reservenaam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Misschien een gekke vraag, maar hebben jullie ook een 'reservenaam' bedacht? Ik zal t ff uitleggen..

    Al voor ik zwanger was, hebben we regelmatig gebrainstormd over namen (het duurde vrij lang voor t lukte, dus tijd zat). We zitten nu volledig op 1 lijn en zijn er helemaal uit, we hebben een jongens en een meisjesnaam, waar we helemaal blij mee zijn.

    Maar...mijn nicht is gelijk met mij zwanger, loopt een week op me voor. En het zou dus maar zo kunnen gebeuren dat ze eerder bevalt dan ik én de zelfde naam blijkt te gebruiken. Dan zou ik toch wel onwijs balen natuurlijk.

    Dus nu zitten we te denken..dan moeten we maar een reservenaam bedenken, maarja, dat is dan toch 2e keus. Maar ik zou het echt niet leuk vinden als we dezelfde naam zouden gebruiken.

    Hoe doen jullie dat/denken julie daarover?

    Tnx
    Joldeg
     
  2. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik weet natuurlijk niet of je je kindje een veel voorkomende naam wil geven, dan is de kans dat zij met die naam komt natuurlijk ook groter.. maar nog steeds erg toevallig, hoor!

    En dat ze een week vooruit loopt, zegt ook niet alles... als zij een week voor je uit loopt en ze is twee weken te laat en jij een week te vroeg, ben je toch nog eerder.

    Een reservenaam zoeken kan natuurlijk altijd, maar net als jij hadden wij destijds al behoorlijk wat moeite om overeenstemming over de namen te krijgen.
     
  3. Niet meer actief

    wijhadden ook een reservenaam...

    Andere reden, maar was wel nodig!

    ALs je er een aantal hebt, waarom niet?
     
  4. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Kan je niet met je nichtje de eerste letter uitwisselen ofzo? Grote kans dat je dan al weet dat je niet dezelfde naam hebt, hoef je je er ook niet meer druk om te maken.
     
  5. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nee hoor hier geen reservenaam, deze naam vinden wij fantastisch en houden we dus gewoon aan ;)
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik weet niet in hoeverre je contact hebt met je nichtje, wij zaten vorig jaar met dezelfde situatie en wij hebben gewoon met elkaar er over gepraat.
    Eerst hebben we de 20 weken echo afgewacht en toen bleek dat we allebei een jongen verwachten dus toen hebben we de eerste letter uitgewisseld op het moment dat we zeker wisten welke naam het zou worden.
    Hun naam begon met een A en die van ons dus met een K.

    Groetjes Anita
     
  7. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hadden ook een reservenaam. Ik was tegelijk met mn zus en 5 buurvrouwen zwanger. Ik was ook nog eens laatste in rij, dus het was iedere keer weer spannend. Uiteindelijk had iedereen een andere naam, dus was het niet nodig.
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    dat had ik dus wel he, mijn nichtje 2 wk eerder dan mijn uitgeteld en we hebben ze zelfde interreses wat namen betreft. ondertussen ben ik eruit en ja zou het zo zijn dat we de zelfde naam hebben nou jammer dan hoor, ik denk trouwens niet dat ze voor deze naam heeft gekozen het was mijn 2 keus dus heb wel een beetje rekening gehouden met haar. onze 1e keus was namelijk het zelfde
     
  9. Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik me qua meisjesnaam geen zorgen hoef te maken, die naam is te 'apart' voor hun. Maar de jongensnaam is wel vrij standaard én is een bijbelse naam, dus die kans is bij hun wel aanwezig.

    Overigens weten zowel zij als wij niet wat we gaan krijgen, dus kan het uiteraard nog zo zijn dat de een een jongen en de ander een meisje krijgt. Of dat ik gewoon eerder beval natuurlijk.

    We wonen 30km bij elkaar vandaan, maar gaan als t goed is allebei in t zelfde ziekenhuis bevallen. Zou maf zijn als dat tegelijkertijd zou zijn :)

    Misschien is t wel een idee om de voorletter uit te wisselen, maarja, ik spreek haar amper (eigenlijk alleen viavia). Misschien bel ik haar over een paar weekjes wel eens.

    Bedankt voor t meedenken meiden!
    Joldeg
     
  10. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    O nou joh als je elkaar ook nog weinig spreekt dan zou ik me niet druk maken.
    Als je dan dezelfde naam hebt is dat nou eenmaal zo. Als jullie nou elke week samen op de koffie zouden zitten... Joh als je dezelfde naam hebt is dat nou eenmaal zo
     
  11. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Inderdaad! Ik zou er alleen mee zitten als het echt iemand is met wie je vaak te maken hebt. Als de kindjes straks met elkaar gaan spelen of bij elkaar in de klas komen ofzo. Anders gewoon lekker je eerste keuze naam nemen!
     
  12. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    De meisjesnaam die wij nu bedacht hebben lijkt iets op die van een achternichtje van mijn man, dat vorige zomer geboren is. Toen hadden wij onze eigen meisjesnaam al jaren in ons hoofd zitten en hebben we eventjes gepiekerd!
    Maar ach, we zien die familie eigenlijk nooit. En het zijn heel ander soort mensen in interesses en uiterlijk; ons kindje krijgt bijvoorbeeld vanuit mijn al generaties supergemengde familie de genen van zowat alle rassen van de wereld mee, dus ze zal er wel weer heel apart uitzien, net als iedereen in mijn familie ;) Mijn man voegt wat vers blank gen toe, dat is alles :) Verder krijgt Kindje ook nog sowieso een 2e en 3e naam, we willen haar graag vernoemen naar oudere familieleden, vrij normaal bij ons, maar dat heeft mijn mans nicht dus expres niet gedaan.
    Alles bij elkaar zal het dus heel anders overkomen, en als misschien iemand eens zegt: "Goh, dat lijkt wel wat op de naam van de jongste van die-en-die." kun je altijd denken: tja, een naam is nooit 100% uniek!
     
  13. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Het kost hier al moeite genoeg om één naam te bedenken.
    Vooral een jongensnaam, daar blijf ik toch aan twijfelen.

    Ik wil niet de naam van mensen die dicht bij me staan. M'n broertje heet Walter, vind ik echt een supernaam, maar dat is gewoon niet handig. Niet dat ik m'n broertje nou elke week zie, maar toch.
    Zijn het nou mensen die ik alleen op een verjaardag zie, dan zou ik me er niet druk om maken.

    Linda
     
  14. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    VOrige zwangerschap liep ik zwanger met 2 nichtjes van mijn man. De 1e beviel uiteindelijk 10 weken eerder. Maar de 2e was ongeveer een week of 3 na mij uitgerekend.
    Wij bevielen gelukkig eerder en we hadden niet dezelfde naam gekozen. We hadden dan ook geen reserve naam, temeer omdat we hen misschien 1 a 2x per jaar zien.
    Maar we hadden wel stomtoevallig allebei hetzelfde geboortekaartje.. echt te stom eigenlijk uit het grote aanbod dezelfde te kiezen

    Nu loopt zij weer een kleine maand op mij achter deze 2e zwangerschap, nu maar hopen dat we niet weer hetzelfde hebben. ook nu geen reservenaam.
     
  15. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dan zou ik me er helemaal niet druk om maken.
    Je hebt dan niet vaak met elkaar te maken.
    En het is jullie kindje... dus jullie moeten het de naam geven die jullie het willen geven.
     

Deel Deze Pagina