Relactatie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pompeloesje, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Hoi,

    M. Heeft van in het begin afgekolfde moedermelk gehad in combinatie met live voeden door zijn vroeggeboorte.
    Na 1 maand was ik op, ik deed 1,5 u over voeden, bijvoeden en kolven.
    Ik voelde me echt richting postnatale depressie gaan, elke voeding huilen.
    M. Hapt heel goed aan, heeft sterke zuigreflex maar valt zo snel in slaap dat hij dus niet genoeg dronk om mijn productie hoog te houden en voldoende aan de borst te drinken om te groeien.
    Vorige week maandag dus overgeschakeld naar fv, hij heeft tot woensdag nog aan de borst gedronken en ik heb tot donderdag gekolfd.
    Vrijdag en zaterdag met de hand gekolfd, zondag niets meer.

    Maandag bij elke fv lekte er melk uit mijn borst en opeens gisteren avond hapte hij aan en begon te zuigen.
    Ik denk dat hij troost zoekt.

    Maar nu mijn vraag, relacteren. Kan het nog? Ik ben zo bang dat we dan na een week of twee terug in hetzelfde straatje belanden.
    Want kan hij (mits mijn productie terug op gang komt) nu wel genoeg drinken aan de borst? Wat als het weer niet lukt?

    Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen. Zowel positief als negatief.
    Wil vandaag ook eens bellen met een lactatiekundige. Even sparren.
    Ik wil vooral geen medicatie nemen.
    Zou het lukken met clusterkolven en elke voeding aanleggen?
    Evenetueel met een borstvoedingshulpset?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw

    Ik herken je verhaal wel, mijn dochter was een beetje prematuur maar vertoonde hetzelfde gedrag als je zoon. Even krachtig drinken maar ze hield dat niet lang vol.
    Hier duurde het een week of 6, toen was ze volledig aan de borst.
    Verschil is wel dat zij mijn eerste baby was, en ik dus “alle tijd” had.

    Ik zou inderdaad een LK contacten, die kan je goed helpen, en voor nu heel heel veel aan de borst.
    Huid op huid. 20 x per dag (bij wijze van spreken) aanleggen. De borst is inderdaad niet alleen voeding maar ook troost. Wel opletten dat hij goed blijft aanhappen!
    Natuurlijk kan je relacteren! De vraag is, kan jij het opbrengen, als je zo’n negatieve associatie hebt.
    Want je kan het het beste dag voor dag bekijken. En dan ervaren hoe het loopt. Zeker ook hulp vragen in je omgeving. Je partner en anderen inzetten om jou te ontlasten zodat je kan focussen op baby.
     
    Mammie79, nizzie86 en Pompeloesje vinden dit leuk.
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Hier ook een ineffectieve drinker aan de borst. Relacteren kan zeker, daar zou ik dan een LK voor contacten.

    Zelf kolf ik full-time en geef dit aan onze dochter. Ik heb genoeg om haar volledig op BV in de fles te kunnen voeden. Dit geeft mij meer rust (gek genoeg) dan live voeden. Plus dat mijn man ook een fles kan geven... Voor mij het beste van 2 werelden, maar of het iets voor jou is?
     
    Pompeloesje vindt dit leuk.
  4. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Je post heeft me doen nadenken.
    De reden waarom ik gestopt ben...
    Ik heb dus besloten het niet te proberen.
    Hoe spijtig ik het soms vind, hoe handig het soms zou zijn maar het weegt niet op tegen mijn mentale gezondheid.hij doet het goed op flesjes en hij heeft een blije mama...
    Dat is het allerbelangrijkste denk ik.
    Relacteren is me net iets te intens om te doen en net dat was de reden dat ik stopte met borstvoeding.
     
    Zoe123 en Dubbeltje82 vinden dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Dan is dat een prima besluit.
    Ik ben zelf behoorlijk pro-borstvoeding maar als je echt je eigen grenzen over blijft gaan, dat is gewoon niet oké! En waar die grens ligt dat kan alleen jij aanvoelen.
    Het is helemaal goed zo dan toch?
     

Deel Deze Pagina