Rascisme

Discussie in 'De lounge' gestart door Miracle79, 16 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Mijn man werkt in de bouw en zit momenteel op een project waar meerdere bedrijven aan het werk zijn. Er zijn in de bouw allerlei nationaliteiten werkzaam maar op dit project is hij de enige met een bruine huidskleur. Toen hij vanmorgen op zijn werk kwam had iemand met zijn materialen het woord ‘nigga’ groot op de vloer geplakt op de plek waar hij aan het werk was. Mijn man is de meest zachtaardige en sociale man die ik ken, werkt al 16 jaar in dezelfde kring en iedereen kent hem ook wel. Hij heeft echt nooit issues met mensen. Hij was logischerwijs behoorlijk ontdaan en is naar de aannemer gelopen. Zijn reactie….”ja ja ik zal het in de gaten houden voor als het weer gebeurd” Mijn man gaat niet zo snel in discussie met iemand maar nu had hij toch wel het gevoel dat hier iets mee gedaan moest worden. Rascisme bestaat, dat weten we allemaal, maar zo direct en agressief, daar schrikken we behoorlijk van. Hij heeft aangegeven zich heel vervelend te voelen bij de situatie en op deze manier het project niet af te willen maken. Zijn directeur staat hier gelukkig achter en heeft direct contact gezocht met de opdrachtgever van dit project. Maar wat nu? Wat als je niet weet wie dit doet? Hij heeft wel een vermoeden maar daar kun je verder weinig mee.
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Wat een laffe mentaliteit ook. Als je stoer wil doen, kom er dan voor uit en onderga de consequenties.

    Ik heb geen tips , maar wat een rotsituatie zeg. Je man wil gewoon zijn job doen.
     
    Paardenbloem, femkes, Zeebra en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Heeeel naar! Vind het vreselijk dat er nog zulke mensen bestaan die zo denken. Mijn man is zelf donker en heeft hier ook wel eens mee te maken gehad..
    Kan wel zeggen trek het je niet aan, maar ja, heb er geen woorden voor...
     
    GossipGirlxoxo en Miracle79 vinden dit leuk.
  4. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Jeetje wat naar dit!
    Ik denk toch dat stap 1 is, dat de aannemer of directeur het personeel bij elkaar roept om het te vragen wie het gedaan heeft. Dat als diegene 'nu' opstaat, de consequenties te overzien zijn (met een excuus en een officiële waarschuwing) maar dat als diegene niet eerlijk is en ze er toch achter komen, diegen ontslagen of geschorst wordt.
     
    Paardenbloem, Zeebra, Syane en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.020
    113
    Vrouw
    Jeetje mina wat laf! Heel veel sterkte met de situatie.
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  6. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Hij is net thuis en verteld dat hij al 2 dagen alleen aan het werk is boven met 2 jongens van een ander bedrijf. Dat zij er al zijn voor hij er is en pas na hem weggaan. Hij heeft dat zelf niet gezegd tegen de aannemer maar het eerste wat de aannemer zei was dat het die 2 jongen niet geweest kunnen zijn… de reactie van de aannemer heeft hem zo mogelijk nog meer geraakt dan het woord op de vloer. Las net ook de berichtjes van zijn werkgever en daaruit is wel duidelijk op te maken dat hij boos is en in duidelijke taal om opheldering heeft gevraagd bij de opdrachtgever. Mijn man is boos en verdrietig, dit is hem echt nog niet overkomen in de 16 jaar dat hij in NL woont en werkt. In Portugal was hij wel wat gewend qua rascisme, maar hier dus niet.
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Waarom vraagt je man niet gewoon in de groep wie het is geweest
    Diegene zal niks zeggen want die durft het alleen zo te doen en niet rechtstreeks dat zijn altijd van die laffe lui maar dan kan je man in ieder geval zijn gevoel kwijt
     
    merah, Lamode, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Jeetje, ik word hier oprecht verdrietig van.
    Wat naar dat jouw man dit mee heeft moeten maken. En al helemaal omdat hij al zo'n lieve, sociale man is, zoals jij hem omschrijft.
    Stelletje lafaards. Bah.

    En die aannemer zit ook fout. Die hoort zijn personeel te beschermen tegen dit soort ongein.
    Dikke knuffel vanuit hier voor jullie allebei.

    Wat Robin bird ook al zegt: ik denk dat de eerste stap is, dat iedereen bij elkaar komt zodat de dader bekend gemaakt kan worden.
    Degene van wie hij een vermoeden heeft: heeft diegene al vaker iets geflikt? Rare opmerkingen gemaakt?
    Bah, ik hoop dat ze de dader pakken, en diegene mag wel eens heel hard na gaan denken over zijn achterlijke gedrag.

    Heel veel sterkte met deze situatie
     
    Syane en Miracle79 vinden dit leuk.
  9. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Jeetje ik krijg hier zelf gewoon een naar gevoel van, wat een ontzettend laffe actie. Waarom is dit nodig, ik snap t echt niet.

    Fijn dat zijn werkgever/directeur wel achter hem staan en actie ondernemen.
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  10. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Belachelijk!! Echt wat schoftig :mad:
    Gelukkig staat de directie achter hem.
    Hopelijk vinden ze de dader. Dit kan gewoon echt niet!!
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  11. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Helaas worden veel mensen die er niet Nederlands uitzien slachtoffer van discriminatie. Al wordt al snel geroepen dat je dan in de slachtofferrol kruipt en het echt wel meevalt is dat vaak echt niet zo. Hopelijk wordt er iets mee gedaan vanuit de werkgever.
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Wat een ontzettend trieste actie. En ook van die aannemer.

    Ik vraag me af of er geen camerabeelden van zijn? Hier in de buurt hangen bij de bouw nog meer camera's dan bij het politiebureau.
     
    Paardenbloem, Syane, Miracle79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Racisme is zo lelijk! :(
    Kan me goed voorstellen dat je man even van slag is.
    Hopelijk komen ze erachter wie het is geweest!
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    #14 Adje, 16 sep 2021
    Laatst bewerkt: 16 sep 2021
    Verbijsterend…
    Echt heel naar, en ook de aannemer die het af doet met ‘in de gaten houden’. Wat kan je daar nou mee… zo intens verdrietig dat dit nog gebeurt.

    Stom idee misschien, maar heeft hij er een foto van gemaakt? Eventueel aangifte doen ofzo.
    Ik zou daar echt iets mee willen doen. Dit kan en mag gewoon niet gebeuren.
     
    Lamode, Syane en Miracle79 vinden dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Wat een nare mensen zijn er toch op de wereld. Een werkgever moet heel duidelijk stellen dat zulke activiteiten niet worden getolereerd.
    Is de aannemer ook werkgever van je man? En de twee andere mannen? Zijn dat collega’s of werken zij voor een andere werkgever?
     
  16. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Ze werken allemaal voor hun eigen werkgever voor de opdrachtgever voor dat project, de collega's die hij kent heeft hij wel gelijk gesproken en die gaven allemaal aan om de aannemer erbij te halen. In de groep vragen is dus helaas lastig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Jeetje wat naar zeg... die aannemer moet echt meer actie ondernemen want dit kan gewoon echt niet op de werkvloer.
     
    Miracle79 vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat ontzettend kut voor je man dat hij dit moet meemaken. Ik (wij) als aannemer had echt per direct de groep bij elkaar willen hebben, want begrijp dat er met meerdere bedrijven daar word gewerkt?, en rechtstreeks vragen wie er een probleem heeft met xxx (je man) en/of wie dit domme grapje heeft uitgehaald. En dat diegene per direct van mijn bouw kan vertrekken in de hoop dat het een goed voorbeeld is naar alle andere medewerkers dat wij dit soort dingen niet tolereren. Ik word gewoon plaatsvervangend boos. Serieus volwassen mannen wat een achterlijk gedoe zeg.
     
    Vero0504, ellessinia, Paardenbloem en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    De mannen waarover hij het heeft werken weer in opdracht van een ander bedrijf en die kende hij niet, had ze voor zover ik weet ook nog niet eerder gezien. Hij kreeg wel de hele week al een rare vibe van hun. Niet even vragen of ze ergens bij mochten als hij op die plek bezig was en normaal maak je wel een praatje met elkaar als je in dezelfde ruimte werkt maar ze negeerde hem volledig. Heel raar allemaal.
     
  20. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    753
    217
    43
    Dat was mijn vraag ook gelijk toen ik het hoorde. Maar ze werken nu in een school, wandjes plaatsen, isoleren etc. waar dus helaas geen camera's hangen
     

Deel Deze Pagina