Reactie op miskraam

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door IkbenSanne, 12 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Ik moet even spuien hoor....

    Ik heb gisteren mijn opdrachtgever/manager en een paar directe collega's (ik ben gedetacheerd) laten weten dat ik dacht zwanger te zijn en dat dat niet goed zit. En dat ik vandaag naar de gyn moest voor medicatie om de miskraam op te wekken Dat wilde ik ze graag laten weten want ik ben altijd wel voor openheid en ik heb de afgelopen weken niet zo lekker in m'n vel gezeten en dat zal ook te merken zijn geweest in m'n werk.

    Nu kreeg ik net een telefoontje van m'n manager, dat ze wel veel geld voor me betaalden en dat ze nu niet kregen waar ze voor betaalden, of ik het niet eerder aan had kunnen geven en of ik me niet ziek kon melden want dan kostte het hun iig geen geld.

    Zakelijk gezien snap ik het, maar ik had deze reactie zo niet verwacht. Ik zit hier al een tijdje en ik voel me er zo rot over. Ik heb het gevoel dat ik voor hun alleen een product ben, terwijl ik het idee had een band te hebben opgebouwd met die mensen
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je werkgever is niet goed op de hoogte. Dit valt onder ziekte door zwangerschap en uwv betaald je salaris zolang je ziek bent. Moet je werkgever aanvragen als jij een zwangerschapsverklaring vd gyn geeft.

    Heel vervelend dat er zo op zoiets verdrietigs word gereageerd.
    Veel sterkte met wat komen gaat.
     
    IkbenSanne en Zuul vinden dit leuk.
  3. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Het is niet m'n werkgever gelukkig. Zij huren mij in bij de organisatie waar ik officieel in dienst ben, dus zolang ik aan het werk ben betalen ze voor mij.

    Mijn werkgever is gelukkig een stuk begripvoller en die zei gewoon ik meld je ziek, want dit is zo'n tactloze reactie daar moet je even van bijkomen.
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Allereerst veel sterkte met de miskraam, wat rot!

    wat ik uit je verhaal begrijp heb je op papier meer gewerkt/gedaan heb de afgelopen weken dan je daadwerkelijk hebt gedaan. Los van de reactie op je miskraam begrijp ik wel dat een werkgever of opdrachtgever hier van baalt. Ze waren niet op de hoogte dat je je volledige uren niet hebt gewerkt qua productiviteit en daar betalen ze natuurlijk voor. Denk goede les voor de toekomst om je (deels) ziek te melden. Dan heb jij de ruimte voor jezelf en kan de opdrachtgever een oplossing zoeken voor de klus.

    ik haal niet uit je verhaal hoe de reactie is op je miskraam zelf. Wat me wel opvalt is dat je zegt dat je dacht zwanger te zijn. Maar je bent/was natuurlijk gewoon zwanger. Je bagatelliseert het een beetje lijkt het en dat is natuurlijk prima, maar zal ook invloed hebben op de reacties die je krijgt.

    ik kan me voorstellen dat m’n bericht beetje hard overkomt maar zo is het echt niet bedoelt! Ik heb het afgelopen jaar echter gemerkt dat mijn verwachtingen van de buitenwereld niet altijd overeen kwam met de realiteit en op bepaalde vlakken denk ik achteraf dat ik t anders had moeten aanpakken/overbrengen om meer begrip te krijgen.

    Nogmaals veel sterkte!
     
    IkbenSanne vindt dit leuk.
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat een kak reactie. Ik herken het helaas helemaal van toen ik nog gedetacheerd werkte bij mijn vorige zwangerschap. Ik werd ziek en meteen ontslagen door m’n opdrachtgever. Heb nog nooit zo veel gehuild met al m’n hormonen en voelde me zo onbegrepen, ik was altijd een hele harde werker en had me allang bewezen op die werkplek.
    Helaas ben je gedetacheerd inderdaad vaak de prullenbak en een nummertje die de puin moet opruimen. Niet leuk, en in deze situatie al helemaal niet. En ik vind t ontzettend onrespectvol van je opdrachtgever die opmerking. Sterkte met je miskraam ❤️
     
    IkbenSanne vindt dit leuk.
  6. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Echt reactie op de miskraam zelf is er niet gekomen, meer een vervelend voor je uit beleefdheid om het gesprek erover te beginnen en dat is ook prima, maar gelijk zo hard/zakelijk had ik niet verwacht.

    Ik snap best dat je ergens voor betaald en dat dan ook wil krijgen, dus ik snap je reactie @Sophie2019 maar dit voelt alsof ik de andere kant op een enorme 9 tot 5 mentaliteit zou hebben terwijl ik voor m'n gevoel al sinds ik daar ben 200% heb gegeven.
     
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Wat een rot reactie zeg :( en wat fijn dat je eigen manager het zo voor je opnam!
    Hoe gaat het nu met je?
     
  8. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt! Het gaat inmiddels beter, ik heb de volgende dag nog geprobeerd om met haar te praten, te laten weten hoe haar telefoontje op mij overkwam en dat ik dacht dat dat vast niet haar bedoeling kon zijn toen was haar reactie dat ik niet kon zeggen dat ze geen medeleven had getoond omdat ze wel had gezegd dat ze het heel erg voor me vond en toen begon ze nog een keer hetzelfde verhaal op te hangen.
    M'n opdracht daar liep niet zo lang meer dus die is in overleg met m'n werkgever eerder gestopt. Heb vrijdag alles afgerond en hoewel ik in eerste instantie zei dat ik dat echt niet wilde (want dan zou zij haar zin krijgen en ik ben gewoon niet zo van dingen niet afmaken) voelt het nu toch wel als een opluchting.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  9. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik vind het juist een heel duidelijk teken dat je dit niet accepteert niet dat ze haar zin niet krijgt <3 heel veel sterkte nog en wat fijn dat je werkgever wel echt meedenkt.
     
    IkbenSanne vindt dit leuk.
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nahja zeg! Zie dit topic nu pas maar dit slaat toch wel alles. Meid goed dat je daar weg bent voor zo'n opdrachtgever wil je toch ook niet werken. Nu hopelijk snel een nieuwe opdracht!

    Ik werd bij mijn vorige zwangerschap ook ingehuurd en kreeg ook nogal botte en felle reactie van de opdrachtgever dat hij me niet ingehuurd had zodat ik zwanger kon gaan worden en dat ik dat slecht gepland had en na m'n opdracht had kunnen plannen. Hij begon toen een heel lulverhaal over hoe belangrijk continuïteit voor hem was. Ik wierp hem toen voor de voeten dat ik dat een zeer tegenstrijdig uitgangspunt vind bij een tijdelijke opdracht (die ik ook gewoon af kon maken want m'n verlof zou pas later beginnen!!). Drie dagen voordat ik wegging ben ik maar op hem afgestapt met de opmerking of ik m'n werk nog aan iemand moest overdragen of wat. Werd hij weer kwaad want het overviel hem. Ja je zag het ook niet aankomen ofzo... :rolleyes: ach het was gewoon echt een schoolboek narcist. Blij dat ik er tijdelijk zat :thumup:

    Heb bij min huidige opdracht alleen maar lieve reacties gehad na m'n miskramen. Nu met de zwangerschap weer. Ook al meermalen de vraag of ik intern wil solliciteren. Nu ook de vraag of het oke is als er tijdelijke vervanging komt en of ik dan terug wil komen en zo ja wanneer. :o: tis dat ik zelf misschien wel toe ben aan iets nieuws na 3.5 jaar. Het zijn echt de mensen hoor. Het ligt niet aan jou!!!! Mensen die geen begrip hebben voor ziekte, uitval, zwangerschap of whatever, daar moet je maar lekker ver bij uit de buurt blijven. Dat is nou het voordeel van jezelf laten inhuren. Bevalt het niet? Dan ga je gewoon weer verder. :o:
     
    IkbenSanne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina