recht op WW?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door blueEye, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blueEye

    blueEye Lid

    28 okt 2014
    19
    0
    0
    bios
    thuis
    na mijn zwangerschap ben ik pt gaan werken bij een bedrijf. Daar werd uiteindelijk mijn jaarcontract niet meer verlengd. Nu was ik gelijk bij een ander bedrijf begonnen maar doordat de gemeente geen geld meer geeft aan de zorg bij ouderen worden we allemaal ontslagen per 1/1/2015.
    ik werk er dan pas 4/5 maanden. Heb ik recht op WW? tijdens de aankondiging van ons ontslag waren er ook 2 mannen van UWV bij maar ik was een beetje van slag en heb daarom niet gevraagd of ik wel in aanmerking kwam in WW.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    #2 UWV, 17 nov 2014
    Laatst bewerkt: 17 nov 2014
    Beste blueEye,

    Wat rot dat je ontslagen wordt omdat de gemeente geen geld meer verstrekt voor ouderenzorg!
    Je wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering.

    Je kunt hier de voorwaarden lezen waaraan je moet voldoen om recht te hebben op een WW-uitkering. Ben je na 1 januari 2015 beschikbaar voor werk? En heb je in een periode van 36 weken voor je eerste werkloosheidsdag minimaal 26 weken gewerkt (dit kan bij meerdere werkgevers)? Dan heb je mogelijk recht op een WW-uitkering. Uiteraard ga ik er vanuit dat je wel verzekerd bent voor WW. Maar dat zijn bijna alle mensen die in dienst zijn van een werkgever.

    Ik wens je heel veel succes bij het solliciteren.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina