Reflux/ medicatie/ koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Carmiggel, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmiggel

    Carmiggel Actief lid

    5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Zoontje van 11 weken heeft reflux waarvoor we sinds 9 dagen omeprazol gebruiken. De eerste 6 dagen ging het super, eindelijk een blije baby. Maar nu beginnen de klachten weer opnieuw. Veel huilen, overstekken, gillen direct na voeding.

    Nu geef ik borstvoeding en heb ik vorige week ook nauwelijks melkproducten gegeten. Zou het ook koemelkallergie kunnen zijn? Of kan het zijn dat de medicatie nu al weer moet worden opgehoogd?
     
  2. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Eigenlijk is allebei mogelijk (baby’s groeien snel) dus dat maakt het wat lastiger. De dosering zou ik niet eigenhandig ophogen, daar heb je de arts voor nodig, maar koemelk een tijdje elimineren uit je eigen voeding is natuurlijk wel goed te testen!
     
  3. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Ik herken je verhaal.
    Wij hebben ook een baby met een lichte koemelkallergie. Lichte? ja lichte, gevolg --> niet zo duidelijk dat het een koemelkallergie was.
    Is jullie kindje getest op reflux? Bij ons dachten we ook dat het reflux was, maar na de test, bleek dit niet het geval te zijn.
    Dus de eerste keer ook omeprazol gekregen, en idem zoals bij jou. in begin was ok, maar na 1 week was er geen effect meer.
    Ivm bv en koemelkallergie... het duurt blijkbaar toch een 14 dagen eer je lichaam volledig koemelkvrij is. En koemelkvrij betekent GEEN koemelkproducten, niks, nada, niente... geen melk, dierlijke boter, (soms in bouillonblokjes), yoghurt, kaas, sommig beleg,...
    een heel zwaar dieet...
    Dus toen zijn wij overgeschakeld op koemelkvrije flesvoeding. Als je dit doet, in overleg met je HA, probeer dan zeker 2 weken te testen. Eventueel kun je zelf afkolven.
    Wij testten de eerste maal maar 1 week, en zagen geen verschil. 2 maand later testten we nogmaals, maar dan 2 weken, en toen zagen we wel verschil.
    Blije baby, bijna geen krampen meer (want dat was het ergste, die krampen...)
    Succes alvast en blijven aandringen bij de HA!
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je van bijvoorbeeld een lactatiekundige richtlijnen gekregen om reflux te verminderen door een verandering in je bv beleid? Bijvoorbeeld door biological nurturing, vaker voeden, etc?

    En ja: baby's groeien enorm snel, dus het kan makkelijk dat je de medicatie moet verhogen. Maar daarvoor heb je advies nodig van de dokter.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina