Rhesus D negatief en antistoffen.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Claartje79, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Gisteren kreeg ik te horen dat er antistoffen in mijn bloed zijn aangetroffen. ik ben zelf O- en mijn baby heeft een positieve bloedgroep. ondanks alle injecties bij vorige zwangerschappen, maak ik nu toch anti D stoffen aan.

    In het ziekenhuis is mij een en ander duidelijk uitgelegd over de risico's en middels een echo is geconstateerd dat ons meisje nu nog nergens last van heeft. over anderhalve week wordt mijn bloed opnieuw getest om te kijken of de agressiviteit of de hoeveelheid van de antistoffen toegenomen is en vanaf daar wordt er dan verder een plan opgesteld.

    aan de ene kant is het uiteraard een opluchting dat ons meisje het nu helemaal goed maakt, maar toch is het een verontrustend idee dat dat nog kan wijzigen. Ik zal ook naar alle waarschijnlijkheid de 40 weken niet gaan halen en de uk zal dan vroeger gehaald worden.

    wie heeft hier ervaring mee gehad en hoe is het bij jullie gegaan? wanneer wist je of er ingegrepen zou worden en op welke wijze is dit eventueel gebeurt?

    nb wat ik persoonlijk een hele prettige website met duidelijk uitleg vind is kiesBeter.nl - Resusantagonisme
     
  2. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jeetje wat een naar bericht! Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, wel dat ik B negatief heb, mijn dochter gelukkig O negatief. Dus ik heb geen antiD na de bevalling gehad, wel tijdens de 30 weken. Is het nu zo dat je voor die tijd al gecontroleerd wordt? T was bij mij zo dat er navelstrengbloed werd afgenomen en aan de hand daarvan werd gekeken of ik nog een injectie zou moeten..
    Sterkte in ieder geval met alles!!
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je word tegenwoordig inderdaad voor die tijd al getest. bij de vorige drie kreeg ik ook gewoon standaard bij 30 weken de anti-D prik en werd er bloed afgenomen uit de navelstreng.

    Nu bekijken ze jouw bloed al vanaf 27 weken en kunnen ze de bloedgroep van je kindje bepalen, maar dus ook zien of je antistoffen hebt. in mijn geval dus gelukkig maar dat ze dit nu getest hebben.

    deze vierde is wel positief én ik maak ook nog eens antistoffen aan.
    iets waar ik helemaal geen rekening meer mee had gehouden.
    de wereld vergaat gelukkig nog niet, tot nog toe heeft ze nergens last van, maar ik loop nu wel vevroegd bij het ziekenhuis en ik zal veel gecontroleerd moeten worden. het is ook niet echt waarschijnlijk dat ik de 40 weken ga uitdragen. we gaan voor de 37, maar het kan dus ook vroeger worden.
    spannende tijd dus waarin ik weinig herkenning bij anderen vind. maar goed, dit gebeurd bij ca 200 vrouwen per jaar in nederland, niet zo raar dus dat ik niet overspoelt wordt door ervaringen haha ;)
     
  4. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jeetje meid nee daar denk je ook niet aan dat dat je gaat overkomen. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen!

    Groetjes
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dank je wel. gelukkig is onze kleine meid nog steeds helemaal in orde, maar een week (tot de volgende bloedtest) is dan wel héél lang ;) maar goed, elke week is er 1! en misschien halen we gewoon de 37 of 38 weken, daar hopen we gewoon op.
     
  6. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wist niet dat je met positief toch ook anti stoffen kan maken!!

    ben zelf negatief..
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben zelf negatief en mijn kindje is positief. en daar maakt mijn bloed nu antistoffen tegen, waardoor zij kans heeft op oa bloedarmoede.
     

Deel Deze Pagina