Reageren op brood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JChris, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JChris

    JChris Actief lid

    22 feb 2015
    324
    66
    28
    Hoi allemaal,

    Het lijkt er op dat onze dochter van nu 9 maanden reageert op brood/tarwe.

    Vanaf dat ze 6 maanden oud is hebben we haar brood gegeven. De nachten na het geven van brood zijn moeilijk. Veel huilen en praktisch ontroostbaar. We hebben nu 3x een lange periode geen brood gegeven en dan gaat het goed. Zodra we haar weer brood geven dan heeft ze weer zo’n nacht (ze huilt alsof ze pijn heeft).

    Ook als ze pap eet reageert ze ‘s nachts, dus dan zal het om tarwe gaan?

    Herkent iemand zoiets als dit?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Kan gluten zijn, ik hoop het niet voor je. Kan ook de vezels wezen dat dr darmpjes dr ff moeilijk mee hebben.

    Met gluten zelf heb ik weinig ervaring, maar je kan eens proberen met glutenvrij brood, daarvan weet ik dat het er is. Kijk dat eens twee weken aan en controleer zekerheidshalve je beleg. Gaat dat goed dan zal t denk ik niet in de vezels zitten maar in de glutenhoek (ben geen expert maar zo zou ik t proberen te elimineren)

    Gaat dat goed ben je in elk geval weer een stapje verder.

    Mijn dochter heeft een lactose intolerantie met drempelwaarde. Of dat met gluten bestaat weet ik niet. Tot bepaalde hoeveelheden kan ze lactose prima hebben maar in t begin was nutrilon bijv teveel van t goede en ging frisolac wel. Uiteindelijk kan ze nu gewoon melk drinken maar dingen met meer lactose is echt oppassen, we blijven zoeken naar die drempelwaardes die veranderen bij haar, gelukkig positief maar het blijft een beetje zoeken.
     
    JChris vindt dit leuk.
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Als je vermoed dat je kindje niet tegen gluten of tarwe kan kunnen beter een doorverwijzing naar de kinderarts regelen. Als je glutenvrij gaat eten moet je daarna weer opnieuw belasten anders is het niet te testen. Of eliminatie dieet kan soms ook. Maar een arts is daarbij nodig, ook later ivm vergoedingen.

    Ik leef nu ruim 10 jaar glutenvrij ivm coeliakie. Als ik een spoortje binnen krijg dat word ik zo ziek: zweten, misselijk, braken, diarree en de rest van de week heel moe. Maar dat verschilt er per persoon.

    Ik zou je dus echt adviseren naar een kinderarts te gaan met ervaring betreft voeding/ allergie.
     
    JChris vindt dit leuk.
  4. JChris

    JChris Actief lid

    22 feb 2015
    324
    66
    28
    Ja ik ben sowieso van plan om een afspraak te maken bij de huisarts. Heel misschien nog 1x proberen voor de bevestiging (2 weken geleden brood gegeten en dat was de eerste nacht die niet zo dramatisch verliep als de vorige keren).

    Mijn doel met dit topic was vooral de vraag om herkenning :).

    Bedankt voor jullie reacties!

    Ze heeft verder geen andere klachten als braken of diarree. We wachten af..
     

Deel Deze Pagina