Reis-dilemma..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door duitshollandsmeisje, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hey meiden.. ik zit er ff doorheen...
    Ben 18 augustus na 18 jaar met de pil gestopt en heb vandaag eindelijk na 51 dagen mijn menstruatie.
    Nou hebben mijn vriend en ik gisteren tickets voor Cuba gekocht. We gaan over een maand 3 weken. Maar nou heeft iemand me gewezen (en gelukkig maar!!) Op het zika virus daar... ik had al veel over Cuba gevonden, maar dat nog niet, heb zelfs gezocht op evt inentingen en zelfs dat was niet nodig, dus alles super!

    Maar... nou moet ik dus eigenlijk noodgedwongen weer terug aan de pil en met een beetje pech tot 6 maanden na terugkomst uit Cuba als mijn vriend besmet is. :(
    Zijn er verder geen opties tegen een zwangerschap zonder pil of condoom?? Iemand? Condooms sowieso geen optie, dat wil mijn vriend absoluut niet... ik krijg langzaam het idee dat de pil de enige optie is....

    28 dagen na terugkomst kunnen we ons laten testen op het virus, ik weet nog niet precies hoe dit in z'n werk gaat.. maar dat moet ik ff navragen bij de huisarts .. ik hoop zo dat we beiden niet besmet raken, of alleen ik, want dan is het na 2 maanden weer veilig maar bij een man duurt het 6 maanden :( 51 dagen op mn menstruatie gewacht om vervolgens eigenlijk weer aan de pil te MOETEN.....
     
  2. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Jullie willen beiden graag kinderen vermoed ik? Dan is het condoom de enige oplossing. Of onthouding, dat kan ook natuurlijk. Een condoom is voor mannen misschien niet zo leuk, maar beter dat toch dan weer aan de pil?
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik zou ook echt niet aan de pil gaan..dan maar even geen seks als hij geen condoom wil gebruiken.
     
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ben toch weer aan de pil gegaan dan :( want anders schiet het niet op. Ik wil niet perongeluk toch zwanger raken én gestoken worden door zo'n vieze mug met het risico op Zika. Mijn vriend gaat absoluut geen condooms gebruiken en maandenlang geen seks gaat ons ook geen goed doen... een maandje lukt nog wel, maar als we besmet zijn (of hij ..) dan betekend dat 6 maanden geen seks tot hij weer vrij is van het virus. Dus ik ga dan weer even aan de pil, na Cuba laten we ons testen op het virus. Hebben we het niet, dan stop ik weer, hebben we het wel, dan slik ik de pil tot het virus weg is. Helaas blijft het bij mannen 6 maanden zitten, bij vrouwen maar 2.. Ik wil dit risico niet nemen. We willen beiden graag, maar dat is het me niet waard. De kans is gewoon heel groot dat we het kunnen krijgen, en ik word ALTIJD gestoken op vakantie, vaak zelfs 3 bulten op elkaar als het ff kan, dus ik durf dat niet aan. Vind het echt super irritant, want ik heb 50 dagen gewacht op m'n menstruatie en 1 dag later mag ik alweer aan de pil. Naja, dan hou ik mijn pil maar goed bij, elke 3 weken stoppen in de hoop dat m'n cyclus als ik stop niet weer 50 dagen duurt. Vind het echt kut, maar ik zie ff geen andere optie... :\ dus ja, ronde 1 word dan maar weer ronde 0.
     
  5. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    50 dagen gewacht, je wil graag zwanger worden, en dan je idee zo snel opgeven omdat je vriend geen condooms wil? Je doet wat je wil, maar echt slim is dat toch niet? Dan maar geen seks hoor, als hij niet aan de condooms wil. Wedden dat hij dat geen week uithoudt?
     
    Louise11110, Zoe123, Rosa5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn vriend is wat dat betreft best heel koppig, wat hij niet wil, wil hij niet, punt, en zo is het. En ik kan niet te lang met hem daarover discussieren want dan ga ik straks alsnog onveilig op vakantie en heb ik alleen maar stress en angst dat ik misschien zwanger raak. Misschien heeft het nog niet zo moeten zijn omdat alles toevallig nu komt, gisteren geboekt en vandaag lees ik dat... had gewoon niet zo moeten zijn. Ik hoop gewoon dat we na de vakantie geen virus hebben. Want dan moet ik sowieso 6 maanden wachten voordat we het weer kunnen proberen... Had dit echt niet verwacht, wat zo gaaf had moeten worden vind ik nu helemaal niet zo leuk meer. Maar goed, is misschien nu ook omdat ik ongesteld ben, me kut voel en ja geen idee.. over een paar dagen kan ik dat vast beter relativeren.
     
