Rare vraag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemblaadje, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemblaadje

Bloemblaadje Actief lid

2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Waar ik eigeniljk een beetje mee zit..
    Als je naar een verloskundige gaat, of naar de dokter, of bij je bevalling... Ben je dan van onderen ook helemaal geschoren?
    Kan me voorstellen dat ik er dan totaal geen zin in zou hebben om alles bij te houden, maar lijkt me ook zoiets... Dat een dokter/verloskundige naar een harige doos moet kijken... Het is zijn/haar werk, dat snap ik wel .. Maar mijn gevoel.

En zeker in de beginfase van je zwangerschap.... Hoe moet dat dan? :rolleyes:

2. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    dat heb ik me ook afgevraaagd en ik vindt zelf tog voor de hygienen hou ik het kaal..:D...gewoon even goed bijhouden

3. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hihihi, vind je vraag wel een beetje grappig..

Maar ik geloof niet dat als je 40 weken zwanger bent dat het je nog iets uitmaakt wat de dokter van je beharing vindt!
    En wat denk je eigenlijk van al die 50+ vrouwen die ook bij dezelfde arts op tafel liggen, dat daar alles mooi glad en strak is.

(maar ik probeer het zelf natuurlijk wel bij te houden)

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ja ik hou het ook wel kaal en zeker als ik na verloskundige of doker of gyn gaat
    in mijn geval de gyn nee hou het wel netjes :p

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Een vriendin van mij haar vriend hield het de laatste weken gewoon voor haar bij :p
    Ik zal mijn vriend ook maar alvast gaan voorbereiden.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.118
    34.205
    113
    Ik ga sowieso niet voor kaal hoor. Tijdens mijn zwangerschap probeerde ik het wel netjes te houden, maarre je ziet echt niks meer op een gegeven moment hoor. Bovendien kan je dat op het moment zelf echt niks schelen. Er zijn dan wel ergere dingen dan haar... haha.
    Bovendien gaat zo'n vk of gynaecoloog er echt niet vanuit dat iedereen kaal is hoor.

Enne ik liet mijn vriend er echt niet bij met een scheermesje zonder dat ik het zelf kon zien hoor, doodeng!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Grappig om te lezen dat jullie het kaal houden...ik heb mijn haar juist weer laten groeien om deze reden...hahaha :) Bij de termijnecho trok die echoscopiste mijn hele broek bijna naar beneden, en lag ik daar met mijn streepje...dat vond ik wel een beetje genant. Dus nu gewoon weer haar, maar wel netjes bijgehouden natuurlijk.
    Ik vraag me inderdaad wel af hoe ik dat met 40 weken ga doen. Ik zie mijn vriend daar nog niet zo snel met een scheermes in de weer gaan :)

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja idd.. hier vorige zwangerschap vanaf (ongeveer) week 37 ook hetzelfde probleem....!
    En een vriend die het niet durfde omdat hij bang was dat hij mij sneed....
    dus tja hielden de mogelijkheden op.... helaas...

9. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    toen ik bij de gyn liep hield ik het netjes bij, maar niet TE netjes dat vond ik ook weer genant, dus 2 dagen van tevoren ging ik aan het scheren en dan was het met de afspraak goed haha, nu bij de verloskundige hou ik het niet meer zo bij want ze kijkt tenslotte niet in je broek elke afspraak pas bij de bevalling, ik zat er ook al over na te denken wat te doen als ik er uberhaupt nog bij kan...maar het is sowieso niet extreem bushbush want op een gegeven moment gaat het jeuken bij mij als het allemaal te wild word ;)

10. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    hahaha nou probeer het kaal te houden, maar gaat wel steeds moeilijker met me buik ervoor :)
    wordt nog wat straks :(

veronique

11. Bloemblaadje

Bloemblaadje Actief lid

2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Dacht dat het een hele rare vraag was, maar ontzettend leuk jullie reacties te lezen.

Mij lijkt het ontzettend vervelend om bij een afspraak meteen je broek uit te trekken (sowieso dat al), maar dat je dan ook nog haar daar hebt. Voor mijn gevoel is dat niet natuurlijk, al is dat het natuurlijk wel...

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja bij de vk hoef je niet je broek uit te trekken..... en als het zover is, maak je je idd over hele andere dingen druk...
    Ik hoorde elke wee de hartslag van mn kind minder worden... dus tja vond ik wel ff belangrijker....

Meeste vrouwen kunnen het niet meer verzorgen, dus denk dat de vk's etc. wel wat gewend zijn....
    en ook al vind ik hetzelf ook niet fris.... het is natuurlijk niets onnatuurlijks...

Achteraf schaamde ik me wel... en was blij dat ik weer "mezelf" kon zijn..

13. nou ik hou het niet helemaal kaal maar ik laat gewoon mn man
    een beteje bij knippen want ik kan er tog echt niet meer bij
    en anders heeft die arts of gyn gewoon peg moet ie maar geen arts worden haha

groetjes mij

14. ja daarom laat ik het hem ook knippen dat vind ie een stuk minder eng
    en ben je tog netjes

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tot nu toe gaat scheren nog makkelijk maar ik ben ook benieuwd als ik tegen de uitgerekende datum kom, ik hou ook van kaal :) en niet van zo'n oerwoud :) dus ik denk dat ik het dan zelf met een spiegeltje ga doen of misschien me mannetje het laat doen ( als hij dat durft )

16. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn dochter hield ik het af en toe bij. Maar op een bepaald punt kun je het niet zo goed meer zien door je dikke buik :D

Dus op het laatst kon het me niet heel veel meer schelen het was niet helemaal glad maar ook geen bush, bush..

Als de bevalling op gang komt kan het je op dat moment ook niks meer schelen ook de andere dingen waar je vaak over nadenkt inknippen etc. niks maakt meer uit. Dat kind moet er gewoon uit ;)

17. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Uhm.. iedereen heeft het over knippen en mesjes...

Ladyshave (zo'n electrisch ding) is toch echt ideaal.. Ik hoef amper te kijken wat ik doe, dus zelfs met een enorme buik kom ik volgens mij aardig in de buurt.
    En dat durf ik mijn vriend ook te laten doen want daar kun je je niet echt mee snijden ofzo.

Misschien toch een idee voor anderen? Zo'n ding kost misschien 20 euro bij de kijkshop ofzo.

Ik kan me ook wel voorstellen dat het je aan het eind niet echt meer boeit, maar ja sommige mensen moeten misschien wel nog een keer voor de bevalling een inwendig onderzoek ofzo...

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.118
    34.205
    113
    Dat is idd nog wel een handige tip en ook harsstrips zou je nog kunnen proberen.

Ik vind het ook altijd lastig hoor, maar op een gegeven moment maakt het je echt niet meer uit hoor.

19. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik hou het gewoon lekker bij... niet zo vaak als normaal maar eigenlijk toch ook nog gewoon voor mijn mannetje.
    Vindt het wel fijn als er straks geen haren zitten dus als de bevalling begint effe snel scheren haha...

20. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Nou ik hou mijn bikinlijn wel bij, maar kaal vind ik echt helemaal niks. Ben geen 6-jarige ;)
    Maar op het eind kan zelfs je bikinlijn lastig worden, dus ik zie wel. Dat is wel het laatste waar ik me druk om ga maken bij de bevalling. En bij de controles hoef je normaal gesproken je broek helemaal niet uit hoor.

Deel Deze Pagina