Re-integreren en net pril zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lindavvv, 31 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hey dames,

    Ik wilde toch even jullie advies.
    Afgelopen maart ben ik bevallen van mijn prachtige zoon, helaas ben ik bevallen met 21 weken en mocht hij niet bij ons blijven.

    Nu zijn we er sinds een goede 1,5 week anders dat ik weer zwanger ben. Nog veels te vroeg dus om er iets concreets over te zeggen.
    Ik ben ook net twee weken terug op het werk. Ik werk nu 4 halve dagen per week en dit moet opgebouwd worden totdat ik weer vier volle dagen werk.

    Maar ik ben volledig afgeleid. Ik vind mijn werk leuk en interessant, maar ik kan mezelf er zo moeilijk toe zetten. Ik ben moe en slaap 's middags, maar ben in mijn hoofd ook alleen maar bezig met de zwangerschap en hoe het gaat daar binnen.

    Ik weet niet wat ik wil, maar misschien moet ik iets regelen dat ik wat langer minder uren werk. Ik weet niet of dat kan, omdat ik (nog) geen lichamelijke klachten heb.
    Het is een beetje vaag verhaal, maar mijn hoofd zit ook vol met van alles.

    Hopelijk hebben jullie wat ervaring of advies?

    Liefs!
     
  2. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Lindavvv

    Gefeliciteeerd met je nieuwe zwangerschap.
    Mijn ervaring vanuit de werkgever is het belangrijk dat je weer volledig wordt beter gemeld en hersteld. En dan kijken wat je kan doen met minder uren.
    Tenzij je nu in je reïntegratie proces opnieuw uitvalt door andere klachten. Dan dient er ook opnieuw een plan van aanpak te komen nadat je opnieuw wordt opgeroepen bij de bedrijfsarts. Althans zo gaat dat bij ons. Als jij het nu echt niet trekt om je aan de afgesproken uren opbouw te komen betekend dat dus stagnatie en wordt er weer opnieuw gekeken naar de situatie. Vervelende is bij een reïntegratie proces dat het ook veel energie kost. Bij zowel jou als de werkgever. Maar als het echt niet gaat maak het dan bespreekbaar
     
    Lindavvv vindt dit leuk.
  3. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bedankt, heel helder :)
     

Deel Deze Pagina