regelmaat in eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merel69, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wanneer komt er een beetje regelmaat in het eetpatroon van je kleintje?

    Bij Merel is de regelmaat ver te zoeken. Ze komt elke dag op andere tijden. Ze heeft nu net een sprongetje gemaakt en daarin kwam ze echt wel 10 á 11 keer op een dag. Nu is het weer terug naar 8, maar ze zou toch eigenlijk al op 5 á 6 keer moeten/kunnen zitten?

    Hoe is er bij jullie regelmaat in gekomen, heb je daar iets voor gedaan of is dat vanzelf gegaan en zo ja, wanneer kan ik dan een beetje meer regelmaat gaan verwachten?

    Ook is ze lang niet na elke voeding wakker. Een paar keer wel en dan is ze ongeveer een uur op. de ene keer slaapt ze dan daarna rustig in, de volgende keer is het huilen geblazen. Ze is eigenlijk maar 3 keer per dag echt wakker en helder..... Hoe is dat bij jullie kleintjes?
     
  2. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Echt ritme is er nog niet. Er kan een verschil van een uur zitten met de voedingen.

    7.00/7.30 1e fles
    8.00 uur slapen
    11.00 wakker
    11.30/12.00 2e fles
    13.00/13.30 slapen (max een uurtje)
    15.00/15.30 3e fles
    16.00 wandelen/boodschappen en dan slapen in de wandelwagen ( niet altijd) of in bed slapen voor max. een uurtje
    18.00/18.30 4e fles
    20.00 slapen ( lukt pas sinds een week daarvoor wakker tot laatste fles)
    22.30/23.00 5e en laatste fles en hierna gelijk slapen.


    Dit schema hebben we nu al zo'n 3 weken, maar voor die tijd was het een rommeltje.

    Het zal ook wel uitmaken of je flesvoeding geeft of borstvoeding. Ik heb de eerste 3 weken borstvoeding gegeven en dan gaf ik wanneer hij honger had. Ritme bepalen ze volgens mij zelf. In het begin wilde ik hem eigenlijk in een ritme hebben en hoe meer ik dat wilde hoe minder zin hij daarin had. Dat heb ik toen maar opgegeven en nu heeft hij toch zelf een dagritme gemaakt.
     
  3. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik heb eigenlijk vanaf het begin gevoed op verzoek, anders moest ze toch geen eten hebben. Viel gewoon in slaap of zette een keel op. Ik geef nu flesvoeding, de eerst 2 weken borst gedaan.

    Nu denk ik elke keer"jaaaa, er komt een ritme in", maar dan is het de volgende dag weer helemaal pet.

    De ene dag is het om:
    7.00 uur fles
    10.30 uur fles
    12.30 uur fles
    14.30 fles
    18.00 fles
    19.30 fles
    0.00 uur fles
    4.00 uur fles

    een andere dag is het
    6.00 uur fles
    9.30 uur fles
    11.30 fles
    14.00 fles
    16.00 uur fles
    18.30 fles
    2.30 fles
    5.30 fles

    Er is geen pijl op te trekken en dat vind ik best vervelend.

    maar als ik jou zo lees kan ik over een paar weekjes wat meer regelmaat verwachten.... Ik hoop het.
     
  4. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hij dacht ook elke keer dat als hij uit bed kwam dat hij dan direct de fles krijgt, maar na een hazeslaapje van een uurtje kan hij niet direct een fles krijgen, want dan krijgt hij elke 2,5 uur te eten. Het was dan wel even een half uurtje huilen, maar hij is er nu aan gewend dat we na bed eerst even knuffelen voordat hij de fles krijgt. Hij huilt nu niet meer voor zijn fles of er moeten al 5 uur tussen zitten. Ik was ook bang dat we totaal geen ritme zouden krijgen, maar ze kunnen dat heel goed zelf bepalen. En het kan over twee weken ook wel weer heel anders zijn.
     
  5. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hoeveel cc krijgt Merel?
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen Bram 6 weken was, kwam er wat meer regelmaat in zijn voedingen.
    Ik geef borstvoeding op verzoek en hij drinkt nu 5 tot 6 keer per 24 uur.

    Vaste tijden heb ik echter niet voor de voedingen, het hangt er een beetje van af hoe laat Bram 's morgens zijn eerste voeding wil.
    Af en toe slaapt hij door, maar ook heel vaak wil hij tussen 3 en 4 uur 's nachts nog drinken.

    Hier is de regelmaat vanzelf gekomen, ook wat betreft het doorslapen maak ik me maar niet al te druk, ook dat zal vanzelf wel goed komen allemaal.
     
  7. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel drinkt ongeveer tussen de 650 en 700 cc. Ze woog dinsdag 4230. Dus voldoende voor haar gewicht. Als ik er voedingen tussen weg zou laten krijgt ze te weinig. ik heb namelijk gedacht om dat te doen, eerst afwachten tot het "tijd" is om te voeden, maar dan krijgt ze te weinig binnen. Hoeveel krijgt jou kleine?
     
  8. Sijke

    Sijke Bekend lid

    ik zit daar nu ook mee te stoeien...
    geef nog borstvoeding maar er komt ook geen ritme in. Als ik op verzoek blijf voeden zit ik soms wel aan de 10 voedingen, dus probeer ik nu om wat te rekken en echt pas na 3 of 3,5 uur de volgende voeding te geven. 's Nachts komt hij ook wel 2 x, dus ook wel vermoeiend allemaal.
    Ik hoop dat er wat meer regelmaat in gaat komen.
     
  9. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    We hebben na de eerste en voor de tweede voeding nu wat proberen te rekken. Ze is bij mijn man op schoot in slaap gevallen en we hebben haar moeten wakker maken voor de tweede. We gaan het nu wat meer proberen te rekken tussen de voedingen. De eerste keer is dus goed gegaan. nu hopen dat het zo blijft :D
     
  10. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    5 x 180 ml en weegt nu 5100 gram.
    Je kan ook proberen iets meer in de fles te doen zodat ze pas na 3 a 4 uur weer komt voor haar eten. Wij zaten 3 weken terug op 5 x 150 en op een gegeven moment kwam hij ook weer om de 2 uur voor zijn eten en dat betekende dat hij iets meer voeding nodig had per fles. Wij hebben op een gegeven moment ook steeds een half uur proberen te rekken tussen de voedingen in en steeds op dezelfde tijden eten te geven en te laten slapen. De ene keer lukte het wel en de andere keer niet.
     
  11. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Dat iets meer in de fles hebben we geprobeerd, alleen neemt ze niet meer als 100, heel soms 110, maar dan houdt het op. Vandaag neemt ze wel elke keer 1000 á 110, dus komen we "maar" op de 7 voedingen.
     
  12. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Sijke,

    10 keer per dag is best normaal hoor voor zo'n jong baby'tje die borstvoeding krijgt. Ik zou het zelf zeker niet rekken naar 3 of 3,5 uur, hij regelt namelijk zelf jouw melkproductie en misschien drinkt hij maar kleine beetjes en heeft hij gewoon weer snel honger. Dat weet je natuurlijk nooit met bv, als hij erom vraagt zou ik hem gewoon voeden hoor! Minimaal twee uur ertussen is prima voor een bv kindje, zeker voor zo'n jong mannetje. Wil je absoluut niet de les lezen dus begrijp me niet verkeerd maar op verzoek voeden is toch het beste. Succes en hopelijk gaat hij straks wat sneller drinken, dan ben je er in ieder geval wat minder tijd aan kwijt ;) . Voor de rest van de dames hoop ik uiteraard ook dat er snel een ritme in komt! Bij mij is het na vierenhalve maand ook nog ver te zoeken.

    Groetjes paprika
     
  13. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Merel69: je kindje is nog heel jong... geef het gewoon lekker de tijd dan komt het vanzelf wel in orde. Dat is voor jezelf ook een stuk relaxter heb ik gemerkt.

    @ Sijke, ik wilde hetzelfde zeggen als Paprika...
     
  14. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    regelmaat in voeden komt vanzelf wel. Maar hangt ook af van of je BV of KV geeft!
    KV verzadigt veel langer, en bij BV is het op verzoek, en BV is het hongergevoel weer snel terug doordat dit minder snel een verzadigt gevoel geeft.
     
  15. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Het zoeken naar ritme van ons uit heb ik ook maar gelaten en daardoor zit hij nu al wel 3 weken in hetzelfde ritme. Gewoon zelf laten bepalen, want dan heb je net ritme en dan besluiten ze het toch weer om te gooien.
     
  16. Wen

    Wen Actief lid


    Bij ons is het hetzelfde 'schema'. Geen touw aan vast te knopen. Wij proberen wel altijd om 12 uur nog een fles te geven, dan komt hij in ieder geval niet voor 4 uur....Ik ga dan eerder naar bed dan kan ik tot 4 slapen voordat hij weer aan de borst gaat.....
     
  17. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nou, Joepieeeeee.Merel heeft gisteren 7 voedingen genomen en zelfs van half 11 tot 5.15 doorgeslapen!

    Ik schrok wakker om 5.15 en vroeg meteen aan mijn man of hij al Merel eten had gegeven. Nee, ze was doorgeslapen! Geweldig.

    Ik denk dat ze nu door haar eerste sprongetje heen is, ze is een stuk relaxter, eet rustiger en meer per keer, lacht veel meer als vorige week, gewoon zo leuk om te zien!

    Ik ga het nu wel allemaal over me heen laten komen. Ze komt als ze honger heeft en of het nou 10 of 6 keer is...... zij bepaalt het.

    Voor de anderen die geen ritme kunnen vindén: Succes en veel geduld ermee! Het komt vanzelf wel goed heb ik nu gemerkt.
     

Deel Deze Pagina