Recept mokkataart

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    #1 Iertje81, 12 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2019
    vandaag had iemand op m’n werk een mokkataart mee om te trakteren. Heerlijk!
    Nu wilde ik van het weekend proberen om er eentje zelf te maken. Maaarrrr. Een cake lukt me wel. Koekjes ook (met dank aan leden van dit forum en hun heerlijke recepten). Appeltaart ook prima te doen en muffins/cupcakes ook. Maar zoals je al leest misschien, ben ik niet echt een hele ervaren bakster. Is zo’n taart heel moeilijk te maken? Iemand een recept voor een beginner?
     
  2. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Mijn lievelingsrecept voor mokkataart is de hazelnootschuimmokkataart van Cees Holtkamp, oa hier te vinden: https://www.baksels.net/site/hazelnootschuimtaart-mokka-hazelnootcreme/

    Klinkt moeilijk, maar als je vooraf goed leest is het echt te doen. En je kunt makkelijk wat shortcuts doen, zoals banketbakkersroom van Dr. Oetker uit een pakje, kant en klare nougatine i.p.v. zelf de hazelnootkrokant maken en mokkaextract uit een flesje. Dat scheelt al een hoop als je niet met de technieken bekend bent. :thumup:

    Overigens kun je de mokkacrème uit dit recept ook heel goed gebruiken als vulling voor taart of als toef op een cupcake... :D
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Wat aardig. Dank je wel! Ik ga het even goed lezen want zo op het eerste oog ziet het er best moeilijk uit...
    Waar koop je mokkaextract?
     
  4. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik heb het bij de toko gehaald, maar winkels waar taartdecoratie verkocht wordt hebben het ook wel denk ik! Ik heb een potje met een soort dikke koffiepasta, gaat ook door de ijskoffie, cakebeslag, etc. (En nu heb ik zin in taart! :roflmao:)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina