Jonge meiden/vouwen met een kunstgebit.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamakuh85, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamakuh85

    Mamakuh85 Actief lid

    11 jan 2013
    474
    0
    0
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben gister bij de tandarts geweest en het ziet er niet goed uit.. Alweer 11 gaatjes en tandvlees gaat steeds losser zitten. Aan mijn gebit is gelukkig niks te zien. Nu gister voor de keus gesteld om het of op te knappen of een kunstgebit. Met opknappen bestaat de kans dat het de volgende keer weer dramatisch is. Hgb altijd gaatjes.
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Ik ben heel benieuwd , mijn man heeft ook altijd veel problemen met zijn gebit.
     
  3. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Lees ook even mee.
    Hier vooral een slecht bovengebit.
    Inmiddels al een aantal kiezen getrokken,kroon gehad (maar wortel rotte weg),nu een ets-brug.
    En daarnaast regelmatig wortel onstekingen.
    Zit heel erg te overwegen om een kunstgebit te nemen wanneer er weer een grote dure ingreep moet gebeuren.
     
  4. Mamakuh85

    Mamakuh85 Actief lid

    11 jan 2013
    474
    0
    0
    Hier heb ik idd ook al 2 bruggen en links onder geen kiezen meer. Heb net de begroting binnen gekregen..
     
  5. ellenvz1984

    ellenvz1984 Actief lid

    3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Ik heb sinds twee jaar een bovengebit en ik ben er zo blij mee!
    Ik had ook elke keer bij de controle tig gaatjes en durfde niet met open mond te lachen. Ze vonden mij eigenlijk nog te jong (ik was 27), maar uiteindelijk vond de tandarts dat er ook wat aan gedaan moest worden.
    Ik heb wel een week last gehad en vond het noodgebit niet super. Maar nu ik het definitieve gebit heb ben ik helemaal tevreden. De tanden zijn ook dezelfde vorm als mijn eigen tanden.
     
  6. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Het lijkt mij echt een uitkomst. Ik loop ook altijd met m'n gebit te sukkelen. Om gek van te worden. Net als je denkt; goh wat gaat het goed de laatste tijd, heb je weer wat.
    Dus als er bij mij nog veel voor gaat vallen, zou ik het ook overwegen.

    Een schoolvriendin van mij van vroeger heeft ook een kunstgebit, zag ik pas op fb. Maar dat ziet er dus echt niet uit. Ze heeft ineens heel andere soort tanden, heel andere vorm, veel te wit. Echt geen gezicht!
    Dus daar zou ik wel even op letten als ik jou was!
     
  7. Tommo

    Tommo Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Eind van het jaar ben ik aan de beurt. Ze gaan dan ook een heel deel tandvlees wegsnijden omdat ik daar veel te veel van heb en dan krijg ik "grotere" tanden.
    Ik heb een slecht gebit, en een gigantisch angst voor de tandarts dus in overleg is besloten alles er uit te halen en zowel boven als onder een kunstgebit te nemen.
     
  8. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.719
    466
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn vriend heeft een kunstgebit boven. Hij heeft dit nu al 3 jaar. Hij is er zo blij mee.
    Hij moest wel omdat hij wolf had. Hij had hele slechte tanden.

    Ohh en ik moet zeggen dat je het niet ziet. Ik weet het dus ja. Maar mensen die wij ontmoeten weten niet dat hij er 1 heeft. En zijn vrienden stonden ook raar te kijken toen hij ze het vertelde dat hij al een jaar een kunstgebit had.

    Hij is er zo blij mee en durft ook weer te lachen. En gewoon te praten.
    Oh hij was 25 toen hij het liet doen.
     
  9. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Mijn broertje heeft dat op 24 jarige leeftijd laten doen omdat er geen glazuur op zat en alles kapot ging, hij is nu 27.. Maar alles is onder narcose gebeurd omdat hij er ook zo tegen op zag en angst had, zou dat ook zeker doen als dat een mogelijkheid is, dat word het ook een operatie en veel kosten bespaard toen.

    Succes dames.
     
  10. Mia11

    Mia11 Lid

    21 okt 2012
    36
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik werk bij een tandarts en zie dus heel veel. Ik zeg probeer zo lang mogelijk je eigen tanden te houden. Een gebit is een los plastic ding in je mond. Er zijn mensen die eraan kunnen wennen maar de meeste mensen echt niet. Ze worden bv erg misselijk en het grootste gedeelde van de mensen hebben hem thuis niet eens in!! Die doen hem alleen in als ze weg moeten of een uitje hebben. Boven gaat meestal wel maar onder is echt een ramp. Boven word door je tong naar boven gedrukt maar onder zweeft door je mond. Ik zeg denk er heel goed overna. En als jullie het toch willen zou ik zeggen kies eerst voor een gedeeltelijk prothese. Dus je slechte tanden eruit en de goede blijven zitten. Dan heb je daar nog steun aan. Die kan je dan later uitbreiden naar een volledige prothese. Succes
     
  11. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Mijn moeder heeft op hele jonge leeftijd een kunstgebit gekregen. Ze had wolf in de tanden, was geen houden meer aan.

