Regelmaat....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn meisje doet het opzich heel goed. Huilt niet extreem veel, maar heeft wel zo haar dingetjes.

Nu hebben we bij mijn zoontje de 3 R's ingebracht en dit werkte erg goed.
    Dus dachten we dit ook wel even bij ons dochtertje te gaan doen.
    Nu gaat de Rust erg goed. Slaapt altijd in haar eigen bedje met een vast ritueel. Gaat naar bedje bij eerste moeheid signalen.
    Maar die voorspelbaarheid, hoe krijg ik het voor elkaar om continu: voeden, verschonen, knuffelen, spelen, slapen vol te houden? Mevrouw is de ene keer na een half uur wakker en de andere keer na 3 uur. Ik kan haar toch niet na een uur weer voeding geven???
    Als ik dat zou doen zit ik wel op 9 voedingen per dag!

Nu probeer ik alle regelmaat te doen maar dan zonder de voeding. Dit gaat opzich heel goed, maar soms kom ik toch in de knel met die voedingen. En maak haar dus soms maar gewoon wakker, terwijl ze dan net weer een half uur slaapt!

pfff...lastig hoor, ze slaapt nog zoveel, dat er ook weinig speling is! Elke dag loopt anders, ze is ook nog maar 8 weekjes!

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie kindjes al een beetje een voorspelbaar ritme? En hoe passen jullie die voorspelbaarheid toe? (incl of zonder de voeding??)

kus miek

O, ik geef trouwens flesvoeding, is wel zo handig om aan te geven!

2. tulip

tulip Niet meer actief

nee, dat is idd niet de bedoeling. Ik zou de voeding op vaste tijden houden. Ik hield zelf altijd een half uurtje speling. Op zich had mijn dochtertje een voorspelbaar schema, in de zin van dat ze de eerste 3 maanden echt alleen maar geslapen heeft. Die was max een half uurtje tot 3 kwartier wakker tussendoor. Het was bij mij meer dat ik haar dus wakker moest maken voor een voeding.

Ik zou proberen na de voeding gewoon je ritme aan te houden wat je net schreef. Als ze dan eerder wakker is kan ze eerst even spelen en dan de voeding en het ritme weer aanhouden. Als je dat zelf volhoudt, dan zal ze dat wel overnemen, maar soms kost het even tijd. Ze zal zelf ook even moeten zoeken in het ritme.

3. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    THX! Wat jij schijft probeer ik dus ook. Dus na het wakker worden te rekken met spelen/knuffelen tot ze honger krijgt.
    Maar soms wordt ze dus ook wakker terwijl ze nog moe is. Dan is ze heelhuilerig en soms zelf echt gillen. Als het dan nog een uur duurt voor ze honger krijgt(ze wil ongeveer om de 4 uur eten, ik houd ook een half uur speling aan) dan zal ze toch echt eerst weer terug naarbedje moeten! Maar als ze dan weer heerlijk slaapt en ze gaat naar 4,5 uur tussen haar voeding toe, dan maak ik haar wakker!

Het is mijn 2e, maar weer net zo zoeken naar de goede manier! hihihihi

kus miek

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

ALs ze t verder goed doet kan je t toch zo laten? Ik heb zo'n schema juist ingevoerd omdat Iris t niet echt goed deed, anders had ik dat niet op die manier gedaan denk ik...

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja zoals je het omschrijft denk ik dat ze het zelf ook nog heel moeilijk vindt. Haar in d'r diepe slaap wakker maken zal ook niet veel goed doen vrees ik. Misschien even kijken hoe ze het zelf doet. Waarbij je de voedingstijden een beetje in de gaten houdt natuurlijk. Het schreeuwen, is het echt honger, of zou het ook zuigbehoefte kunnen zijn denk je??
    Als de dag om 7 uur met een fles begint zou ik daarna je vaste schema aanhouden, dus verschonen, knuffelen, spelen en dan kijken wanneer ze weer naar bedje moet. Bij mij was dat voor ze echt moe werd, dus bij de eerste tekenen. Ik had en speentje en merkte als ze na een uurtje een beetje wakker werd, gaf ik het speentje en tukte ze weer door. Dan kijken hoelang ze slaapt en of het uitkomt.
    Het is ff puzzelen, maar ze is ook nog klein he?? Misschien gaat het na verloop van tijd wel makkelijker.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ze is ook nog zo klein! Pas 8 weekjes! En zoals ik zelf altijd al zeg: het is geen robot!
    Ze gilt dan niet van de honger, maar gewoon echt vermoeidheid. Mijn meisje huild dus ook alleen maar als ze moe is. Heeft veel moeite met in slaap vallen en dan huilt ze flink. En om haar dan wakker te houden tot ze honger krijgt? Nee dan leg ik haar lekker in haar bedje! Maar ind. met als conclusie dat ik haar dan tot max 4,5 na haar andere voeding laat liggen, anders zit er te lang tussen haar voedingen. En ben ik bang dat ze snachts vaker komt, want ze komt nu al snachts sneller dan overdag!

Maar goed, das een ander onderwerp hihihi
    Gewoon regelmaat/voorspelbaarheid zonder de voeding dus! en na de voeding die voorspelbaarheid weer oppakken.

kus miek

7. tulip

tulip Niet meer actief

lijk mij idd het beste, als ze wat groter is pakt ze het vanzelf met voeding op.

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    het ritme komt vanzelf. maar ik wakker maken voor de voeding heb ik nooit gedaan. mij ha zegt altijd slapen is ook belangrijk en daar worden ze ook groot van. laat maar lekker slapen de voeding komt wel.
    of je moet een erg klein babytje hebben maar dat hadden wij niet.

9. lien123

lien123 Niet meer actief

ik heb de eerste maanden gewoon de baby gevolgd en geen schema gehad. Nou gaf ik ook borstvoeding op verzoek, misschien is dat bij flesvoeding waarschijnlijk anders. Als ze nog zo klein zijn, hebben ze nog geen strak schema. Ik heb het ook geprobeerd, maar dan had ze honger als ik nog niet 'mocht' voeden en wilde ze slapen als ze moest eten, dus dat was een drama. Toen gewoon go with the flow, je baby kan al heel goed aangeven wat hij wil. Maar misschien is dat niet voor iedereen geschikt? Pas later met een maand of 6 veel meer structuur, ook met vaste voedingen enzo.

Deel Deze Pagina