Regeldagen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RedRose, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hello,

    Mijn dametje is morgen 3 weken oud. Ik geef borstvoeding en vanaf het begin drinkt ze elke voeding 1 borst leeg en deed daar dan ongeveer 10 a 15 min over. Ook drinkt ze om de 4 uur. Dat ging helemaal top. Tot zeg maar gister. Ze is heel ontevreden. Drinkt beiden borsten leeg. Ligt wel een uur aan de borst en maar happen en drinken. Ze komt nu ook veel eerder. begint soms na 2,5 uur al weer te gillen. Ik voed haar nu zo tussen de 3 en 3.5 uur. En dan ligt ze dus gemiddeld een half uur tot een uur te lurken en te trekken aan die tepels. Er komt echt wel wat uit want ze spuugd daarna gewoon melk. Nu vraag ik me af, zijn dit nu de regeldagen? Ik moet je zeggen dat als ze hier lang mee door gaat ik er de lol niet meer van in zie hoor. Mun tepels zijn rood en pijnlijk en er zitten nu ook 2 dikke kloven, dat komt door dat irritante trekken wat ze doet.

    Mensen met ervaring? Hebben jullie tips oid?

    Groeten RR
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    heel herkenbaar! klinkt inderdaad als regeldagen.

    Het beste kun je jezelf lekker op bed nestelen, veel drinken mee lekker de tv aan of een boek mee en je kleintje zo vaak aanleggen als ze maar wil. Dan is het het snelste voorbij. DUs niet de tijd tussen de voedingen proberen te rekken.

    deze regeldagen komen regelmatig, ong bij 10 dagen, dan bij 3 weken, 6 weken en 10 weken. dit is niet exact te zeggen maar ongeveer.

    dus lekker aan toegeven, dan heeft ze snel weer een ritme te pakken en is jouw productie omhoog gegaan.

    misschien je tepelks na de voeding even insmeren met bepanthen, dit hoef je er niet af te halen voor de volgende voeding want het is niet giftig voor je kleintje.
     
  3. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan!

    groetjes RR
     
  4. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    sinds kort is er ook een apart borstvoedingsgedeelte.. misschien daar je vraag ook even stellen?

    regeldagen kan absouluut. Je schrijft dat je nu na 3 a 3,5 uur voedt. Waarom niet als zij na 2,5 uur erom vraagt? Of voed je niet op verzoek?
    Misschien drinkt ze dan wat rustiger? Slaapt ze tussendoor ook goed? Misschien is ze wel gewoon te moe ipv dat ze honger heeft?
    Een half uur voeden lijkt me absoluut niet veel.... ik was de eerst 6 weken gemiddeld 1 uur en 15 min bezig met 1 voeding en voedde 8 tot 10 keer per dag...
    Als ze ouder worden gaat het veel sneller en echt een stuk makkelijk! Gewoon volhouden!

    ohja en voor kloven Lanoline (van Medela) of Bepanthene (eerste werkt beter)
     
  5. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn meisje was afgelopen weekend ook zo onrustig aan het drinken, wilde vaak drinken, maar hapte niet goed aan en was maar aan het schudden met haar hoofdje.
    Het bleek spruw te zijn, nu heb ik een zalfje en ze drinkt een stuk rustiger!

    Gr Tamar
     
  6. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    hi,

    Nou het waren echt regeldagen, ze is nu weer rustig.

    Hoe is het verder Tamar? kan je wennen?

    Kisses M
     
  7. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hi,

    Ik kan prima wennen hoor!

    Hoe was het zonder haar! ;)

    Ze doet het hartstikke goed, groeit goed, slaapt heerlijk en huilt niet zo veel!

    En dan toch onzeker. :( Ik snap 't ook niet. Hormonen zeker!

    En met jullie?

    Gr
     
  8. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

    Hier gaat alles top. 2e gaat gewoon mee in t ritme. Heerlijk. Voel me veel beter dan bij de 1e in deze periode. T is een skatje. lekker makkelijk en rustig. Slaapt goed, eet goed en s nachts komt ze 1x, mag niet klagen dan he! Toch vind ik de nachten wel zwaar. Ook omdat ik normaal altijd al rond 10 uur of 10.30 uur naar bed ga en nu moet wachten op de laatste voeding. die is meestal tussen 23.00 en 23.30 en dat vind ik laat! GAAP. Maar goed, nogmaals mag niet klagen met haar... T is echt een schatje.

    succes he!

    kiss rr
     

Deel Deze Pagina