden van je docher en de juf, terwijl er eigenlijk niets zwaars is gezegd. En je maakt je druk over hoe je overkomt.
    Zo ja, zou ik daaraan wel werken. Onzekerheid kan ook overkomen op een kind als snel boos worden als je snel in de verdediging gaat omdat je je aangevallen voelt.
     
    EdN vindt dit leuk.
  20. Bianca009

    Bianca009 Lid

    10 jun 2019
    20
    0
    1
    Dat denkt ze indd vaak.Ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt weet wel dat dit is begonnen toe ze ging starten op school.Als ik haar iets verbied of haar ergens op corrigeer zegt ze altijd direct waarom ben je nu weer boos! Of zo van je bent altijd boos.... dus ik voel me eigenlijk altijd schuldig als ik haar corrigeer. Ik vindt het ook niet fijn dat de juffen zo over mij denkt dat ik geen goede ouder ben ofzo.
     

Deel Deze Pagina