religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nu wordt het dus toch een discussie.

    Maar eigenlijk zeg jij Visitor: de Koran zit goed in elkaar en de Bijbel niet, want die klopt niet. Ik heb óók gelezen over die 50.000 fouten in de Bijbel, maar de voorbeelde die aangehaald worden, bijv. over getallen, worden pas begrepen als beide teksten goed bestudeerd worden. Dan blijkt er een verschil te zitten in bijv. een dodental van één dag of een dodental van dezelfde oorlog, terwijl beide teksten over dezelfde oorlog gaan en verschillende getallen noemen, kloppen ze dán ineens wel. De meeste tegenstrijdigheden zijn dus zelfs de wereld uit te helpen die iemand die er niet voor geleerd heeft.

    Jezus sprak in de toekomst met Mozes. Als we ervan uitgaan dat Mozes naar de hemel is gegaan en Jezus ook, dan is voor mij het raadsel opgelost. Jezus sprak trouwens ook met Elia, de discipelen waren daar zelfs bij, terwijl Elia allang overleden was.

    Oh ja, mijn man vroeg gisteren: wie is Jezus voor jullie, wat betekend Hij voor Islamieten? (Wat zegt de Koran hierover, én wat zeg je zelf hierover?)
     
  2. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Amen
     
  3. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @visitor..

    tzijn inderdaad lange teksten, maar wel erg interessant.. tenminste dat vind ik.. ben het lang niet met de inhoud eens, maar t geeft wel stof tot onderzoeken en nakijken (wat ik erg leuk vind) en het is fijn om een keer een duidelijk verschil te lezen en waar de verschillende opvattingen vandaan komen..

    thanks! :D
     
  4. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    over getallen en jaren enzo...

    Voor God is 1 dag als duizend jaar en duizend jaar als 1 dag dus ik denk dat we wat de dagen en jaren betreft sommige teksten niet letterlijk, maar symbolisch moeten lezen

    Wat betreft andere getallen.. het schijnt (zelf niet bestudeerd) dat de hebreeuwse en griekse grondtekst van de bijbel op sommige punten niet goed is vertaald omdat er meerdere betekenissen zijn van sommige hebreeuwse woorden bijvoorbeeld... zo staat er in de grondtekst niet dat Mozes door de Rodezee trok, maar door de Rietzee (dat is het smalste gedeelte dat boven aan de rode zee grenst... Dat is toch iets heel anders dacht ik zo.. Tzal verder niets afdoen aan de wonderlijke gebeurtenis, maar tis maar even om aan te geven dat dit dus ook met sommige getallen gebeurd kan zijn.
    Ik heb er te weinig verstand van maar schoonpapa heeft de grondtekst gestudeerd dus vandaar dat ik er wel over gehoord heb.. Onze dominee is overigens Islam expert (studie met betrekking tot en heeft er boeken over geschreven, dus bij onze preken wordt er vaak over gesproken (op een uiterst respectvolle manier trouwens..)Hij is nooit negatief over de islam of moslims, hij is het alleen niet met de inhoud van de islam eens wat religie betreft maar dat lijkt me duidelijk als je christelijk dominee bent! ;)
     
  5. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Ichthus: klopt. Je hebt te maken met vertaalverschillen in bep. handschriften en met taalgevoel, omdat één woord verschillende betekenissen heeft. Uit de context valt echter veel informatie te halen.
     
  6. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Jezus vzmh is volgens de Islam een boodschapper van Allah net zoals alle andere profeten. Maar niet de zoon van God. In de Koran kan je vele teksten daar over terugvinden.

    Wat betreft mijn mening dat is exact hetzelfde omdat wij de Koran volgen.
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Maar dan is dat dus wel hét fundamentele verschil tussen beide geloven. Voor christenen is Jezus namelijk de Verlosser en niet 'zomaar' een boodschapper of profeet.
    Daarom kunnen de koran en de bijbel volgens mij niet uit dezelfde bron komen (God), omdat dé basis van het christelijk geloof niet hetzelfde is als dat van het islamitische. Zonder het evangelie van Jezus zoals christenen geloven, ben je nergens en heb je niks aan je geloof (zegt ook Paulus in de Bijbel, ergens in Romeinen (NT) geloof ik).
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wat ik in het christendom niet begrijp is dat ze Jezus(vzmh) de zoon van God noemen maar ook Heer terwijl ze God ook Heer noemen en het eerste gebod is .bovenal bemin 1 God.
     
  9. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    vzmh? Ik weet ff niet waarom ik dat steeds overal lees. Wat betekent het?

    Liefs,
    Josien
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het betekend "vrede zij met hem" dat staat voor moslims achter elke profeet
     

Deel Deze Pagina