re-integreren na burn-out op het werk. Stress...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 14januari, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ik ben sinds kort aan het re-integreren op het werk na 2 burn-outs en een zware depressie (waarvoor ik ook intense therapie heb gehad). Ik kan niet tegen stress en dat heb ik ook heel duidelijk aangegeven bij de bedrijfsarts. Ik werk in een groot bedrijf.
    Toch word ik gepusht en vandaag zit ik al de hele middag met een harde buik. Ik ga dus morgen direct op de rem trappen. Ik ben doodongelukkig. Maar ik ben in januari (uitgerekende datum) 2 jaar ziek. De WIA aanvraag heb ik net ontvangen. Volgens de bedrijfsarts is er geen medische reden waarom ik niet zou kunnen werken. Ik verwacht dat ik ook helemaal geen recht heb op een WIA-uitkering.
    Voor mijn gezondheid voel ik wel dat ik moet stoppen nu en niet verder moet re-integreren zoals het nu gaat. Maar er worden me weinig alternatieven geboden...

    Ik weet ook niet waarom ik dit hier opschrijf. Ik moet het gewoon even kwijt denk ik.
     
  2. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Als jij voelt dat het niet gaat, gaat het niet! Zeker straks met een baby'tje in huis heb je je handen al meer dan vol. Het lijkt mij niet de geschikte tijd om te gaan re-integreren eigenlijk. Voor je het weet ben je weer thuis met een burn-out.

    Ik zou alvast weer met therapie beginnen. Of ben je nog onder behandeling?
     
  3. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Vindt de bedrijfsarts dat je al helemaal hersteld bent van de depressie?

    Je kan ook tijdelijk gedeeltelijk afgekeurd worden namelijk.

    Ik ben zelf volledig afgekeurd vanwege een steeds terugkerende depressies.

    Ben je nog onder behandeling? En is er een vangnet voor na de bevalling?
     
  4. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Behandeling is afgerond na 9 maanden deeltijd.
    Bedrijfsarts ziet het nu als 'therapie klaar, ze is weer gezond' en ziet geen medische reden om niet volledig te re-integreren.

    Mag ik vragen op basis van welke info het uwv je heeft afgekeurd @chrystel73 ? Want voor mijn gevoel kom ik daar ook voor in aanmerking maar schijnbaar kom ik over alsof ik alles onder controle heb. Dat is mijn valkuil...
     
  5. Gewoonsamen

    Gewoonsamen Actief lid

    29 sep 2012
    477
    235
    43
    Ik vind het best bijzonder dat de arboarts aangeeft dat je weer volledig kunt werken en er medisch niet niks is. Gezien je historie vind ik dat wat kort door de bocht. Hoe zit je re-integratie eruit? Is dit middels een opbouwschema, bijv 2 uur per dag?

    Je hebt recht op een second opinion als je niet achter het advies van de arboarts staat. Persoonlijk zou ik je dat adviseren te doen.
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Gedeeltelijk afkeuren gebeurt eigenlijk nooit.

    Je zou een deskundigheids oordeel bij het UWV kunnen aanvragen.

    Volgens mij is het zo dat ziek door zw niet opgeteld wordt bij de 2 jaar, maar dat zou je even uit moeten zoeken.
     

Deel Deze Pagina