Restless Everything

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RE080219, 19 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Magnesium slik ik al en ik hou mezelf goed warm... Want dit is niet gewoon een beetje restless legs. Word af en toe knettergek, dan zijn het niet alleen mijn benen en armen maar zit die rusteloze prikkel tot in m'n oorlelletjes, het puntje van m'n neus en m'n oogleden... Zo slim als nu heb ik het nog nooit gehad en het maakt dat ik ineens best opzie tegen dit derde trimester terwijl ik tot anderhalve week geleden alleen maar aan het genieten was... Tips welkom.
     
  2. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Argh, ik word er ook gestoord van. Heb het ook in m'n onderarmen en onderrug. Magnesiumolie helpt niet en pillen ook niet. Bad eigenlijk ook niet, hooguit zelden.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Warm liefst stevige douche voor het slapen gaan .

    Ijzer tekort kan ook restless legs geven.

    Ik heb het al vanaf dat ik 10 was, horror. Heb sinds 1,5 jaar medicatie ervoor omdat ik echt niet meer sliep maar die mag ik nu niet meer. Afzien dus en warm douchen.
     
  4. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn ijzer is goed en ik douche elke avond warm maar helpt ook niet hier.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Naar fysiotherapeut, en daar oefeningen leren :)
     
  6. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Die zijn er niet voor restless legs volgens mijn fysio.
     
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Zo ver bekend bij mij wel..
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/16951298/

    Bij nachtelijke krampen ook nog ander onderzoek met rek oefeningen geweest. Waarbij verbetering is gemeten.
     
  8. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ah top! Dank je.

    "Participants were instructed to walk for 30 minutes, including a 5 minute warm-up and cool-down, at 40% to 60% of their age-predicted maximum heart rate."

    Zo nou nou, dat ga ik helaas echt niet trekken haha!

    "The strength training activities included horizontal leg press, leg extension, leg curl, hip adduction, hip abduction, and seated rotary calf press."


    Onderlijf dus. Hip adduction met bekkeninstabiliteit tijdens zwangerschap is voor de meesten wel echt funest. Gewichten moeten steeds verzwaard worden. Lijkt me een pittige interventie voor zwangeren. Hoop dat het dan ook werkt als je de oefeningen op laag niveau doet en het flinke wandelen excludeert. Ik doe veel oefeningen voor m'n bekkenpijn, veelal voor m'n onderlijf, maar merk echt geen verbetering helaas wb rls.
     
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja bekkeninstabiliteit erbij maakt het dan wel lastig. Ik heb zelf geen last (gehad) van rls en bekken instabiliteit. Dus geen persoonlijke ervarings tips. Alleen vanuit artikelen uit mijn vakgebied.

    Ik zal andere artikel opzoeken. Was meer gericht op nacht krampen en rekken. (bij ook oudere patiënten populatie geloof ik) maar wie weet.

    Medicatie slikken enz is niet iets wat je wil ( in zwangerschap :(
    ) wel een kut klacht
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

  11. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja echt een kut klacht. Ik heb soms zelfs het idee dat ik er harde buiken van krijg en m'n hartslag wordt er hoger door als ik er last van heb.

    Ik heb trouwens geen last van kramp gelukkig.
     
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Bedankt voor de reacties!

    Bekkenpronlemen bemoeilijken hier inderdaad de bewegingsbelasting ook, vergeten te noemen. Voorgenomen de komende periode wat vaker te gaan floaten. Ten eerste warmte, ten tweede ontspannend. Immers, restless whatever wordt verergerd door spanningen en stress dus een uurtje mediteren in volledige ontspanning lijkt logisch!
     
  13. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja is dat zo? Hmm zou niet weten waar ik spanningen en stress van heb... Ik doe ook aan yoga voor de ontspanning. Het werkt gewoon allemaal niet bij mij haha . Het is gewoon kut en uitzitten.
     
  14. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Staat zelfs in de DSMV. No joke. Psychosomatische aandoening. ;) Net als hoofdpijn en buikpijn hè. Het is niet iets wat maar per definitie wordt veroorzaakt door stress en spanning. Maar stress en spanning kunnen het dus logischerwijs wel verergeren. Dus niet geschoten altijd mis, dacht ik maar...
     
  15. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Aaah joh oké! Ik heb wel stress en spanningen gehad toen ik net zwanger was, maar de rusteloze benen begonnen pas later. Die stress en spanningen waren werkgerelateerde en daarmee ben ik (mede) om die reden ook al enige tijd geleden gestopt. Ik doe er in mijn optiek dan ook al alles aan om er vanaf te komen. Overigens heb ik er buiten de zwangerschap thank God geen last van.
     

Deel Deze Pagina