  7. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    Je stelt je vraag hier vanmiddag en enkele uren later ga je alsnog aan de pil... dan had je de vraag toch ook niet moeten stellen eigenlijk? Of ben ik nou blond? :)
     
  8. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik wilde het ook graag ergens van me af schrijven... ik wist zelf eigenlijk al dat er niks anders op zat maar anders zit ik er zo mee in m'n kop... maar ik snap dat dat vervelend is voor jullie. Ik ga me dan ook maar afmelden en kom dan ergens volgend jaar hopelijk weer terug als alles weer oke is :)
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Lekker egoïstisch is jouw vriend dan... Nog los van de zwangerschapswens, jij moet elke keer maar de shit van anticonceptie zodat hij nergens last van heeft?
     
    Sado, Louise11110, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Idd, lekker makkelijk van je vriend. Jullie willen beiden zwanger raken... jij wil eigenlijk van de hormonen af en een regelmatige cyclus krijgen. Logisch natuurlijk, maar hij heeft er dus niks voor over. Lijkt me dat hij ook zijn steentje bij moet dragen en gewoon een condoom moet gebruiken.
    Of ben ik nou zo streng?
     
    Biny en Rosa5 vinden dit leuk.
  11. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Leuke vriend heb je :|
    Sorry, klinkt een beetje hard maar als de wens er bij hem ook zo is dan snap ik niet dat hij niet gewoon even een condoom omdoet ...

    Maar goed, je hebt je keuze al gemaakt dus ik hoop dat je cyclus tzt wat sneller opgang komt.
     
    Rosa5 vindt dit leuk.
  12. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    No way dat ik weer aan de pil zou gaan. Ik zou met een bult ovulatie testen en een thermometer op vakantie gaan en dan de vruchtbare periode overslaan.
     
  13. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik zou hem de keus geven of condooms of geen seks.. denk dat uiteindelijk de condooms echt wel gebruikt gaan worden. En anders kan je ook altijd nog kiezen om thuis te blijven
     
  14. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ik zeg maar zo; ik zeg maar niets....
     
    Louise11110, Biny, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar naar Cuba geweest en hebben rekening gehouden met onze kinderwens. Wij hebben ons laten adviseren bij de GGD over wat te doen met de kinderwens. We hebben dus een half jaar gewacht en ben dus ook niet gestopt met de pil. Wij hadden dit voor het boeken al uitgezocht eigenlijk.

    Ik ben trouwens helemaal lek geprikt op Cuba. Na 5 dagen had ik, ondanks deet, 24 muggenbulten op mijn linkeronderbeen alleen al. Daar ben ik gestopt met tellen. Ik gok dat ik tijdens de hele vakantie 60 keer gestoken ben.
     
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wel heel verstandig.
     
  17. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oeffff!! Maar niet zika gekregen? Of gewoon pas half jaar na terugkomst begonnen met zwanger worden?
    Ik word ook altijd lek gestoken op vakantie, soms ook met heftige reacties op de steken... dus een risico wil ik ook niet nemen. Ik heb het nu ook weer beetje laten bezinken... maar ik was ook pas 2 maanden gestopt met de pil.. dus ja goed, het was echt ff kut maar nu loop ik ook geen risico en een maand na terugkomst willen we dan ons laten testen op het virus en als we dat niet hebben stop ik gelijk weer met de pil om verder te kunnen. Zijn we wel besmet, dan word het ff een half jaar uitzitten.. mijn 'plan' was eerst eigenlijk om te stoppen op mn 30ste (augustus) dus ja goed. Zover zit ik daar dan niet meer vanaf.. ik was er alleen sneller klaar voor dan gedacht ;)
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Maar dat zou dus betekenen dat jij voor de rest van je vruchtbare leven, als de kinderwens is vervuld, hormonen moet slikken?
    Omdat meneer geen zin heeft om condooms te gebruiken? :oops:
    Heel. Bijzonder.
    Dat hij voor jou uitmaakt wat jij in je lijf stopt.
    Sorry maar laat alsjeblieft niet zo over je heen lopen zeg..
     
  19. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nee zo is het niet, hij wil het liefst 3 kinderen.. en we hebben het erover gehad nu.. na Cuba kijken we hoe het ervoor staat en zolang ik niet 3 kids heb hoef ik ook niet aan de pil, dan misschien weer aan de pil vanaf 35 ofzo, in 5 jaar tijd zal het vast wel hopelijk minstens 1x lukken :) het was bijna nog erger geweest omdat we volgend jaar eigenlijk met zijn familie naar Ecuador willen (zijn zwager komt daar vandaan) maar daar kan je dus OOK dat virus krijgen... nu hebben we besloten dat we die reis laten schieten want Ecuador loopt niet weg en de kans op een kindje tegen die tijd misschien wel.. want als ik pas 2020 kan gaan beginnen pffff.. moet er niet aan denken... dan doen we nu iig onze grote Cuba reis en daarna is het tijd om kindjes te maken
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Je mist het hele punt wat zij en anderen willen maken.....

    Maar veel plezier op vakantie :)
     

Deel Deze Pagina