Regeldag? en hoe mee omgaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pascha, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo,

    onze zoon is as maandag drie maanden..het is een erg hongerig mannetje en hij krijgt 5 flessen van 180 water met 6 scheppen voor hongerige baby's...hij groeit qua lengte gewicht heel netjes..( anderhalve week geleden woog hij iets meer dan 6 kilo en 61 cm)nu is hij al twee dagen erg hongerig dat hij niet meer voldoende heeft aan zijn voeding..normaal komt hij om de vier uur en heeft hij zn laatste fles om 10 uur en slaapt hij tot 6 uur..nu kwam hij gisternacht om 4 uur en vannacht om vijf uur...eerst geprobeerd met water maar daar trapt hij niet in daarna 100 water met 1 schep voeding gedaan en daar is hij een uurtje op gaan slapen maar overdag komt ie nu om de 3 a 31/2 uur..maar het hele schema is nu in de war en hij heeft extra voeding gekregen..zijn dit de bewuste regeldagen? en hoe moet ik daarmee omgaan? want hij barst van de honger...

    maandag moet ik wel naar het Cb maar wil niet het weekend ingaan met een hongerig kind dat ook niet wil slapen omdat hij niet voldaan is...

    kan ik hem voor de nacht 210 geven met 7 schepjes..dat hij het wel redt tot zes uur?

    alvast bedankt
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Waarschijnlijk de regeldagen. Hij is over de zes kilo zeg je. Prtobeer hem de laatste fles maar eens meer aan te bieden.

    Ilja
     
  3. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    hoi Ilja,

    bedankt voor je antwoord het zijn dus de regeldagen..dat dacht ik al nadat ik het een en ander opgezocht had..maar wilde het toch even zeker weten
    als ik hem voor de nacht 210 geef met 7 schepjes is dat goed? mocht ik nou merken dat hij overdag ook meer voeding nodig heeft kan ik hem dan overdag ook 210 met 7 schepjes geven? we hebben al zoveel geprobeerd om het uit te stellen om te verhogen maar hij trapt er gewoon niet meer in...mogen ze echt vanaf 4 maanden pas nutrix of zou je daar iets eerder mee mogen beginnen? en vanaf wanneer moet hij ongeveer over op vier flessen?
    hij groeit echt als kool en is al vanaf het begin af aan erg hongerig..hij groeit een kilo in de maand en 1cm per week..dus qua lengte gewicht is dat netjes toch?


    Groetjes en alvast weer bedankt
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gemiddeld tussen de 4 en 5 maanden gaan ze over op 4 flesjes. Nutrix gebruik je ook meestal vanaf de vierde maand. Om nu 5 flessen van 210 te geven is veel. Dat zou ik niet doen. De laatste fles voor de nacht prima. Geef de rst nog 180cc met 6 scheppen. Als het goed is , is zit hij over een aantal dagen weer in een beetje ritme.

    Ilja
     
  5. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    ok hartstikke bedankt voor je snelle antwoorden

    groetjes
     

Deel Deze Pagina