Ons vakantie gaat helaas niet door. We hebben de tickets geannuleerd. Ik durf het nog niet aan met Batuhan. En sowieso hadden we financieel niet veel te besteden. En zijn rond die tijd de uitslagen van de grote onderzoeken van batuhan bekend. Vandaag had ik een afspraak en was met het openbaar vervoer heen en terug in totaal 3 uur onderweg In de regen en 8x overstappen. Als er ineens iets met batuhan is en ik snel in het zh moet zijn terwijl mijn man op zijn werk is zit ik soms een uur op een taxi te wachten. Dus we hebben besloten om met het vakantiegeld dus het geld wat we terug krijgen van de belasting (1400) en desnoods geld van de tickets rijlessen te nemen voor mij. İk weet echt helemaal niets! Heb nog nooit achter het stuur gezeten. İs een pakket lessen verstandiger of losse lessen? İk weet dat het bij iedereen anders is, maar wat is het aantal gemiddelde lessen wat iemand neemt? İk ben op zoek naar een goede rijschool met veel ervaring. Omdat we het geld ewoon niet kunnen "verspillen"" ik woon in rotterdam. İs er een rijschool die jullie adviseren of juist niet? Alvast bedankt
Balen dat je vakantie niet doorgaat. Ik ben drie keer voor mijn rijbewijs gezakt dus heb heel wat geld aan lessen verspild, maar het was het dubbel en dwars waard. De vrijheid die je hebt met een auto wil ik niet meer kwijt. Hoeveel lessen een gemiddeld persoon nodig heeft weet ik niet. Het enige dat ik je kan adviseren is: ga niet bij een te grote rijschool. Dan ben je een nummertje. Ik leste in eerste instantie bij Bruinsma, maar dat is gewoon een fabriek. Daarna ben ik naar een kleine school gegaan en ben ik geslaagd. Was veel beter! Succes!
Dat is een goede investering, goede keus! Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaald bij een ontzettend fijne autoschool. Had ook nog nooit gereden of i.d. Ik heb toen een pakket genomen ( in eerste instantie ) van 25 lessen, tussentijdse toets, examen en theorie examen. Dit was toen 1.500,00. Ik heb aan dit pakket genoeg gehad. Na 15 lessen heb ik de ttt gedaan, na 20 lessen afgereden en in 1 keer geslaagd. Oh en mijn theorie tussendoor gehaald ( zonder fouten, ben er nog steeds trots op ) Dit heeft mij in totaal 2 maanden geduurd. Ben dus vrij intensief gaan lessen maar het was perfect zo. Vooral in de avonduren/einde van de dag en in het weekend. Het is trouwens een rijschool in Kesteren, dus je hebt daar niet zoveel aan Maar het was een vader/zoon bedrijfje, erg kleinschalig dus. Vond ik erg fijn!! En heb de overige 5 lessen terug gekregen.
Een kleine rijschool is echt aan te raden vind ik zelf veel meer begeleiding en ze ''kennen'' je beter omdat ze minder mensen ''tegelijk'' les geven. Ik vind tussentijdse toets echt onzin en zou het niet doen maar dat is persoonlijk. En meerdere keren in de week lessen is ook aan te raden! Mijn man heeft mij voor dat ik ging lessen als les gegeven langs de dijk en ben dan ook na 18 lessen al in 1 keer geslaagd Wat ik precies kwijt was aan mijn rijbewijs zou ik echt niet meer weten is nu alweer bijna 5 jaar terug.
ik woon in den haag en kan je wel mijn rijlesintructeur aanraden maar weet niet of hij naar r'dam gaat ps ik was alles bij elkaar 2000 euro kwijt maar had losse lessen genomen (25 of zo) 1 keer theorie en 5 keer praktijk (dat laatste alleen was al 1000 euro!
ik was nog geen 1000 euro kwijt voor lessen van 2 uur tussen tijdse toets en mn examen... Wel in 1x geslaagd trouwens
hoi, ik ken geen rijscholen in r'dam. Maar ik geef je wel de tip om bij een kleinere rijschool te lessen, daar is echt wat meer tijd en aandacht. Ik heb toendertijd ook een pakket genomen, ik heb er 4 extra lessen bijgenomen en ik heb 2 keer rijexamen gedaan. Theorie in 1 keer gehaald. Ik vond de theorielessen ook erg handig. Die lessen goed meedoen en dan hoef je het boek bijna niet open te doen.