    Ze zegt altijd. Zolang je je gebit kunt behouden zeker doen, eigen tanden zijn altijd beter/fijner
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder kreeg op haar 19e een kunstgebit en ze walgt er elke dag nog van, dus ik zou zeker zolang mogelijk je eigen tanden houden..
     
  13. minon

    minon Niet meer actief

    Als het zo slecht zit is het toch echt niet goed aangemeten.
    Mijn man heeft op zijn 29e een kunstgebit gekregen boven en onder in een keer. Hij had ook de wolf erin. Een half jaar ongeveer voor zijn gebit is er gehapt voor hoe de tanden en kiezen eruit moesten zien. Daarna zijn er acht kiezen getrokken zodat de kaak daar al hard zou worden en zijn definitieve vorm zou krijgen. Toen weer gehapt voor de maat van het gebit en onder narcose is alles eruit gehaald (angst voor de tandarts). Er is een aantal keer wat opgevuld en bijgeslepen en na een aantal maanden heeft hij zijn definitieve gebit gekregen en dat zit hem erg fijn. Het zit niet los of wat dan ook. De vorm van zijn tanden is exact hetzelfde en twee tinten lichter geloof ik maar niet veel. Je ziet het nauwelijks. Hij draagt hem dag en nacht. Er werd door die tandarts dringend aangeraden hem snachts ook te dragen om te zorgen dat je niet al snel oo jonge leeftijd een 'kunstgebitgezicht' krijgt. Van die ingevallen wangen en een beetje een centenbakje.
     
  14. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn tandarts denkt er net zo over. Begin dit jaar zat ik er vanwege de vele gaatjes ook even helemaal doorheen en het toen besproken. Mijn kiezen zijn erg slecht, maar het was nog geen tijd om te gaan trekken. Ik vond het prettig besproken te hebben en nu kijken we het eerst weer aan.
     
  15. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Dit is eigenlijk ook mijn man zijn verhaal. Mijn man heeft het nu een jaar alleen een boven gebit en het zit echt perfect. Hij zweeft niet hij kan echt alles eten. Tot aan appels aan toe en het gebit blijft op zijn plek. En inderdaad gewoon dag en nacht in.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Dat denk ik ook, als het allemaal zo los zit of pijn doet, dan is het niet goed aangemeten.
    Mijn schoonvader is tandtechnicus, soms moet hij inderdaad ook voor jonge mensen een kunstgebit maken. Natuurlijk hebben eigen tanden de voorkeur, maar soms kan het niet anders.
     
  17. minon

    minon Niet meer actief

    Aan de ene kant snap ik dat je eigen tanden fijner zijn en als het kan je die wil behouden, maar aan de andere kant denk ik dan weer: logisch dat een tandarts je dat adviseert. Zodra je je kunstgebit in je mond hebt loop je de praktijk uit, kom je nooit meer (of in ieder geval voor jaren) terug. Verdient hij ook geen geld aan je.
     
  18. MomQ 2 be

    MomQ 2 be Bekend lid

    28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook al meer dan 15 gaatjes in me tanden laten vullen , en ben al zo'n €2000 lichter onderhand...en nu weer 3 .. ik ben bijna 30 maar denk dat als het zo door gaat ..mn tanden de 40 niet halen ben ik bang.. Ik moet er niet aan denken :(

    Mijn moeder (59) heeft onlangs een kunstgebit genomen... en 1 ding ik zou het onder narcose doen!!!!!!!! mijn arme moeder heeft 4,5 uur in de stoel liggen cremperen ...vreselijk om te zien en nog erger om mee te maken...
    Mijn tante heeft al sinds haar 26ste een kunstgebit omdat na de 2de zwangerschap al haar tanden los gingen zitten.

    Ondanks dat ik mezelf(buiten een slecht gebit) geen mooi gebit vindt hebben en bijvoorbeeld het liefste facings zou nemen... wordt ik bij de gedachte aan een kunstgebit heel verdrietig
     
  19. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik heb een slecht gebit. Veel gaatjes maar sinds ik echt goed oplet heb ik sinds een jaar of 10 eigenlijk geen gaatjes meer. Goed elektrisch poetsen, stokers en elk half jaar naar de tandarts en wanneer nodig de hygiëniste
     
  20. Mamakuh85

    Mamakuh85 Actief lid

    11 jan 2013
    474
    0
    0
    Dankje allemaal voor de reacties.

    Mijn tandarts heeft het zelf voor gesteld om hierover na te denken. Ik heb elk half jaar heel veel gaatjes ik ga zelfs elke maand naar de mondhygiënische ze krijgen het gewoon niet onder controle hoe hard ik en mijn tandarts ook zijn best doen.
    Zoals ik al zei links onder heb ik al geen kiezen meer links boven nog maar 1 breed uit lachen doe ik dus allang niet meer.. Ik ga morgen bellen voor een afspraak om echt goed alles door te spreken mede omdat ik er echt doodsbang voor ben..
     

Deel Deze Pagina