Retrochorial hematoom

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kate87, 12 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Gisteren ben ik erachter gekomen dat er een hematoom tussen de vliezen zit van 2x3 cm.
    Vanmorgen is hier nogmaals uitgebreid naar gekeken en bevestigd dat dit hematoom er zit.

    Ik had wat oud bruin verlies gehad maar nu niets meer. Wel krijg ik steeds meer last van krampen in mijn buik.

    Momenteel ben ik 14+3 en ben oprecht doodsbang om dit kindje te verliezen. De kans dat echter mijn vliezen gaan breken is 50/50. En dan is het klaar.

    Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik gebruik helaas antistolling dus dat maakt het heel dubbel want ik wil dat die bloeding niet groter zal worden maar mag niet stoppen ermee. Dus het enige wat ik kan is rust, voor zover dat gaat met 2 kinderen al thuis. Maandag moet ik weer naar het ziekenhuis.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik heb ook een hematoom tussen mijn vliezen gehad. Met 6 weken had ik een flinke bloeding en daarna met 7 of 8 weken weer. Daarna niet meer, er zat nog wel bloed, maar dat zat boven de vruchtzak. Ik weet geen exacte afmetingen meer, maar het was bijna zo groot als de vruchtzak. Er was bij mij een vaatje te vroeg gaan openstaan, dat later op de placenta aangesloten zou moeten worden. Je zag het op de echo sijpelen.
    Uiteindelijk heeft mijn lichaam het bloed zelf geresorbeerd. Met 16 weken zag je nog resten, met 20 weken niks meer.
    Mijn buik was de hele zwangerschap wel prikkelbaar en ik ben heel bang geweest voor gebroken vliezen.
    Uiteindelijk zijn mijn vliezen met 41+2 weken gebroken door de gyn, tijdens mijn bevalling en is onze zoon nu 6 jaar oud.
    Dus het kan zeker goed gaan!
     
  3. Cfldf

    Cfldf Lid

    5 nov 2013
    52
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hey, dat is geen leuk nieuws zeg. Ik heb dit helaas ook 2 x gehad. Eerste keer kindje verloren hierdoor bij 14 weken. Bij de tweede keer last gehad van bloedverlies tot 23 weken maar wel een voldragen zwangerschap en gezond kindje. En wel echt heel veel rust genomen zover dat ging met nog 2 kinderen. Maar het was een onzekere tijd.
    Hematoom was toen trouwens blijven zitten en kwam er bij de bevalling mee uit. Was zo groot als een tennisbal.
     
  4. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bij hematomen écht rust houden. Je mag je baarmoeder niet nog meer prikkelen dan al gebeurd. Het verzwakt je vliezen maar triggert ook weeën. Zorg dat anderen je kinderen bijv ophalen van school. Niet tillen, stofzuigen enz. Neem dit echt serieus, op z'n minst tot de hematoom weer opgenomen is.


    Zelf helaas veel ervaring met hematomen en bloedingen.
     
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
  6. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Lieve reacties!

    Na 2 weken rust was hij weg! Vind het bijzonder dat mijn lijf het zelf heeft opgeruimd in zo'n korte tijd, gezien dat ik geen bloedverlies meer heb gehad.

    Helaas na het oppakken van werk, wel weer bloedverlies, niet veel maar toch.
    Echo was gelukkig goed en geen nieuw hematoom gezien.
    Blijf wel heel bang zodra ik iets voel 'lopen' down there. Is gewoon afscheiding (van de utrogestan), maar blijf bang dat het mn vliezen zijn en/of dat ze wel al verzwakt zijn.

    Maakt het allemaal onzeker
     

Deel Deze Pagina