Rosa ach van de vakantie is het zo beter een rijbewijs kt veel beter uit. İk dacht idd zelf ook aan een niet te grote rijschool. Balen dat je er veel geld aan hebt besteed. maar idd zoals je zegt is het, het denk ik dubbel en dwars waard. Heerlijk geniet ervan!! aszz wauwww! 20 lessen en geslaagd! Wat goed van je. En echt met 0,0 verstand van rijden? İk zat al helemaal te zoeken naar het grootste pakket met de meeste lessen hahaha.
nou hier is het zo dat ze in je eerste rijles bepalen wat het beste voor je is en dan schatten ze in hoeveel lessen je nodig zal hebben! en bij mij klopte dat precies weet niet meer precies hoeveel lessen iets rond de 20 en wat het kostte weet ik ook niet meer... maar wel theorie, tussentijdse toets en praktijk meteen eerste keer geslaagd!
Ja ik had nog nooit auto gereden, schakelen had ik geen flauw idee van. Maar het viel me allemaal zo mee. Ben dan ook totaal niet bang in het verkeer en ik vond het rijlessen erg leuk.
hahaha ik had ook geen kaas gegeten van die pook want heb hem nog vernield ook en hij maar gillen, schakel nou rustig!!! hahahaha
İk lees mee met mijn telefoon. Dus jan niet alles goed terug lezen en reageren. Maar zo te lezen idd een niet te grote rijschool! Rijlessen van mijn man gaat ook niet we hebben geen auto. İk heb wel em hele goede vriendin waar de man rijinstructeur met heel veel ervaring is, maar hun wonen in een andere stad dus dat is helaas niet te doen. Een theorie cursus ga ik niet nemen daar helpt die vriendin mij mee. Een tussentijdse toets is dat een soort praktijkexamen? Dat zou evt ook bij die vrienden kunnen.
Namya pb anders maar even en site ofzo van hun? Dan kijk ik daar even op. Bedankt! Female: die vrienden die ik in mijn vorige post bedoelde komem zondag naar rotterdam en dan gaan we even kijken hoeveel lessen ik ongeveer nodig zou hebben.
ja dat is voor de bijzondere verrichtingen dus bv inparkeren, helling trekken e.d. zodat je dat bij het echte examen niet meer hoeft te doen en je alleen op het echte rijden hoeft te concentreren maar het is niet noodzakelijk om te doen hoor! ik heb het wel gedaan omdat ik zo alvast n beetje kon zien wat het echte examen inhield omdat het ook met een eximinater enzo is ik vond het wel prettig
Ow ja en nog een hele belangrijke vraag anders houdt het eigenlijk ook op. Stel ik neem doordeweeks inde middag ofzo rijlessen. Denken jullie dat Batuhan dan mee zou mogen? Achter op een kinderstoel. Want ik kan hem nergens achterlaten hij heeft af en toe apneus en ik ben de enige die een reanimatiecursus heeft gehad.
dát weet ik echt niet daarvoor zou je een rijschool kunnen bellen om dat te overleggen misschien dat ze daar wel uitzonderingen voor maken.. en anders is misschien een snelcursus wel wat voor je dan heb je binnen 10 dagen je rijbewijs maar ook daar zitten weer veel kosten aan verbonden
Female lijkt me dan idd wel verstandig omdat ook te doen Oef spannend haha ik wil morgen al meteen beginnen ik wil er niet lang over doen. Mijn half zus die heeft er 9! Maanden over gedaan. Die had iets van 45-50 lessen genomen
ik geloof haast niet dat ze dat zullen toelaten, misschien willen ze een uitzondering maken maar denk dat het misschien toch je aandacht afleidt als hij bijv alleen maar even zucht of jammert oid....
ja ik zou gwn de rijschool morgen bellen en dan vragen wat hun in jou geval dan adviseren en of dat uberhaupt mogelijk is..
jammer van je vakantie maar kan je keuze goed begrijpen hoor zou zo ook niet willen zitten ik ken geen rijscholen in r'dam maar weet wel dat je op de site van het CBR, dus waar je je examens doet, een lijst staat met de slagingspersentage per rijschool, kijk daar ook eens op en misschien heb je meer wat aan de rijopleiding in stappen of ook wel RIS genoemd, hier doe je verschillende keren een soort examen voor die stof die je tijdens dat gedeelte heb gedaan...heb je alle delen dacht dat het er 4 waren dan ben je geslaagd voor je rijbewijs. het deel wat je al binnen hebt komt wel aanbod in je volgende exmanen maar maak je daar een fout in kan je er niet voor zakken. succes met kiezen en met je rijbewijs halen...