Hoi mede-forummers, Het duurt nog even maar over een aantal weken heb ik een zwangerschapsfotoshoot ingepland staan. Nu heeft de fotograaf vast ideeën maar ik ben zelf ook even gaan zoeken naar leuke creatieve poses/accessoires/ideeën voor een fotosessie. En waar kan ik die vraag nou beter stellen dan hier? Wie heeft er een fotoshoot gedaan en wat vonden jullie leuke foto's? Of heb je wellicht andere leuke ideeën? Dan hoor ik ze graag!
Destijds vroeg ik het hier ook, maar is echt lastig! Uiteindelijk hebben wij onze hond meegenomen. Een paar foto's zijn dus ook met haar erbij, vinden wij wel heel leuk. Verder hebben wij ook een paar foto's met 'gekke bekken' gemaakt bijv met zowel ik als me vriend met zo'n hartje op je buik. Wij vonden dat nogal standaard, dus wilde dat een beetje voor gek zetten. Verder vind ik de silhouetten erg mooi in zwart wit, maar ook bijv rustige foto's waarop ik in kleermakerszit maar me buik kijk. Succes! Hoop dat je er wat aan hebt!
Ik heb ook zo'n fotoshoot gedaan en ben heel blij met het resultaat. Je kunt het beste een shirtje aantrekken in 1 kleur, niet met een bont motiefje, zodat je buik het mooist uitkomt. Ik had verschillende shirtjes mee: zwart, wit, aqua. De fotograaf had een witte en een zwarte achtergrond. En ze heeft ook een paar silhouetfoto's gemaakt. Ik had qua accessoires een paar kleine babyspulletjes mee: een paar slofjes, dat soort dingen. En ook een paar kleine klompjes, omdat wij op een boerderij wonen. Die klompjes heb ik later weer terug laten komen op het geboortekaartje (de foto's daarvoor heb ik zelf gemaakt, fotografie is mijn hobby).
O, nog even: ik heb 3 weken na de bevalling ook nog een newbornshoot gedaan bij dezelfde fotograaf (zij had een speciale combi-aanbieding). Is ook erg mooi geworden.
Neem aan dat het je eerste zwangerschap is? Ik was van plan bij deze zwangerschap mijn eerste een blik met een touw ertussen te geven een blik op de buik een blik in de handen aan het oor. Vind ik wel erg leuk! Misschien ook leuk met een neefje of nichtje? De eerste zwangerschap hebben we buiten en binnen gemaakt. Onze fotograaf is een bekende zonder studio. We waren op dat moment nog in de verbouwing en hadden een kamer met alleen maar witte muren. Buiten zijn de foto's op een steen gemaakt, langs een kapel met ouderwetse buiten muren gaf een leuk effect! De foto's binnen zijn met vriend erg lollig en romantisch geworden, opzicht wel leuk. Maar in deze zwangerschap gaan we het anders doen!
Het is voor mij inderdaad de eerste en ook de eerste in zowel mijn familie als van mijn man dus helaas geen neefjes en nichtjes in de buurt want je idee is erg leuk! Dankjewel voor het delen!
Inderdaad lijkt mij slofjes leuk! Voor jou dan blauwe. En dan op je buik zetten en jezelf in zwart wit. Dan vallen de blauwe sloffen meer op. Zag ook pas iemand voorbij komen met een grote strik om haar buik van tule/organza? Zag er ook erg leuk uit!
Toen ik zwanger was wilde ik ook foto's laten maken, maar niet de "standaard" zeg maar. Ik was niet echt tevreden met mijn buik, en was mega veel aangekomen ivm klote zwangerschap. Dus zo min mogelijk frutseltjes erbij. Uiteindelijk hebben we een hele mooie foto, waarop ik op de voorgrond sta. Vanaf de zijkant, dus met de nadruk op mijn buik en ik kijk naar mijn buik. Mijn man staat op de achtergrond te kijken naar mijn buik. Ik ben duidelijker, en mijn man is wat minder naar voren gehaald op de foto. Uiteindelijk vonden we hem zo mooi, dat hij nu op canvas in de woonkamer hangt ! Misschien heb je er iets aan
Ik lees stiekem even mee. VL kwam zelf een hele tijd terug met hety idee van een zwangersschapsfotoshoot...en aangezien hij normaal een hekel aan foto's heeft heb ik dat héél goed onthouden
Zeker...doet me een beetje denken aan een foto van ons trouwen Fijn dat het zo'n leuke foto is geworden!
Leuke topic. Mijn vriend kwam er ook ineens mee aanzetten, of ik dat niet wat vond haha! Ik lees lekker mee met de antwoorden dus!
Mijn vriendin heeft de foto's bij mij gemaakt, zij is proffesioneel fotografe namelijk. Hebben samen veel voorpret gehad aan het opzoeken van mooie ideeen op Pinterest
Aha pinterest moet ik dus zijn! En welke ideeën sprongen er voor jou uit/ is het geworden? Daar ben ik dan benieuwd naar
Hoi ik heb inderdaad ook op Pinterest gekeken voor de zwangerschaps en babyshoot... Ik ga vlak na de geplande shoot trouwen en ik wil als accessoires mijn trouwschoenen en sluier sowieso gebruiken... Daarnaast had ik een leuke foto gespot met alle namen die het niet zijn geworden op de buik geschreven... Kijkend om een hoekje met alleen de buik en een deel van het gezicht die je ziet...of inderdaad zitten op de grond/stoel en kijkend naar de buik...