Regeldagen 3 weken oud zoontje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door one of kind, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Beste kraamdeskundigen,

    Sinds gisteren heeft ons zoontje zijn regeldagen vermoed ik.
    Hij huilt heel veel, raakt gefrustreerd als het drinken niet snel genoeg gaat ( kolf momenteel af en bied telkens de borst ook ff aan) dat laatste heeft hij vandaag dan wel ff een half uur gedaan maar daarna had hij weer honger.
    Hij word dan ook erg boos:(.
    Ook merk ik als ik hem neerleg in de box of zijn bed dat hij heel erg hard begint te huilen en zodra ik hem bv na een minuut of 5 a 10 oppak dan is hij heel snel rustig.
    Wat moet ik nu het beste doen:(:(.
    Hem oppakken als hij huilt ( hij is nog net en prematuurtje geweest met 36 weken) en knuffelen of is dit verkeerd.
    Ik wil ook niet dat hij straks alleen maar gaat slapen bv als hij tegen mij aan heeft gelegen.

    Hoop dat jullie wat goede raad hebben.
    Groetjes Elif
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Elif,

    Regeldagen kan heel goed de reden zijn. Geef er maar aan toe, dan is het eerste weer op peil.

    Geef je eerst de borst of kolf je eerst af?

    Probeer een beetje de middenweg te zoeken, niet altijd mee op je arm, maar ook niet altijd op bed, niet altijd boven, maar ook niet altijd beneden. Zo kan er eigenlijk niets fout gaan.

    Misschien is het wel opgelost als er weer meer voeding is.

    Groetjes Adrienne
     
  3. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik probeer eerst de borst tegeven, hij zuigt dan ff heel krachtig en dommelt dan weer in.
    Als hij echt niet meer drinkt aan de borst geef ik hem wat met de fles.
    Zie dat zijn buikje niet zo vol is als normaal, en mijn borst niet "leeg" is.
    Heb net gekolfd, want hij viel weer in slaap en heb nog 340 gekolfd nu.
    Dus eigenlijk is dat telkens genoeg,Maar merk wel dat hij wat jengelig is, normaal nooit.

    Vind het idd wel erg moeilijk als hij wat langer huilt en hij is bijna direct stil op de arm van ja en nu?
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    lees ik dat nou goed dat je 340 heb gekolfd?
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    UHm ja:D
    Hij drinkt wel maar weinig aan de borst misschien zo'n 20 a 30.
    Ik heb altijd minimaal 280 a 300 ml als ik kolf.
    In het zh vonden ze al dat ik iedere keer heel veel melk heb.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Sorry, had je bericht over het hoofd gezien.

    We gaan even alles op een rijtje zetten hoor. Want zoveel voeding hebben en een huilend kind dat strookt niet echt samen.

    Hoe vaak drinkt hij? Eerst de borst, daarna de fles? Hoe gaat het met groeien? Hoe oud is hij?

    Het kan zijn dat hij de achtermelk mist, en daardoor niet tevreden is. Maar ook dat hij een boos wordt als de melk niet meer zo snel stroomt als de eerste 5 minuten. Hij moet er dan teveel moeite voor doen, en wil het eigenlijk makkelijker, en dus met de fles. Hij moet dus leren dat hij er moeite voor moet doen.

    Als je zoveel voeding hebt, is het goed om op verzoek te voeden. Dan is het het eerste afgestemd op elkaar.

    Geef snel even antwoord op de bovenstaande vragen, dan kunnen we verder kijken.

    Groetjes Adrienne
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Dank je wel adrienne , even antwoord op je vragen.
    Hij krijgt 8 keer per dag voeding 80 a 90 cc meer krijgt hij ook niet op dan valt hij in slaap.
    Eerst idd e borst en dan de fles vanwege dat hij sabbelt na 5 a 100 min aan de borst
    Heb de dr brownfles gekocht en hij doet nu ook langer over zijn fles gemiddeld 15 a 20 min, de fles van het zh was binnen 5 a 10 min leeg zelfs met de standenspeen.
    Hij groeit heel erg goed morgen moeten we naar het cb maar zelf hadden we gemeten op 51 cm nu.
    Hij komt sinds hij thuis is ook goed bij.
    Morgen is hij 4 weekjes.

    Dat over moeite doen heb ik zelf al gezegd toen in het zh en werd afgewimpeld.
    Maar dit idee heb ik dus ook!zodra hij moet werken word ie boos, hij zuigt in het begin ook heel krachtig en dat word steeds meer sabbelen bij wijze van.
    Heel zachtjes.

    Groetjes Elif
     
    Marjam vindt dit leuk.
  8. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het is zo zonde dat hij de fles drinkt, terwijl er zoveel voeding voorhanden is. Je kunt hier wel stapje voor stapje naar toe werken hoor, door hem steeds opnieuw aan te leggen. En tussendoor verschonen kan ook wel eens helpen. Iedere keer wat minder in zijn fles doen. Dan gaat hij er wel aan wennen dat hij het uit je borst moet halen. Heb je al een lactatiekundige ingeschakeld. Er zit er vast wel één bij jou in de buurt. Die kan dan eventueel een keer mee komen kijken.


    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina