Regelmatig gespannen buik / gespannen voelen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door gezelligemeid, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezelligemeid

    25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond,

    ik heb al een tijdje dat ik vaak last heb van een gespannend buik, deze kan echt wel de gehele dag aanhouden. Tussendoor voel ik mijn baby wel maar een stuk minder goed dan als me buik ontspannen is.

    Ik ben nu bijna 32 weken zwanger. Ik heb het al eens tegen me verloskundige gezegd maar uiteindelijk test zij mij op zaken maar is er niks te vinden. Het is naar mijn idee gewoon gespannenheid die in mezelf zit. Ik wordt ook in de nachten vaak wakker met een gespannen buik en rode konen. Ook in me hoofd klopt het vaak, echt een heel vervelend iets. Nu heb ik het ook best druk met van alles en probeer hier ook zo min mogelijk aan te denken maa rmisschien gaat het onbewust.

    Heeft iemand tips? Of herkent iemand dit?
     
  2. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Klinkt mij als harde buiken in de oren? Teken dat je rustiger aan moet doen!
    Kloppend gevoel in je hoofd zou ook kunnen komen met spanning of zelfs hoge bloeddruk, maar ik neem aan dat je VK je hierop heeft na gekeken?
    Probeer toch rustig aan te doen, tijd voor jezelf te nemen. Even een uurtje te "stressen" desnoods dingen op papier zetten en het daarna (letterlijk) naasst je neerleggen.
     
  3. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Voel je je er ook heel zenuwachtig bij? Want ik herken het wel een beetje van mijn eigen zwangerschap, alleen voelde ik me ook constant zenuwachtig/nerveus. Erg vervelend.
     
  4. star2

    star2 Fanatiek lid

    16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik heb dat ook erg vaak gehad en nog steeds. Iid een vervelend gevoel. Denk het met de groei te maken heeft. Nu heb ik het ook maar dat komt omdat de uk met zn ruggetje tegen me buikkant aanligt.
     
  5. gezelligemeid

    25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden bedankt voor de reacties. Een hoge bloeddruk heb ik niet of misschien wel op die momenten. Geen idee.

    Het is zeker de spanning ja. Ik voel me ook rusteloos en nerveus en kan eigenlijk niet stil zitten. Ik ben al van mezelf soms wat rusteloos maar nu is het dubbel zo erg. Ik ga inderdaad proberen mijn momenten te zoeken al blijft het lastig
     

Deel Deze Pagina